Toon posts:

[xp] Video Error na restore

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn windowsXp Prof doet sinds een paar dagen lekker lastig. Nadat ik SuSe 8.1 heb geinstalleerd maakte ik een foutje met Partition Magic waardoor XP niet meer wilde booten.

Na flink wat kloten heb ik deze fout gefixed, maar is er een nieuwe probleem opgetreden. Windows herkent mijn video kaart niet meer. Hij ziet een of andere SafeVGA ofzo (met zo'n ruitje als apparaat logo). Door deze fout herkent hij ook mijn beeldscherm niet meer. Ook werkt mijn hibernate niet meer. Ik heb zo'n gevoel dat mijn hardware profile kapot is.

De video kaart + hibernate module staan ook niet meer in het hardware gebeuren. Ook kan ik de driver van de SafeVGA niet uprgraden of vervangen.

Bij system staat er wel een UitroepTEken bij PCI to AGP bridge. Heeft dit er meer te maken? Verwijderen PCI to AGP heeft geen zin.

Ff wat info:
Win XP Prof English
AMD Atlon 1400+
256MB Int
CardExpert GeForce 2 400MX (23MB)

Wie oh wie kan mij helpe??

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Mobo drivers opnieuw installeren?

Verwijderd

Topicstarter
Rafe schreef op 05 december 2002 @ 09:05:
Mobo drivers opnieuw installeren?
Heb ik al geprobeerd, maar had niet echt veel zin!

BTW: System Restore en Return To Last Good Cofiguration werken ook niet meer!!

• furby_nl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:02

furby_nl

(\/)/\(\)|/\C

werkt de reparatiemodus van de Windows XP-installatie niet dan?

// Asus P4P800 SE // Pentium 4 2.8 GHz // 512 Mb DDR PC3200 // 200 Gb WD2000JB 7200 RPM // 80 Gb WD800BB // Asus V9520 Geforce FX // 17" NEC MultiSync 75F // Logitech Z-640 5.1 //

Verwijderd

Topicstarter
furby_nl schreef op 05 december 2002 @ 09:11:
werkt de reparatiemodus van de Windows XP-installatie niet dan?
Nope! Slechte ervaringen mee! Ook wil deze nogwel eens je dual boot verkrachten!!

Zou Microsoft windows dan zo verkracht hebben dat er bij een fout alleen kan worden gerestored??? Kan niets meer handmatig worden gedaan?

• dEADkIRK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 15:42
Ben je al in safe mode opgestart.....?

ALs je dat doet kan je in principe alle dwarsliggende devices uninstallen en daarna druk je meteen op de knop "scan for hardware changes" ,je moet eventueel ook je Driver verificatie uitzetten , anders accepteert hij alleen WHQL drivers. ;)
Pagina: 1