php.ini weg?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als ik apache en php instaleer onder linux php als module dan kan ik geen php.ini vinden (updatedb & locate) om register_globals anders te zetten dit is nodig omdat ik een oud project moet repareren maar deze werkt niet met nieuwe php.

waar moet ik mijn php.ini plaatsen? (kan mag dat)
of kan ik registerglobals off zetten tijdens compileren? (ja heb gezocht
./configure --help | grep globals
of
./configure --help | grep vars leverde nix op

wie weet raad bedankt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-11-2023

kvdveer

Z.O.Z.

Je moet uitvogelen waar PHP zijn/haar php.ini wil vinden (./configure --with-config-file-path=[pad])

Deze info kun je ook zien met phpinfo(), althans, dan kun je de config parameters zien.

Localhost, sweet localhost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 23:50:
als ik apache en php instaleer onder linux php als module dan kan ik geen php.ini vinden (updatedb & locate) om register_globals anders te zetten dit is nodig omdat ik een oud project moet repareren maar deze werkt niet met nieuwe php.

of

wie weet raad bedankt?
Kijk eens hier en dan vooral regel 13. :)

Sundown Circus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 23:50:

of

wie weet raad bedankt?

Register_globals kan niet op off gezet worden tijdens het compileren. Het is namelijk geen compiletime option, maar een runtime optie :)
php.ini kun je waarschijnlijk vinden in /usr/local/lib/php.ini of anders moet je even een
code:
1
#/ find -name php.ini
doen. Die zoekt de boel echt door ipv locate die dacht ik met een db werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

mja, maar locate zou ook moeten werken, gezien hij eerst een 'updatedb' gedraaid heeft.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRose
  • Niet online

RedRose

Icebear

drm schreef op 05 December 2002 @ 09:34:
mja, maar locate zou ook moeten werken, gezien hij eerst een 'updatedb' gedraaid heeft.
Als je voor de eerste keer PHP op een Linux-bak zet, dan moet je php.ini handmatig kopieren en als je wilt er een locatie voor opgeven. Vandaar dat de TS hem niet kon vinden denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door RedRose op 05-12-2002 09:43 ]

Sundown Circus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

Mja, maar als je 'm handmatig moet kopieren moet hij toch eerst ergens staan voordat je 'm kan kopieren ;) En ik neem aan dat je 'm niet zelf hoeft in te kloppen.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

drm schreef op 05 december 2002 @ 10:07:
Mja, maar als je 'm handmatig moet kopieren moet hij toch eerst ergens staan voordat je 'm kan kopieren ;) En ik neem aan dat je 'm niet zelf hoeft in te kloppen.
Als je de source delete zal er idd geen php.ini of iets dat er op lijkt meer aanwezig zijn.

Met phpinfo() kan je iig duidelijk zien waar de php.ini zou moeten staan, indien de file daar niet staat even uit source de php.ini opzoeken en daarnaartoe copieeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRose
  • Niet online

RedRose

Icebear

drm schreef op 05 December 2002 @ 10:07:
Klopt, maar die heet php.ini-dist. ;)
/Edit: check mijn eerste post ;)

/edit2: En dan gaat er inderdaad iets niet goed met compileren, of is de inderdaad de source verwijderd. :>

[ Voor 26% gewijzigd door RedRose op 05-12-2002 12:29 ]

Sundown Circus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

dan zou je 'm met locate ook moeten vinden.
*hoofd naar topicstarter draait*
nou?

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
antwoord is idd al genoemd srry voor zo late respons ik had het ff druk met andere dingen en ik heb analoog modem en kan snachts niet door bepaalde problemen op internet.
ik moest idd nog cp van source naar /usr/local/lib doen en daarna deed ie het all bedankt.
Pagina: 1