Toon posts:

Kan niet bij mailserver maar wel bij FTP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb thuis een linux servertje staan [RH7.2] met daarop een FTP en een IMAP server. Die FTP draait al meer dan een jaar zonder problemen en die IMAP is net nieuw. Het is ontzettend handig om overal met dezelfde mail te kunnen werken en thuis en bij m'n ouders maak ik daar al handig gebruik van.

Probleem ligt bij m'n stage. Ik kan vanaf hier niet mijn servertje thuis bereiken. Als ik ping dan krijg ik een "destination host unreachable" als ik probeer te SSH'en dan krijg ik een "unknown route to host".

Maar het vreemde is, dat ik prima kan ftp'en, ondanks het feit dat ik de server niet kan pingen of wat, FTP gaat prima.

Dit is een foutmelding zoals ik ze in Outlook Express krijg:
Some of the messages in your Outbox Folder could not be copied to your Sent Items Folder. The connection to the server has failed. Subject 'Linkjes nieuwsbrief', Account: 'xxx.xx.xx.xxx', Server: '213.46.74.139', Protocol: IMAP, Server Response: '', Port: xxxxx, Secure(SSL): No, Error Number: 0x800CCC0E
Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Ik wil echt niet graag terug moeten naar het probleem van POP en 15 verschillende mailboxen op elke computer. Ik weet zeker dat het poortnummer dat ik gebruik niet uitge-firewalled is en mijn IP klopt ook...wat moet ik doen?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zit je op werk achter een firewall ?
IMAP is port zie ik net. als je achter een firewall op werk hangt, kan ik me zomaar voorstellen dat deze port echt niet open staat.
\
Kom je er vanaf een direct inet verbinding uberhaupt wel bij :?

[ Voor 74% gewijzigd door Koffie op 05-12-2002 10:27 ]

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier inderdaad achter een firewall maar de IMAP poort kan ik instellen op mijn server en die staat nu op een poortnummer waarvan ik zeker weet dat het hier op m'n werk open staat.

Vanaf een direct verbinding is het geen probleem.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-08 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 10:35:
Ik zit hier inderdaad achter een firewall maar de IMAP poort kan ik instellen op mijn server en die staat nu op een poortnummer waarvan ik zeker weet dat het hier op m'n werk open staat.

Stel je IMAP server dan eens in op het default IMAP tcp poort nummer
imap = tcp/143

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 10:35:

Dan licht het toch echt aan de firewall op werk ...

Braaikamer - Smoke&BBQ

• aj-san
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-01 08:34
Mkay, dus je stelt in dat je IMAP server op een andere poort draait dan de standaard poort 143. Misschien is het dan (ik weet niet welke IMAP daemon je draait) ook wel nodig dat je in /etc/services de IMAP poort op die andere poort zet.

Don't try... do. Or do not. There is no try. -- Master Yoda

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai CommuniGate, en ik heb al, ook op andere plekken, via die nieuwe port ge-IMAP't (nieuw werkwoord :) ) en daar ging het prima.

Maar wat ik niet snap is waarom ik niet kan pingen en imappen maar wel FTP'en, dat slaat toch nergens op?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-08 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Uhh, als ik op de firewall instel dat ICMP verkeer NIEt naar buiten mag, dan kan jij niet pingen. Als ik instel dat jjij met ftp verkeer wel naar buiten mag, dan kan jij wel ftp-en. (ook een nieuw ww)

Wel eens gehoord van packet mangling (ik dacht dat het zo heette)
Is een firewalling optie, die de mogelijkheid geeft, om voorbeeld: een imap pakketje via een andere tcp poort niet toe te staan., of een ftp pakket anders dan het standaard ftp poortje tegen te houden.

Probeer het eens, en doe er je voordeel mee.

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:28
Kan de IMAP wel door de proxy komen op je werk? Het is niet altijd mogelijk de poorten te gebruiken. Je verliest ook best veel functies bij het gebruik van proxy's. Daarmee doel ik op dingen versturen/ontvangen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik FTP niet op poort 21 maar op een andere. Dat werkt wel. De IMAP poort is 1 poortnummer verschil van die FTP poort, vandaar dat ik er van uit ga dat die het gewoon moet doen. Ook heb ik bij het kiezen van die FTP poort op Internet gezocht om zeker te zijn dat ik binnen een portrange zat die niet al door andere bekende services wordt gebruikt.

En het kan dus inderdaad zijn dat de firewall hier de IMAP pakketjes tegenhoudt. Er is geen manier om daar toch door te komen? (afgezien van de firewall hacken want ik geloof niet dat dat de bedoeling is). Maar om eerlijk te zijn denk ik niet dat dat het probleem is. Zo geavanceerd lijkt het me hier allemaal niet.

Ik kan trouwens tweakers.net prima pingen. Dus ping verkeer is niet in de firewall hier standaard geblokt. Zou het probleem dan thuis liggen?

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Nogmaals, met een 'normale' internet verbinding werkt alles. Echter achter de firewall op je werk niet.
3 maal raden waar je het nu in moet zoeken ...

Juist, de firewall. Je kan wel heel blij porten zelf kiezen en zeker zijn dat je server thuis goed draait, als die firewall die meuk niet doorlaat houd het heel erg snel op hoor.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1