Toon posts:

vraagje Aopen AX6bc?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,
Als ik mijn celly 333 overclocken gaat het niet helemaal goed met mijn pci bus dus fsb is 83mhz of 100 mhz, steeds lees ik dat je iets kan instellen zoals bijvoorbeeld 1/2, 1/3 of een andere verhouding van de FSB allemaal erg leuk maar kan ik dat ook instellen op dit mamaplankje.Aopen AX6BC R2.55
Bedankt

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-08 15:35
Nope , verder is het een goed moederbord, maar voltage en dit soort dingen kunnen er jammergenoeg niet mee

Verwijderd

Als je een ppga processor op een converter hebt, kun je soms het voltage bepalen dmv jumpers op de converter (afh van merk en type). Over het instellen van 1/3 en 1/2 : ik weet niet helemaal wat je bedoelt. Inderdaad aan je pci is niets te veranderen aan je AGP divider wel, die kan naar 2/3.

Verwijderd

Als je een ppga processor op een converter hebt, kun je soms het voltage bepalen dmv jumpers op de converter (afh van merk en type). Over het instellen van 1/3 en 1/2 : ik weet niet helemaal wat je bedoelt. Inderdaad aan je pci is niets te veranderen aan je AGP divider wel, die kan naar 2/3.
waarom dit bericht hier nu twee keer staat weet ik ook niet.....

• Carel
Maarja, een celly 333 zal wel slot 1 zijn :(, misschien is het tijd om er een celly 533 in te zetten met zo'n voltage converter ???
Dan begin je met 8*66 en hoop je veel meer te halen, een 533+ heeft geen nut aangezien je mobo maximaal factor 8 aankan.
Het het kost geen zak :)

Verwijderd

Multiplier wordt in proc bepaald. Je kunt er wel een cel 667 op zetten( multiplier =10) overclocken zal dan wel wat moeilijker worden. Cel 333 heb je zat in ppga uitvoering, maar dat zal alex21 zelf het beste weten. Ik hoef niet te zeggen wat hij wel zal hebben.

• Carel
Je moet wel lezen wat ik schrijf, ik zeg toch dat zijn mobo maximaal 8 aankan, dan kan een proc met factor 8,5 of meer er gewoon niet in!

Verwijderd

met bios rev 2.55 kan het mobo officieel tot 8,5 x,maar ongeacht wat het moederbord daar van vindt, draait de processor gewoon multiplier x 66, dus bv 667MHz.

Verwijderd

Topicstarter
JA dat is fijn dat jullie dat even zeggen, wat een shit zeg.......die multiplier is maar 8x foutje bedankt.....had ik toch bijna een celly 633 mhz willen kopen, NOT!
Kutzooi moet ikdus verplicht naar een P3 of ik moet een celly 533 kopen en overclocken maar volgens mij wil die Aopen dat niet echt...ik heb geprobeert die slot 1 333 celliebaggerding te overklokken op 5x 100 mhz maar dan gaat hij direct over de zeik en doe mijn computer niet meer, toch maar andere plank kopen...wat klote zeg dat 8 x maximaal.......kan het zijn dat de volgende
bios upgrade dat gezeik van 8x niet verhoogt??
Bedankt....wat is wijs om te doen???
Als ik jullie niet had..........!

Verwijderd

Zelfde probleem had ik ook met cel 366 wilde niet hoger dan 458. Dat hoeft nog niet aan je mobo te liggen. En nogmaals, je kunt er elke cellie op zetten en die zal het ook gewoon doen op de snelheid die aangegeven is. De cellie bepaalt immers de multiplier en niet je mobo, anders zouden de cellies immers ook wel te unlocken zijn. Als de multiplier ingesteld is op 10, zoals bij een celli 667, dan blijft ie op 10, ongeacht wat je mobo zegt. Bios upgraden heeft bij jou geen zin want je hebt de laatste.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt.......het is dus gewoon mogelijk om een celly II (bijvoorbeeld celly II 700 mhz) in dit mamaplankje te prakken ook al kan dat moederbord maar ingesteld worden met hoogstens een multiplieren van 8x.
Processor loopt dan wel op 700 en niet 8x 66mhz = 533mhz???
Bedankt

Verwijderd

precies

• tilde
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 20:24
Handig...........heb ook zo'n plankje. kan ik er een cellyII 733 op pluggen.

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 06:14

McBoom

Broem

Mijn AX-6bc wil niet lager dan een 100 fsb. Dus de celly2 die ik heb gekocht (700) wil niet :( Weet iemand hoe dat kan? (al een paar keer de bios geflasht)

The ramblings of an idiot

Verwijderd

Topicstarter
Reset je bios eens met die jumper, clear bios! Even die jumper op pin 2-3 zetten en terug zetten op 1-2 en computer weer aan zetten, helpt dit ook niet..........dan weet ik het niet!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 06:14

McBoom

Broem

Nee, dat hielp ook niet, maar ik heb het al opgelost:)

The ramblings of an idiot

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

Als je op de site van Aopen.com.tw gaat kijken kun je precies zien welke celly's door de ax6bc ondersteund worden met welke biosrevisie. Over de vraag naar 1/2, 2/3:
Dit slaat op je AGP bussnelheid. Klok je 100mhz dan blaas je je AGPkaart waarschijnlijk op dus dan terugzetten naar 2/3=66mhz. Zie boekje

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

Pagina: 1