Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

passief koelen Radeon 8500 (zonder gaten)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Had ik een prachtige Zalman ZM80-HP gekregen, pastie niet omdat er in mijn ATI Radeon geen gaten zitten voor de bevestiging...

Nou blijf ik zitten met die rottige fan :(

Wie heeft er een goed alternatief?

Kan ik hem bijvoorbeeld zonder fan gebruiken als ik hem een beetje in de luchtstroom plaats van mijn CPU fan (zo'n Zalman CNPS 6000-CU waaiervormig koelblok en losse fan die erboven hangt)?

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-11 13:22
je kunt evt gaten boren in je print van je videokaart als er geen contactbanen zitten, maar dat zal waarschijnlijk wel. Maar ik ben bang dat je hem zonder fan niet kan gebruiken, want hij zal wel veel te heet worden dan.

Je kan natuurlijk wel een passief koelblok erop lijmen en er dan een fan oprichten ofzo :)

[ Voor 18% gewijzigd door Freek op 04-12-2002 23:29 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 23:25:

Kan ik hem bijvoorbeeld zonder fan gebruiken als ik hem een beetje in de luchtstroom plaats van mijn CPU fan (zo'n Zalman CNPS 6000-CU waaiervormig
koelblok en losse fan die erboven hangt)?
Nee zeker niet!! Niet proberen ook, mijn oude koeler van mijn radeon 8500 werkte niet meer, had mijn fan (enermax 120mm) eropgezet, en toch werd dat ding heet. Je kan de nb32-j kopen en die met 2componenten pasta op je core plakken (wordt meegeleverd met de heatsink)
De nb 32-j is een passieve chipset koeler van zalman en daarmee moet het wel lukken! Kost 6 euro ongeveer :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 23:35 ]

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:07
Raad het je niet echt aan, sinds m'n non-ultra Viper V770 geen passief gekoelde videokaarten meer gezien, zal wel een reden hebben ;)

Wat je natuurlijk wel kan doen is een passief koelblok erop zetten en de fan met een beugeltje oid in het pci slot eronder plaatsen. 80mm fan zou denk ik wel genoeg lucht moeten verplaatsen om dat ding dan koel te houden :)

//edit
ThaCow: nooit doen dus!! Misschien dat je geen baantjes aan de oppervlakte ziet, maar tegenwoordig lopen printbanen 5, 6 lagen dik boven elkaar! Je moet wel heel veel geluk hebben als je geen enkele raakt.

offtopic:
Welke sul koopt er nou ook een koelblok voordat'ie weet of dat ding uberhaupt wel past :+

[ Voor 33% gewijzigd door FragFrog op 04-12-2002 23:48 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-11 13:22
FragFrog schreef op 04 December 2002 @ 23:46:
een hoop maar dit is belangrijk :)
//edit
ThaCow: nooit doen dus!! Misschien dat je geen baantjes aan de oppervlakte ziet, maar tegenwoordig lopen printbanen 5, 6 lagen dik boven elkaar! Je moet wel heel veel geluk hebben als je geen enkele raakt.

[/offtopic]
Ow , goed dat je het me verteld :) . Vroeger kon je bij zo'n oude ISA kaart gerust er een stuk afzagen als ie niet pasten en er zaten geen banen B) .

Verwijderd

Plak die koeler er op?

Ik heb een coolermaster p3 koeler op mijn radeon8500 zitten met AS thermal adhesive. Als ik voldoende airflow in mijn kast heb, kan ik die zonder extra fan gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 00:00:
Plak die koeler er op?

Ik heb een coolermaster p3 koeler op mijn radeon8500 zitten met AS thermal adhesive. Als ik voldoende airflow in mijn kast heb, kan ik die zonder extra fan gebruiken.
:) Heb je gezien hoe groot die ZM80HP is? Stel je maar voor dat je je videokaart tussen twee sneetjes brood legt; dat formaat ongeveer. En zwaar zijn ze ook. Lijmen wordt dus nix.

Boren lukt ook niet, want het sterft daar van de koperbanen |:(

FragFrog: Uiteraard had ik wel onderzocht of die op een ATI Radeon 8500 past. En volgens de verpakking EN de verkoper was dat zo. Helaas zijn er Radeons MET en ZONDER gaten, maar dat staat nergens vermeld :(

Gelukkig zonder problemen mijn geld terug gekregen. Prima service (computer3000 in Rotterdam).

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 00:59:
[...]

:) Heb je gezien hoe groot die ZM80HP is? Stel je maar voor dat je je videokaart tussen twee sneetjes brood legt; dat formaat ongeveer. En zwaar zijn ze ook. Lijmen wordt dus nix.
[knipknip]
wedden dat lijmen met AS Adhesive gaat werken?
dat spul krijg je niet meer los zonder de chip te mollen hoor.
(naja, maybe in de vriezer).

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

ik heb dus ook de radeon zonder gaten... handig hé :) :D :(

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Topicstarter
En dus? Is ie water gekoeld bij jou?

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 01:39:
En dus? Is ie water gekoeld bij jou?
als ik die van mij gaat waterkoelen moet ik het met compound + as2 doen. ik heb opzich hier nog een gpu blokje liggen die ik zow kan aansluiten zow ook de compound en as2 maar ik heb zonder waterkoeling nog wel mooi een xtra pci slot vrij dus op dit moment nog ffies niet ..

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-11 18:41

klaaz

it's me!

