Toon posts:

USB voor DOS?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een USB Ethernet Adaptertje, deze werken best leuk.
Nu probeer ik automatische installs te doen dmv een dos flop. Werkt
opzich goed. Normaal werkt dit via PCI-netwerk kaarten, deze worden onder dos automatisch geconfiged en daarna kan de install vanaf het netwerk plaatsvinden.

Nu ben ik benieuwd ofdat dit ook zou kunnen met een USB ethernet Adapter. Op deze manier zou ik computers kunnen configureren zonder dat deze computer in het bezit van een netwerk kaart moet zijn.

Probleem is.... dos ondersteund officieel geen USB. Weet iemand van het bestaan van onofficiele dos drivers?

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-05 14:49
Heb je zelf al gezocht , bijvoorbeeld bij Google

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Norton heeft die drivers, bij ghost zitten,

en check het boven staande :)

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Helaas. Dos-ondersteuning voor usb komt niet verder dan de USB stack. Zelf een driver schrijven zal je dus wel lukken (als je dat kunt), maar kant-en-klare drivers voor specifieke devices heb ik nog niet gezien (en naar ik vermoed zullen ze er ook niet komen, voor een producent kan dat absoluut niet uit).

Waarom blijf je aan dos hangen? Is met linux of *bsd niet hetzelfde voor elkaar te krijgen? (alleen pci en usb ondersteuning en netwerkkaart config past best op 1 flop denk ik.) Wat voor network-install gebruik je?

http://www.catc.com/products/usb4dos.html
http://www.freedos.org/freedos/news/technote/173.html
http://www.boomspeed.com/...S/Drivers/USB/index.shtml

Verwijderd

Topicstarter
Pooh> De bootflop installeert een Windhoos omgeving, het leek me inderdaad voor
de hand liggen om een dos bootflop te maken.

Verwijderd

Topicstarter
koffer> Jah, ik heb al gezocht.. niet op google maar op altavista....

SMD> Bij ghost... mkay thanx, I shall have a look! By da way, welke versie van ghost?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 12:01 ]

• ferrero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-12-2025

ferrero

el mosquito

Wat heeft dit met NOS te maken?

Anyway Ghost 7.0 of hoger heeft die drivers iedergeval

Innocam | Synology Camera Licentie per E-mail

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:43
ferrero schreef op 05 december 2002 @ 12:16:
Wat heeft dit met NOS te maken?

DOS vragen horen in NOS. Omdat in WOS waarschijnlijk vrijwel niemand is die nog iets van die commandline-stuff snapt.

Dus wat dat betreft prima hoor :)

Vraag me inderdaad af waarom topicstarter per se aan DOS wil vasthouden, maar dat kunnen we niet gaan verbieden he ;)

Succes ermee, ben benieuwd of je nog ergens komt met die drivers die bij de nieuwste versies van Ghost geleverd zijn (laat maar weten!).

Verwijderd

Topicstarter
Wilke> Tis niet zo dat ik perse aan dos wil vast houden maar ik zie op dit moment ook geen reden om echt over te stappen naar iets anders. De installatie methode mbv een dos bootflop verloopt goed.
Het enige probleem wat ik nu zie is dat van de mogelijkheid om eventueel gebruikte maken van usb nic's. En ik dacht, tsja laten we eerst eens kijken ofdat het toch niet mogelijk is onder dos. Lukt dit niet dan kunnen we altijd de afweging maken om over te stappen op een ander os. (waarschijnlijk niet, dan installen we maar niet via usb)

Verwijderd

Wat? :o U ziet geen reden om van DOS af te stappen?

/me kan wel een paar redenen bedenken ;)
Pagina: 1