Toon posts:

[PARADOX] op datum zoeken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag in mijn database vacatures zoeken die ingaan vanaf een bepaalde datum, nu heb ik al een tijdje queries zitten proberen maar hij blijft komen met de melding "Type mismatch in expression".

Ik zat zelf aan deze query te denken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
SELECT
   functieid,
   aanvangdatum 
FROM
   vacatures.db 
WHERE
   aanvangdatum > '6-10-1999'

Iemand een idee hoe ik dit anders moet doen ?

Het gaat dus om een Date field, en het staat erin als het volgende formaat: 1-1-2000 bijv.

Alvast bedankt :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 10:43 ]

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

vacatures.db

mag een table naam een punt hebben?
doe anders eens `vacatures.db` ofzow

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Topicstarter
D2k schreef op 05 december 2002 @ 10:42:
vacatures.db

Zonder die WHERE erachter pakt hij hem wel, het probleem zit echt in dat aanvangdatum > '6-10-1999'

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 10:44 ]

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:41
Kan die where wel? Ik kan me voorstellen dat je kan opgeven groter dan 6 etc, maar groter dan "6-10-1999" lijkt me vreemd. Het is namelijk een string, en geen numerieke waarde.

Verwijderd

Topicstarter
DeadMetal schreef op 05 December 2002 @ 10:48:
Kan die where wel? Ik kan me voorstellen dat je kan opgeven groter dan 6 etc, maar groter dan "6-10-1999" lijkt me vreemd. Het is namelijk een string, en geen numerieke waarde.
Zou goed kunnen, maar ik heb op mysql.com gezocht, ik werk normaal gesproken meer met mysql.. die queries zijn over het algemeen hetzelfde toch ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik het al gevonden heb :) ik heb ipv '6-10-1999' '6/10/1999' geprobeerd en nu pakt hij hem wel, wel vaag trouwens want ik heb in de BDE Administrator de separator op - gezet.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:38
Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 11:17:
Ik denk dat ik het al gevonden heb :) ik heb ipv '6-10-1999' '6/10/1999' geprobeerd en nu pakt hij hem wel, wel vaag trouwens want ik heb in de BDE Administrator de separator op - gezet.

En hoe staat die separator in je windows instellingen?

https://fgheysels.github.io/

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:38
D2k schreef op 05 december 2002 @ 10:42:
vacatures.db

Paradox is een file based databank. Iedere tabel heeft daar dus gewoon twee files: vacature.db is dus de naam van de file

https://fgheysels.github.io/

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

whoami schreef op 05 December 2002 @ 11:18:
[nohtml]
[...]
[/nohtml]

Paradox is een file based databank. Iedere tabel heeft daar dus gewoon twee files: vacature.db is dus de naam van de file

aha ok

weet wat geleerd :Y)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• WvdWest
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Het gaat ook niet om de separator van de tabel maar om die in SQL. SQL krijgt door van de tabel dat het gaat om een datumveld en verwacht voor die vergelijking dus ook een datum. Een datum in SQL wordt gescheiden door / onafhankelijk van de implementatie van de DB. Dit is juist prettig omdat je zo queries kan maken op databases waarvan je niet precies weet welke separator is gebruikt.

I'm not a complete idiot - several parts are missing.

Verwijderd

Topicstarter
WvdWest schreef op 05 December 2002 @ 11:20:
Het gaat ook niet om de separator van de tabel maar om die in SQL. SQL krijgt door van de tabel dat het gaat om een datumveld en verwacht voor die vergelijking dus ook een datum. Een datum in SQL wordt gescheiden door / onafhankelijk van de implementatie van de DB. Dit is juist prettig omdat je zo queries kan maken op databases waarvan je niet precies weet welke separator is gebruikt.
Ah vandaar, zit idd wel enige logica in :D Weten we dat voor de volgende keer :)
Pagina: 1