Toon posts:

[hardware router] ark soho-is104 problematiek

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal...
Ik heb laatst een hardware router gekocht om mijn moeder haar nieuwe machine te beschermen tegen het grote boze internet. Ik wil de router gaan gebruiken in combinatie met een MXstream verbinding.

de Hardware router is van het tamelijk obscure merk ARK en van het type soho-is104, hij was op de HCC dagen slechts 45 euro...vandaar :)
Het adsl modem is een standaard Alcatel Speedtouch, deze wil ik niet naar een NAT router bouwen omdat dit alles bij mijn moeder moet gebeuren, en die is tamelijk afhankelijk van een soort van garantie ;)

Alleen...
Toen kreeg ik op de router voor geen meter een pptp verbinding aan de praat naar het modem. het &%$# wil geen connectie maken.

Wat kan ik wel:
Ik kan de router webbased configureren, en de router reageert op zich goed op commando's als reset en op veranderingen in de DHCP server config.
Ik kan door de router heen het modem pingen en webbased configureren.
Ik kan vanaf de pc een pptp verbinding door de router naar het modem bouwen.

Ik heb al behoorlijk wat geprobeerd, ook in frustratie met DHCP instellingen op het modem gesleuteld maar geen effect.
Wel al gezocht op het inet naar advies en firmware upgrades maar zonder overtuigend resultaat

Ik ben bijna tot de conclusie dat deze goedkoop toch wel duurkoop is, maar misschien dat iemand nog tips en trucs heeft? Ik ben vooral benieuwd naar andermans ervaringen met deze router en dan met name de negatieve uiteraard.

Alvast bedankt.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 19:18
ondersteunt dat routerding wel pptp? In het verleden waren er routers die dat niet hadden, en de HCC was nu echt iets om zoiets te dumpen aan niet-oplettende mensjes ;)

Heb je al gegoogled of er niet een firmware update was???
En als je de ethernet modem direct op pc hangt, test, en dan (afhankelijk van OS) ipconfig /release doet
en m DAARNA aan de modem hangt ?

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor de reaktie
Volgens mij ondersteunt de router pptp...staat op de doos aangegeven en is ook in de webconsole duidelijk aangegeven en in te stellen. (ik vond me zelf juist erg oplettend dat ik deze aanbieding zag ;) )

Naar een nieuwe firmware heb ik wel gezocht maar (nog) niet gevonden. Heb ook niet erg positieve ervaringen over gelezen en heb ik dus ook nog niet geprobeerd kijk maar eens hier .

Jouw laatste aanwijzing vind ik interessant en zal ik bij mijn volgende ouderlijk bezoek uit gaan proberen... :)

Ik zal mijn ervaring dan posten...

maar ik ben uiteraard nog steeds benieuwd of andere mensen deze router al aan de praat hebben gekregen met pptp.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 00:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand anders dit type router....?

Verwijderd

Ja en hij werkt ook nog niet bij mij via Kabel (quicknet)
mijn probleem ([rml][ Router] Router ziet modem niet...[/rml])

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2002 14:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Helaas...
alles geprobeerd maar geen pptp verbinding naar het modem.
Ik ga vandaag de winkel bellen...
einde topic wat mij betreft.
Pagina: 1