Toon posts:

S-hvs via scart blok of composite?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende 'probleempje' wat kan ik het beste gebruiken van deze twee, het gaat me dus om de beeld kwaliteit. Ik wil via m'n pc divx afspelen op m'n tv. Mijn TV heeft alleen geen s-vhs ingang. Wel 3 keer scart en 1 keer composite. Is het nu voor de kwaliteit beter als ik een scart blokje koop met een s-vhs ingang? En maakt het verder nog uit of deze verguld zijn of niet? De s-vhs uitgang op mijn videokaart is niet verguld.

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-02 13:07
ja, s-vhs is uiteraard (iets) beter, mits je tv het aan kan (als ie een beetje nieuw is zal ie t wel kunnen) kan je die dus gewoon aansluiten via scart :)

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:24
bij de meeste stekkers is het svhs signaal helemaal niet gescheiden zoals de s-vhs stekker doet vermoeden. binnenin het scartblokje zijn de kabeltjes gewoon aan elkaar gedraaid vaak en dus is het gewoon composiet signaal kwal. maar meestal is de tvout niet zo super van kwal. dat het uberhaupt uitmaakt welke aansluiting je gebruikt. ik zou gewoon de composiet ingang gebruiken en die scart weglaten (zit je alleen nog met het geluid...)

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-02 19:45

Mary Wana

keyboard nut

tis maar divx , dus koop gewoon een SVHS -> SCART , zo duur zijn die nou ook weer niet :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik heb op m'n sony tv een optie av2-svhs, als ik dan een scart adapter gebruikt met svhs wordt het beeld ook svhs (kleur).
anders wordt het grijs/wit en moet je de videokaart op compesite zetten.
maar als jij alleen een svhs uit hebt (op de videokaart) moet je zowiezo een svhs kabel halen + een scart adapter.
dan kun je zo zien of je tv svhs aan kan.