Okee onder het motto "Welk OS je ook hebt, you name it", ik heb het volgende rare probleem.
Elke onverwachte hulp van een slapende oude-Sun guru wordt zeer op prijs gesteld..
Ik heb een tijd geleden een Sun Sparc IPX gekocht (uit ongeveer 1991) waarin een 2,1Gb SCSI harddisk is ingebouwd waarop (volgens de vorige eigenaar) NetBSD is geinstalleerd.
Ik wil 'm graag gebruiken als mail-server. Een vriend van me heeft een dezelfde computer jarenlang gebruikt voor het bedienen van duizenden mailaccounts op de TU Delft, dus het moet kunnen..
Als ik hem start, krijg ik na een tijdje het opstartscherm, waarin ondermeer staat:
"idprom contents are invalid"
Maar voor de rest lijkt alles okee.
Wel is het echt heel anders dan je van i386 computers uit ons tijdperk gewend bent.. Alleen al die drukletters op de prompt, het lijkt wel een Mac!
Na een tijdje krijg ik een menuutje waarin ik onder andere kan kiezen voor "boot" en "probe-scsi"
probe-scsi zegt dat er een disk in mijn computer zit als
target 0
unit 0
disk compaq st32171n
0388JE282877 copyright (c) Seagate all rights reserved.
Maar doe ik "boot" of "boot disk" dan krijg ik
Boot device: /sbus/esp@0,800000
/s1d@3,0 File and args: SCSI device 3,0 is not responding
Can't open boot device
Of iets dergelijks.
Weet iemand hoe ik dit systeem kan booten van harddisk? Of desnoods van floppy?
Ik kan hem nu nog even niet booten vanaf het netwerk. Er zit een coax-netwerkaansluiting aan het systeem (via een adapter,) maar daarvoor moet ik eerst nog even een coax-kabel versieren.. (coax hub heb ik al wel)
Elke onverwachte hulp van een slapende oude-Sun guru wordt zeer op prijs gesteld..
Ik heb een tijd geleden een Sun Sparc IPX gekocht (uit ongeveer 1991) waarin een 2,1Gb SCSI harddisk is ingebouwd waarop (volgens de vorige eigenaar) NetBSD is geinstalleerd.
Ik wil 'm graag gebruiken als mail-server. Een vriend van me heeft een dezelfde computer jarenlang gebruikt voor het bedienen van duizenden mailaccounts op de TU Delft, dus het moet kunnen..
Als ik hem start, krijg ik na een tijdje het opstartscherm, waarin ondermeer staat:
"idprom contents are invalid"
Maar voor de rest lijkt alles okee.
Wel is het echt heel anders dan je van i386 computers uit ons tijdperk gewend bent.. Alleen al die drukletters op de prompt, het lijkt wel een Mac!
Na een tijdje krijg ik een menuutje waarin ik onder andere kan kiezen voor "boot" en "probe-scsi"
probe-scsi zegt dat er een disk in mijn computer zit als
target 0
unit 0
disk compaq st32171n
0388JE282877 copyright (c) Seagate all rights reserved.
Maar doe ik "boot" of "boot disk" dan krijg ik
Boot device: /sbus/esp@0,800000
/s1d@3,0 File and args: SCSI device 3,0 is not responding
Can't open boot device
Of iets dergelijks.
Weet iemand hoe ik dit systeem kan booten van harddisk? Of desnoods van floppy?
Ik kan hem nu nog even niet booten vanaf het netwerk. Er zit een coax-netwerkaansluiting aan het systeem (via een adapter,) maar daarvoor moet ik eerst nog even een coax-kabel versieren.. (coax hub heb ik al wel)