[WC] op zoek naar ideale form van waterblok

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueByte
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-04-2022

BlueByte

Toxic hypoxic

Topicstarter
Ik heb hier heel wat artikeltjes langs zien komen over waterblokken. Iedereen wil zo'n hoog mogelijke performance. Ik ben benieuwd naar de "ideale" vorm voor een waterblok. Of dit practisch te maken is maakt me niet zoveel uit. Je hebt bij deze in ieder geval een richtlijn.
Er was een tijdje terug iemand die een programma draaide waarmee die waterblokken kon simuleren. En natuurlijk heb je aan een zo'n groot mogelijke oppervlakte en turbulentie etc. al een goede hulp.
Maar er vanuitgaande dat een waterblok 6x6 cm is en zo'n 3 a 4 cm. hoog. Wat is nouw de goede vorm?? Ik heb ze gezien met alleen maar pinnen, doolhoven etc. etc.. Ook de rond gevormde kamer in het koelblok werkt blijkbaar erg goed. Maar er moet toch wel programatuur beschikbaar zijn die uit kan rekenen wat de ideale vrom is?

(form=vorm) (ja ik ben dyslectisch ja) :+

[ Voor 5% gewijzigd door BlueByte op 05-12-2002 08:31 ]

No wind no waves, no waves no surfing, no surfing no babes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 16:41

VROEM!

broembroem!

Ik denk dat zo'n programma hoogstens kan uitrekenen wat de ideale gangbreedte is van je doolhof of de ideale pindikte of naja vul zelf in.

Er zijn meerdere goede designs en ik denk niet dat er al programmatuur is die per CPU een ander design uit gaat rekenen.

Wat je wel kunt doen is kijken wat het beste is dat nu toe verzonnen is en dat door een programma halen om te optimaliseren. Met een beetje kennis van warmte overdracht en stromingsleer kun je dat zelf ook met de hand.

ieeeepppppp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-06 12:16

talin

ES-MA

ik heb altijd de gedachte gehad : dat als ik ooit nog eens een waterblokje ga maken , en dat staat binnekort wel op de lijst .
ik heb beschikking over een freesbank en een draaibank dus dat is het probleem niet .

dat ik een heel andere vorm wil gaan maken dan dat ik ooit tot nu nog gezien heb .

ik wil de wateraanvoeraansluiting niet aan de bovenkant maken maar aan de zijkant en ook niet rond maar de wateraanvoer door een elips erin laten lopen en dan eerst via de bodem en dan naar boven er weer uit .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5988

In het waterbloksimulatie draadje staan vrij veel verschillende blokken en de prestaties. Uit de plaatjes kun je zelfs prima afleiden waar de knelpunten zitten.

Ik zou daar eens beginnen met rondkijken.

Dit topic is gesloten.