• oscardt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-03 22:19
Ik heb al een paar maand de nokia 6510, alleen sinds een week geeft mijn telefoon de melding:"sim-kaart geweigerd" vervolgens zet ik de telefoon uit en daarna weer aan( ik kan dan gewoon mijn pin in toetsen), vervolgens doet mijn telefoon het gewoon weer. Maar na 10 sec oid staat er ineens sim plaatsen.

Als ik daarna de sim-kaart er even uit haal en er weer inhaal doet de telefoon het gewoon weer een tijdje, en als ik mijn telefoon een paar uur later uit mijn broek haal staat er weer:"sim-kaart geweigerd"

Waar ligt dit probleem aan??

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-02 16:51

RUFFNECK

Poentje

Ik denk dat de plek dat je simkaart moet vasthouden wat los zit oid, waardoor je kaart speling heeft en geen contact maakt af en toe. Probeer op te vullen met stukje plakband oid.

edit:
me vriendin had dit met haar oude 8210. gewoon met plakband opgevuld

[ Voor 20% gewijzigd door RUFFNECK op 05-12-2002 00:32 ]

Verwijderd

Iets verkeerd gegaan met unlocken :? of heb je dat niet gedaan :?

• oscardt
Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 00:30:
Iets verkeerd gegaan met unlocken :? of heb je dat niet gedaan :?
Nee ik heb hem niet ge unlocked/ geprobeerd te unlocken. De telefoon is al sim-lock vrij....

Verwijderd

werkt de sim wel in een andere phoon, ik heb het namelijk gehad toen ik een nieuwe phoon kreeg, heb mijn simkaart moeten laten "vernieuwen" en toen werkte de sim wel....

• oscardt
Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 01:06:
werkt de sim wel in een andere phoon, ik heb het namelijk gehad toen ik een nieuwe phoon kreeg, heb mijn simkaart moeten laten "vernieuwen" en toen werkte de sim wel....
Ik ga morgen ff proberen of de sim geen problemen geeft in een andere telefoon, het moeilijke hiervan is alleen dat het om de paar uur gebeurd (er zit geen regelmaat in de fout)Dus het is wat moeilijk goed testen.
Maar ik vermoed nu zelf ook dat de sim kaart te los in het houdertje zit. Dat lijkt me de meest logisch verklaring

• JB
  • Laatst online: 17:29

JB

Cédric roelt!

Maar die SIM-kaart is nog wel helemaal in orde? Een kameraad van mij heeft laatst ook een nieuwe telefoon gekocht omdat de SIM-kaart geweigerd werd en de oude telefoon werkte gewoon wel met andere telefoonkaarten maar omdat hij toch een nieuw abonnement afsloot kreeg ie er een nieuwe foon bij (en een nieuwe SIM-kaart) Anders komt ut denk ik omdat ie volgens jou wat los zit.

[ Voor 9% gewijzigd door JB op 05-12-2002 08:47 ]

Mijn boefje is liev!

• laurens0619
  • Laatst online: 18:00
ik heb ook een nokia 6510 en heb ik ook een hele tijd gehad met tele2mobiel. Toen nieuwe simkaart bij hun aangevraagd en toen was het verholpen. Nu een kpn abbonoment en helemaal nergens meer last van. Dus gewoon provider opbelle probleem uitlegge en dan sture ze als het goed is zo kosteloos een nieuwe simkaart op

CISSP! Drop your encryption keys!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:11

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

De 6510 heeft een brakke simkaarthouder..
Zorg dat je simkaart _goed_ in de houder vast zit, eventueel met wat extra hulpmiddelen.

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

HaaZ schreef op 05 December 2002 @ 12:01:
De 6510 heeft een brakke simkaarthouder..
Zorg dat je simkaart _goed_ in de houder vast zit, eventueel met wat extra hulpmiddelen.
precies!

klepje openschuiven, sim erin, klepje goed dichtschuiven

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb een soortgelijk probleem ook eens met mijn Ericsson T28s gehad, moest mijn sim zover mogelijk naar links schuiven en toen was het probleem opgelost :)

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Hehe, dacht ik de enige te zijn met dit probleem, ik heb een 8310 en hetzelfde probleem, ik kijken naar de contacten waar de simkaart opmoet, en 1tje zit niet hoe de rest moet zitten, ik heb een aantal papiertjes tussen de simkaart en dat houdertje gezet en nu maakt hij wel beter contact..ik had dit probleem sinds ik de telefoon heb (september 2001) en ik had kort na aanschaf dit probleem maar toen had wat "warmer" werd (april) en de zomer had ik NOOIT problemen...pas toen het weer wat kouder werd had ik dit probleem weer.

Klinkt allemaal ongeloofwaardig maar echt waar :)

Nu kan ik met dit probleem wel leven, dus ik heb hem nooit ter reparatie aangeboden, ook omdat ik hem dan te lang kwijt ben

Elect a clown, expect a circus.

Pagina: 1