Broadcast Monster zoeken

Pagina: 1
Acties:

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 18:08

Ermo

the syntax is painful...

Topicstarter
Wij hebben over het algemeen vrij weinig last van broadcastverkeer op ons netwerk. Nu hebben we een vermoeden dat er uit de "oude omgeving" nog enkele pc's zijn die af en toe een enorme hoeveelheid broadcasts veroorzaken (in een kort tijdsbestek).

Ik kan met onze tool wel de top broadcasters vinden maar daar staan de machines die eenmalig veel zenden natuurlijk niet tussen.

Weet iemand een tool of optie in:
-Ciscoworks
-Sniffer Pro
-Fluke Networks Inspector

Waar ik deze informatie mee boven water zou kunnen krijgen??

Verwijderd

al deze opties werken prima. Je zou echter ook ntop (linux) moeten bekijken. Deze houdt heel netjes de statistieken per mac adres (of ip) bij, en waar iets naartoe aan het casten is. Een broodkastertje vind je zo terug in deze stats.

Vooral door de webinterface is het erg makkenlijk als vaste opstelling

• Ermo

Ermo

the syntax is painful...

Topicstarter
Ik kan de optie helaas niet vinden binnen de beschikbare tools, misschien kun je me vertellen waar ik dit specifiek onder kan vinden?

Verwijderd

hoe bedoel je? als je ntop installeerd (onder debian apt-get install ntop) dan zet hij ook de webapp open op bijv. poort 3000. Hier kan je in het overzicht kijken onder stats -> multicast daar staan alle stats op. verder biedt het throughput scherm ook een hoop info over de "verdachte" ip's

• Ermo

Ermo

the syntax is painful...

Topicstarter
Thanks, SoundBastard....maar ik heb Debian niet draaien.
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is met de genoemde software. Of een andere geweldige tool.....

Dus niet de "top-broadcasters" (servers e.d.) maar echt de machine(s) eruit halen die waarschijnlijk een defecte / niet goed functionerende nic.

• Ermo

Ermo

the syntax is painful...

Topicstarter
De oplossing blijkt Sniffer Pro te zijn, vergt enige inspanning maar uiteindelijk krijg je echt het gewenste resultaat...
Pagina: 1