[isdn] Internet delen, geen software server

Pagina: 1
Acties:

• marenk_vos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-07 13:21
Wat ik wil is het volgende, ISDN en internet delen met 2 computers maar ik wil geen softwarematige server zoals winroute o.i.d. Ik wil dus niet 2 pc's aan hoeven hebben staan voordat er geinternet kan worden.

Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om gewoon 2 telefoonlijen te gebruiken naar de isdn centrale

Kan ik ook een router gebruiken? (maar dat is toch alleen maar mogelijk bij ADSL of kabel toch?).

Wat is de setup (apparatuur) bij jullie eventuele oplossingen?

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-08 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Er zijn ook ISDN routers, die een PPP verbinding op kunnen zetten, wanneer dat nodig is.
Dat heet Dial On Demand..(wanneer nodig, zet hij de lijn op.)

Voorbeelden zijn: Cisco 701, 801. Maar die zijn nogal duur. (wel goed..)
kijk anders eens op www.routershop.nl

suc6

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

CyberJ schreef op 05 december 2002 @ 09:37:
Er zijn ook ISDN routers, die een PPP verbinding op kunnen zetten, wanneer dat nodig is.
Dat heet Dial On Demand..(wanneer nodig, zet hij de lijn op.)

Voorbeelden zijn: Cisco 701, 801. Maar die zijn nogal duur. (wel goed..)
kijk anders eens op www.routershop.nl

suc6

Ik denk dat je idd stukken goedkoper uit bent als je een standaard ISDN/Cable routertje neemt.
Vanaf € 80,- zijn ze al te verkrijgen.

offtopic:
"Echte koffie fan.. ;)"
Wil nou toch wel eens weten wat je ermee bedoelt ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Equator

Equator

Crew Council

Koffie schreef op 05 december 2002 @ 10:31:
offtopic:
"Echte koffie fan.. ;)"
Wil nou toch wel eens weten wat je ermee bedoelt ;)
Dat mag je helemaal naar eigen idee interpreteren. ;)
Ik ben Systeembeheerder bij de overheid, dus ik drink liters koffie, en daarnaast mag je best fan zijn van een niet nader te noemen modje O-)

• marenk_vos
Welke isdn router kost dan 80 euro? ik zie alleen routers van meer van 150 euro

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:14

TheVMaster

Moderator WOS
CyberJ schreef op 05 December 2002 @ 10:35:
[...]

Dat mag je helemaal naar eigen idee interpreteren. ;)
Ik ben Systeembeheerder bij de overheid, dus ik drink liters koffie, en daarnaast mag je best fan zijn van een niet nader te noemen modje O-)
offtopic:
hehe ;) Systeembeheerder bij de overheid?? ikke ook ;) de overheid rulez!

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• marenk_vos
Hoe moet ik een standaard isdn router zien? belt die ook zelf zodat ik geen aparte isdn modem nodig ben?

• Equator

Equator

Crew Council

Jep. Overigens is de term ISDN-modem verschrikkelijk onjuist.
De ISDN router belt zelf in. HIj heeft een ISDN interface, waain jij gewoon een UTP/ISDN kabeltje kan stoppen, en de andere kant in de ISDN2 kast.

Wanneer er nu een pakketje binnen komt, die (op basis van een aantal regels) aangeeft, dat hij naar buiten moet, belt de router zelf in op de provider, en stuurt het pakketje door. Wanneer er een IDLE threshold wordt bereikt, wordt de lijn weer gedropped.

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-06 22:21
Je moet inderdaad gewoon een standaard isdn-router hebben. Bekijk de specs van de verschillende fabrikanten maar eens.
Sommige hebben extra features zoals:
- Beheer via telnet
- Beheer via console (serial)
- Beheer via http
- Ingebouwde dhcp server (dat is wel een verrekte handig)
- BOD (Bandwidth on demand, vast wel allemaal. Maar toch handig om ff op te letten)
- Mogelijkheid tot inbellen (dus een externe belt naar je router, en die neemt hem op. Kan je samen gamen zonder over het i.net te gaan)
- Ingebouwde hub (soms 10mbit, soms 100mbit)
- Ingebouwde A-D converter, dus gewoon een telefoon in de router pluggen en bellen maar

BTW: Zelf vind ik netgear wel goed. Neem geen cisco, dan betaal je zeker te veel. Andere merken zijn ook goed.
Pagina: 1