Van stekker naar stopcontact

Pagina: 1
Acties:
  • 915 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een nieuw plafond ingebouwd. Heb toen meteen nieuwe lampen gekocht :P. Je kent ze wel dat zijn die lampen met 2 ijzerdraden en daartussen hang je de lampen. Mijn probleem is echter dat deze lampen een stekker hebben. :'(
Ik kan de lichtknop dus niet meer gebruiken.

Weet iemand hier een oplossing voor want elke keer de stekkers te gaan zoeken in het donker vindt ik ook niet zo leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Stekker in stopcontact => kabel doorknippen en schakelaar ertussen zetten? Sim-pel! ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Hoppie op 05-12-2002 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bankrupcy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 11:35
Het is hier geen bouwmarkt! maar.... Je hebt wandcontactdozen met een schakelaar die het stopcontact aan/uit kunnen zetten en anders kan je een snoerschakelaar monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
jupz, of gewoon stekker eraf knippen en aansluiten op de lichtknop ;)
als ik dit zo lees zou ik wel even de stroom eraf halen voor je gaat expirimenteren :+

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weazle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 08:52
Je hebt zelfs snoerschakelaars met een ingebouwd lampje in de knop, hoef je ook niet te gaan zoeken in het donker. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whahahahahaha sorry hoor maar das wel heel makkelijk he, 4 manieren:

1\ stekker in stopcontact met een knop er tussen (te koop bij praxis, gamma e.d.)
2\ snoer doorknippen schakelaar er tussen en stekker in stopcontact
3\ je wandschakelaar openslopen en daar je aansluiting maken (eerst ff de groep uit doen)
4\ waarschijnlijk heb je noch wel de aansluiting in je plafond zitten van je oude lamp, kroonsteentje er aan, en je snoer doorknippen en die aan het kroonsteentje, klaar!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar men plafond ken er nu niet mee uit he!!
Toen ik die lampen had bestelt wist ik niet dat er een stekkker aan zat. Ja dom ik weet he.
Maar de stekker en de wandcontactdoos zitten wel 6 meter uit elkaar en wil de kabel zo goed mogelijk weggewerkt hebben. Dus bv de plint erafhalen en daarachter doen.
Maar kan het dan dat ik de kabel met 8 meter verleng en dan openmaak en dan op de wandcontact-doos monteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je niet ff een foto ofzo??

ik vraag me af hoe je trouwens je plafond er in hebt gezet, want als je hem er al niet uit kan halen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zit nu nog op school maar zal vanavond wel een foto maken van het plafond, de lampen, de contact-doos en van het geheel. En hoe ik het nu heb opgelost. Deze oplossing is echter niet zo handig. Te ver lopen namelijk (lui he:P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahahaha jah, das zeker jammer, ik heb alles draadloos, dus lekker met me afstandsbediening zwaaien en klaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je kijkt naar de aansluiting in het plafond voor een geone lamp zie je daar 2 draadjes uitkomen. Als je kijkt naar die stekker die heeft 2 polen.. Meer hoef ik denk niet te zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 10:47:
Toen ik die lampen had bestelt wist ik niet dat er een stekkker aan zat. J

[kan het niet laten]
Wat dacht je dan, dat ie op aardstralen zou werken?
[/kan het niet laten]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Janoz schreef op 05 december 2002 @ 11:27:

[...]

[kan het niet laten]
Wat dacht je dan, dat ie op aardstralen zou werken?
[/kan het niet laten]
ZONNE ENERGIE!!!! :)

in een kamertje zonder ramen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 22:03

Twarp

just grin...

Zet je omvormer of trafo bij het aansluitpunt van je plafondlamp knip de draden door en bevestig deze met een kroonsteentje aan de plafond aansluiting.

Sim-pel

O en die kabel kan je ook verlengen he.

Suc6

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 14:05
Mjah, dit is wel erg basic.. Stekker kun je er gewoon afknippen..

En verder zijn de elektronica vraagstukken hier bedoeld voor computer-gerelateerde zaken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.