Het gebeurd nogal eens dat als ik een DivX op mijn televisie af wil spelen het geluid heel zacht is, terwijl het geluid op mijn computer uitstekend is. Natuurlijk zet ik dan het geluid van mijn tv wat harder (het geluid op mij computer staat al op max), tot deze bijna niet harder meer kan, maar dan ontstaat er een luide brom op de achtergrond (logisch als je je tv zo hard zet).
Op internet vond ik al een stukje van de puzzel: Je moet op je computer de wav output verhogen, cus die heb ik op maximaal gezet. Dat scheelt wel redelijk wat, maar nog steeds is het geluid wat aan de zachte kant.
Ik heb een MSI K7T Pro 2 moederbord met een AC'97 onboard geluidskaart met WinXP.
Mijn vraag is nu of ik ergens de output van mijn geluidskaart kan verhogen??
Of is het mogelijk om de wav output te verhogen tot voorbij het maximum wat windows biedt dmv de 'volume control'? Windows geeft wel een maximum aan, maar dat lijkt mij slechts software matig (of niet?) en dus zou dit toch nog harder moeten kunnen?
dank
Op internet vond ik al een stukje van de puzzel: Je moet op je computer de wav output verhogen, cus die heb ik op maximaal gezet. Dat scheelt wel redelijk wat, maar nog steeds is het geluid wat aan de zachte kant.
Ik heb een MSI K7T Pro 2 moederbord met een AC'97 onboard geluidskaart met WinXP.
Mijn vraag is nu of ik ergens de output van mijn geluidskaart kan verhogen??
Of is het mogelijk om de wav output te verhogen tot voorbij het maximum wat windows biedt dmv de 'volume control'? Windows geeft wel een maximum aan, maar dat lijkt mij slechts software matig (of niet?) en dus zou dit toch nog harder moeten kunnen?
dank