Toon posts:

Geluid van DivX is op tv heel zacht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het gebeurd nogal eens dat als ik een DivX op mijn televisie af wil spelen het geluid heel zacht is, terwijl het geluid op mijn computer uitstekend is. Natuurlijk zet ik dan het geluid van mijn tv wat harder (het geluid op mij computer staat al op max), tot deze bijna niet harder meer kan, maar dan ontstaat er een luide brom op de achtergrond (logisch als je je tv zo hard zet).

Op internet vond ik al een stukje van de puzzel: Je moet op je computer de wav output verhogen, cus die heb ik op maximaal gezet. Dat scheelt wel redelijk wat, maar nog steeds is het geluid wat aan de zachte kant.

Ik heb een MSI K7T Pro 2 moederbord met een AC'97 onboard geluidskaart met WinXP.
Mijn vraag is nu of ik ergens de output van mijn geluidskaart kan verhogen??

Of is het mogelijk om de wav output te verhogen tot voorbij het maximum wat windows biedt dmv de 'volume control'? Windows geeft wel een maximum aan, maar dat lijkt mij slechts software matig (of niet?) en dus zou dit toch nog harder moeten kunnen?

dank

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:24
het geluid op je computer is goed zeg je, zit daar dan een versterker oid aan? hoe heb je het dan aangesloten want dat signaal is dus sterk genoeg zeg je zelf, heb je de tv op de ŽrearŽaansluiting zitten toevallig? is het bij mp3Žs ook zacht?

Verwijderd

Volgens mij is bij veel DivX-en het geluid niet genormaliseerd (nodig indien je van 5.1 naar 2.0 kanalen gaat)

Verwijderd

Topicstarter
Net getest: Ja, de mp3s lijken mij ok. De wav output kan ook dan wel het beste op max worden gezet, maar dan kan het geluid best goed hard.

De tv is samen (met een splitter) aangesloten op de speakeraansluiting die bij mijn computer naar de boxen in de monitor gaat. In de monitor zit vast een versterker, maar het volume staat op dit moment op 25% en dan is het geluid goed. In mijn tv zit, neem ik aan, ook een versterker en toch is het geluid een stuk minder.

In de DivX is het geluid niet genormaliseerd? Ik weet niet goed wat ik daarvan moet denken. Is het een probleem en is er dan iets aan te doen? Een progje ofzo?

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
je line out geeft maar een "zwak "signaal af dat is normaal want het is een line signaal om het geluid harder te krijgen heb je iets van een versterker nodig

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Verwijderd

Ik heb hier ook last van.... Ik heb op mijn tv 3 av kanalen op av1 en av2 klinkt het zacht op av3 klinkt het normaal. Ik weet niet of je meerdere av kanalen hebt?
Pagina: 1