Multimonitor en tv-kaart

Pagina: 1
Acties:

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:24

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
Ik ben het nu dus echt zat.

Ik heb een Asus 7100DeLuxe Combo kaart waarmee je dus oa kan TV-kijken. Na veel (heel veel) gedonder eindelijk de boel (gedeeltelijk) aan de praat gekregen. ER is genoeg op Google te vinden wat aantoont dat het al niet een lekkere kaart is voor dat TV-gebeuren.
Nu heb ik sinds kort een extra monitor, en dus ook een extra VGA-kaart. Kaart is een XFX GeForce2.
Nu is het dus met geen mogelijkheid voor elkaar te krijgen om TV te kijken zonder dat de tweede monitor is uitgeschakeld. Capturen kan ik al helemaal niet meer :(
Wat ik wil, is best simpel. Ik wil in Windows 2000 of XP (het maakt me niet uit, want nu werkt het in beide niet) kunnen TV kijken en multimonitoren.
Ik heb me er al toe gezet dat ik dus waarschijnlijk nieuwe video- en tv-kaarten nodig heb.
Daarom wil ik ervaringen van mensen die mulitmonitor hebben en ook een TV-kaart en dat werken hebben. Wat raden jullie me aan?
Ik denk nu zelf aan een AGP-multimonitor kaart, en een aparte Pinnacle of Hauppage TV-kaart. Er moet niet alleen TV op gekeken kunnen worden, maar er moet ook composite of s-video-in op zitten, nu heb ik een break-out box daarvoor.
Is dit een logischecombinatie? Zijn er andere mogelijkheden?

offtopic:
BTW wat zijn pushmessages? Ik durf er geen topic over te openen en de search geeft er niets over aan

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:01

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Mijn Hauppauge WinTV Primio doet 't zowel op de primaire als secundaire monitor (getest met een Matrox G550 Dual Head en Radeon DDR + Voodoo3 / G450 PCI). Er zit een s-video ingang op die ik mijn geval op de satellietontvanger heb aangesloten.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik heb een GF2MX-400 AGP en een TNT-M64 PCI maar ik kan mn Miro/Pinnacle PCTVpro niet op mn secundaire monitor krijgen :( , en ik heb al heel wat driver combinaties gebruikt.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Echnon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-06 20:13
Een Terratec cinergy 400 op een Radeon 7200 + een Matrox Mystique PCI. Geen enkel probleem. composite in en s-video in op de cinergy, tv-out op de Radeon. Op de tv werkt de tv-kaart ook. Hydravision zit op deze eerste Radeon serie helaas nog niet dus daar kan ik niks over zeggen.

Tv kijken op de Mystique wil niet zomaar lukken, deze oude kaart heeft geen video overlay mogelijkheden. Maar de tweede monitor hoeft iig niet uit. Op de Mystique kán wel tv gekeken worden, maar met overlay filters uit, en dus met bedroevende kwaliteit.

Verwijderd

Kan je ook doormiddel van een proggie op alle 2 de monitoren hetzelfde zien..
niet alleen tv maar ook gewoon desktop

Verwijderd

Ik heb hier een GF4-Ti4400 met dualmonitor output + een Pinnacle PCTV Rave.
Werkt allemaal super met multimonitor en tv support... :9

Ik maak gebruik van UltraMon... :)

Verwijderd

Je zou ook eens een pci kaartje kunnen overwegen voor de 2e monitor.
Mits je geen 3d daarvoor wenst is dat denk ik nog steeds een van de betere oplossingen en bovendien erg goedkoop.

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:24

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
Ik heb er nu een PCI kaartje inzitten voor die 2e monitor, en toen begon het gedonder...
Ik ben bereid om alles de deur uit te doen voor compleet nieuwe videokaart(en) en een TV-kaart. Wat Oeloe zegt, klinkt wel verleidelijk :)

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Pagina: 1