Toon posts:

[Mobo] Eagletec M810 weigert

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatst hebben we drie Eagletec M810 mammaplankjes gekocht, op elk moederbord zou een AMD Athon XP 1900+ geplaast worden met 128 MB DDR (133Mhz), de videokaart, soundkaart en LAN waren onboard.

Als verassing werkte geen één van de drie systemen, dus hebben we op hoge poten naar de leverancier gebeld, die ons vertelde om de borden terug te sturen zodat ze daar de desbetreffende moederborden konden testen. Je kunt het al raden, bij de leverancier werkte de moederborden perfect, zeggen ze.

Kortom, we hebben dezelfde moederborden weer teruggekregen, nogmaals alles erop geplugged en weer geen werking uit geen enkel moederbord. Dus, weer een telefoontje naar de leverancier; die vertelde ons dat we het geheugen niet in het eerste slot moesten steken maar in het tweede slot. Tijdens het telefoongesprek probeerde we dit meteen uit en jawel het systeem werkte.

Na het telefoontje gingen we de andere moederborden ook maar aanpassen, helaas zonder effect, geen werking dus. We zitten nu dus met twee planken die wanneer je de spanning erop zet de ventilatoren van voeding en processor een keer bewegen en daarna nix meer.

Wie heeft met dit probleem ervaring? En nog belangrijker, is hier een oplossing voor?

Alvast bedankt.

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 10:22

Cybje

First Post!

We zitten nu dus met twee planken die wanneer je de spanning erop zet de ventilatoren van voeding en processor een keer bewegen en daarna nix meer.
Dat probleem had ik alleen bij een kapotte PSU. Je zette de spanning erop, en je zag heel even de CPU fan een klein beetje bewegen. Als 'm dan weer probeerde aan te zetten dmv de power knop deed-ie dat niet, moest je weer stroomstekker uit PSU halen, dan weer in PSU en dan kon het weer 1 keertje. Je weet zeker dat je PSU goed is ? :)

Wat ruist er door het struikgewas

Verwijderd

Topicstarter
Cybje schreef op 05 december 2002 @ 10:20:
[...]

Dat probleem had ik alleen bij een kapotte PSU. Je zette de spanning erop, en je zag heel even de CPU fan een klein beetje bewegen. Als 'm dan weer probeerde aan te zetten dmv de power knop deed-ie dat niet, moest je weer stroomstekker uit PSU halen, dan weer in PSU en dan kon het weer 1 keertje. Je weet zeker dat je PSU goed is ? :)
Precies, dat doen ze bij ons ook. Maar zojuist heb ik wat leuks ondekt. Het moederbord wat wel werkt zit aangesloten op een 350W voeding terwijl de andere 2 aangesloten zijn op een 250W voeding. Op deze pagina staat toevallig dat je onder de 350W niks kunt met je moederbord.

http://radel.inet.net.nz/m810lmr.html

Verwijderd

dit heb ik ook gehad, ik had toen kortsluiting in het systeem zitten.
zit er geen kortsluiting in!!
(de boosdoener was toen een hd :( )

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 10:22

Cybje

First Post!

Vaag dat je 350W nodig hebt. Dat Eagletec M810 plankje heb ik werkende gehad in een Procase 1U met 180W voeding. Als CPU een AMD Duron 1 GHz, zat verder alleen een Intel netwerkkaart op in een PCI slot.

Wat ruist er door het struikgewas

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:24
Voeding moet geen zak uitmaken. Ik zou eerder aan de Clear CMOS jumper denken die vaak op clear staat bij PC CHIPS mobos.
Zelf heb ik hier ook 3 systemen gebouwd met dit bord, geen enkele met een probleem.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Cybje schreef op 05 December 2002 @ 10:51:
Vaag dat je 350W nodig hebt. Dat Eagletec M810 plankje heb ik werkende gehad in een Procase 1U met 180W voeding. Als CPU een AMD Duron 1 GHz, zat verder alleen een Intel netwerkkaart op in een PCI slot.
Ik kan nog sterker vertellen- ik heb een systeem gebouwd met een Duron 700 en deze mobo met een 145W microATX PSU. Draaide 6 maanden perfect tot wat meer CPU power nodig was, vervolgens een Duron 1200 erin, nog steeds met die 145W PSU, al 2 maanden.

Dus 350W :? IMHO zit iemand te blaten :(

Edit:
Wel een kleine kanttekening bij die 145W voeding: het is een erg goede AOpen OEM voeding, met behoorlijke output op de 3.3V en 5V en geen onzinnig hoge 12V. In die zin is het allicht vergelijkbaar met een 250W no-name. Maar het blijft natuurlijk overall een kleintje...

[ Voor 19% gewijzigd door dion_b op 05-12-2002 23:01 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost.

De koeler die bijgeleverd was had een mankementje. De ijzeren contructie waarmee je de koeler vast op de processor zet was niet goed afgewerkt. Deze had namelijk scherpe randen aan de onderkant waarmee we het moederbord beschadigde.

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 09:29

DSK

boeiend...

Heb ook eens gehad dat er een fout was ind e handleiding, stonden de pinnen voor de powerbutton verkeerd aangeduid... Dan ben je ook een tijdje zoet met zoeken ;)

Blog (Linux-related)

Pagina: 1