Toon posts:

[Acces97] command button na klikken een dag vergrendelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb deze code achter een command button zitten echter ik zou graag willen dat de knop nadat hij aangeklikt is diezelfde dag niet meer kan worden gebruikt.

code:
Dim lb As Variant
Set lb = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
lb.CopyFile "H:\NOVoS .mdb", "H:\NOVoS " & Date & ".mdb" enz....
(kopieren van huidige database naar een nieuwe plaats/naam)

Aangezien er bewerkingen na het kopieren plaatsvinden wil ik graag dat deze functie maar een maal per dag kan worden uitgevoerd.

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 13:18
Gooi anders een datum in je database wanneer op deze knop geklikt wordt, voordat je je functie uitvoerd kijk je met datedif of het 24 uur geleden is of niet.

Nu kunnen ze gewoon de systeemdatum terugzetten en dan wordt de knop gewoon actief, maar als het niet beveiliginsgevoelig is, maakt dat toch niet zoveel uit?

edit:
Veel spelvouten :/ en verkeerde zinsopbouw. Ach er klopte eigenlijk niets van :)

[ Voor 19% gewijzigd door Phenomenon op 05-12-2002 09:06 ]

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

kun je niet kijken of die file die hij aanmaakt al bestaat zegmaar.. bestaat ie al. dan disable je de button, bestaat hij nog niet.. dan laat je die button lekker enabled..
snappie

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:38

OZ-Gump

terug van weggeweest

Dat kun je natuurlijk op verschillende manieren voor elkaar boksen. Een daarvan is een veld zetten in een tabel met de datum van het klikken op de knop. Vervolgens zet je de knop disabled. Bij het opnenen van het form kijk je naar het vlaggetje, en als de datum in het veld gelijk is aan vandaag, moet de knop gedisabled worden (of beter: niet enabled! Is veiliger). Dit lijkt mij eerlijk gezegd de makkelijkste manier. Als je ook met tijd wil werken gebruik je in plaats van Date() naturlijk Now()...

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
now geeft een foutmelding, want dan had ik het ook niet hoeven doen want dan maakt hij het bestand al uniek. Maar de rest van de oplossingen zal ik even proberen bedankt

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 13:18
Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 09:06:
now geeft een foutmelding, want dan had ik het ook niet hoeven doen want dan maakt hij het bestand al uniek. Maar de rest van de oplossingen zal ik even proberen bedankt
Dan controleer je toch of het bestand bestaat en geef je een melding als die er al is. Of je gooit er een error handeling in en kijkt naar de foutcode. Als deze aangeeft, dat de file al bestaat geef je gewoon een melding.

Zoals je ziet er zijn legio mogelijkheden :)

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:38

OZ-Gump

terug van weggeweest

Now geeft een foutmelding omdat er dan dingen in de bestandsnaam staan die niet kunnen (denk aan : ). Je kunt eventueel nog Format(Now, "yyyymmddhhmm") doen. Je krijgt dan een bestandsnaam als 200205120938.* Kan ook natuurlijk...

My personal website

Verwijderd

OZ-Gump schreef op 05 december 2002 @ 09:34:
Now geeft een foutmelding omdat er dan dingen in de bestandsnaam staan die niet kunnen (denk aan : ). Je kunt eventueel nog Format(Now, "yyyymmddhhmm") doen. Je krijgt dan een bestandsnaam als 200205120938.* Kan ook natuurlijk...
Zo heb ik het dus ook gedaan, geef je Backup de naam Bla-20020512.Mdb.

Ditmaakt je backup dag-specifiek (je eis)

Als er dan nogmaals op de knop gedrukt wordt kijk je eerst of de naam die op dat moment gegenereerd zou worden (afh van datum) al bestaat, en baseer daar de beslissing op om deze backup aan te maken.

Werk goed, en vooral simpel 8)
Pagina: 1