FragFrog: Uiteraard had ik wel onderzocht of die op een ATI Radeon 8500 past. En volgens de verpakking EN de verkoper was dat zo. Helaas zijn er Radeons MET en ZONDER gaten, maar dat staat nergens vermeld :(
Quote website zalman:
1) The video cards without the heatsink mounting holes or with components that interfere with the heatsink cannot accommodate this product.
Plaatje installatie op website Zalman:
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0208/80dob-all.gif

Gezien de invloed van de omgeving van de videokaart en de videokaart zelf lijkt het me wel zinvol inderdaad dat je de zaak eerst eens eruit haalt en eens goed controleerd of een en ander past. Ik heb ongeveer een vierkante centimeter van het achterste koelblok moet slijpen om hem op mijn MSI ti4200 te kunnen gebruiken. De tweede ATX connector zat in de weg.

Hij bevalt goed overigens. Samen met een papst in de voeding, een passief koelblok op de chipset en een Zalman P4 koeler is mijn PC nu aards stil. een genot...

Verwijderd

Topicstarter
Klopt. Als je graaft op de website vind je inderdaad deze info. Helaas staat er op de verpakking van de ZM80HP alleen maar "supports ATI Radeon 8500", en verder nix. Net zo als er op de ZM50HP staat dat ie de Radeon7500 support (ongetwijfeld zelfde problemen), en dat je voor de Radeon8500 de ZM80HP moet kopen. Kortom, een beetje ongelukkige communicatie, zullen we maar zeggen.

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 08:31

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

Ik heb er ook naar gekeken of deze zalman past op mijn Radeon

maar waarschijnlijk zijn de meeste ATI Radeon 8500 BBA zonder gaten
want als je gaat kijken naar hercules of een ander zitten daar wel gaten in

en dat is dan weer een beetje jammer van ATI :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 00:59:
[...]

Boren lukt ook niet, want het sterft daar van de koperbanen |:(

Gelukkig zonder problemen mijn geld terug gekregen. Prima service (computer3000 in Rotterdam).
OOPS! Ik had zo'n waaier model voor ogen ipv 2 sneetjes brood. ;) Ik vraag me trouwens af of deze koeler wel zo goed koelt voor zoveel geklooi...

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:47
Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 00:00:
Plak die koeler er op?

yep, ik heb precies het zelfde gedaan, alleen dan met een coolermaster AMD heatsink, alleen ik heb een wtx opstelling zonder enkele airflow

Reality beats fiction by far!

Verwijderd

Peertje NL schreef op 06 December 2002 @ 00:00:
[...]

yep, ik heb precies het zelfde gedaan, alleen dan met een coolermaster AMD heatsink, alleen ik heb een wtx opstelling zonder enkele airflow
WTX werkt beter zonder koeler dan ATX, maar met koeler is ATX denk ik in het voordeel bij de GPU koeling.

(WTX: is een andere layout van een systeemkast, daar zit het mobo aan de andere zijkant en daarom zitten de chips op insteekkaarten aan de bovenzijde)

Verwijderd

Shit, ik heb ook een HP80 besteld voor mijn Radeon 8500... zal dan wel kunnen dan ??

Gelukkig, effe gekeken,.. kheb wel gaten om de chip...

Afbeeldingslocatie: http://users.fmg.uva.nl/rstoter/radeon03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.fmg.uva.nl/rstoter/radeon04.jpg

Maar ehh, zitten die kleine blokjes aan de achterkant van de core niet in de weg ??

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Verwijderd schreef op 06 December 2002 @ 00:44:
Shit, ik heb ook een HP80 besteld voor mijn Radeon 8500... zal dan wel kunnen dan ??

Gelukkig, effe gekeken,.. kheb wel gaten om de chip...

[afbeelding]

[afbeelding]

Maar ehh, zitten die kleine blokjes aan de achterkant van de core niet in de weg ??
die dingen kan je er vast wel afslopen als ze echt in de weg zitten lijkt mij.. :D :)

Verwijderd

Ik denk niet dat die in de weg zullen zitten. Bij mij was er nog zo'n 1 - 2 cm ruimte over voor Mem-sinks.

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-11 08:07

seninha

god's right foot

Krijg zaterdag m'n Zalman heatzink voor m'n MAYAII kaart :) binnen.

heb in de tussen tijd de cooler op 7V draaien. (werd echt dol van dat gezoem)

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Wekflesringen, postelastieken, fiets binnenbanden etc vind ik echt geen porem. Ik vond juist die plastic rails met rubber ophanging zo mooi...

Afbeeldingslocatie: http://www.earsc.com/img/techniques/HDD3.jpg

Als er een IA komt wil ik wel 2 sets hebben...

• SimplyMe
  • Laatst online: 16-09 08:31

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

Verwijderd schreef op 06 December 2002 @ 13:57:
Wekflesringen, postelastieken, fiets binnenbanden etc vind ik echt geen porem. Ik vond juist die plastic rails met rubber ophanging zo mooi...

[afbeelding]

Als er een IA komt wil ik wel 2 sets hebben...
gekke vraag maar wat heeft dat nou weer met dit topic te maken

Misschien zou je voor het koelen van je radeon8500 ff moeten wachten op de

ZM80A-HP
duurt geloof ik nog ff maar is wel onderweg in de ontwikkelings pipeline

sorry voor het vern**ken van de layout

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0208/board1-e.gif

[ Voor 9% gewijzigd door SimplyMe op 06-12-2002 14:08 . Reden: plaatje ]

• Happy-Amd_Freak
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-09-2021
Voor bevestiging van de ZM80-HP zijn 4 bevestigingskaarten (kaarten :? gaten denk ik dan)op de videokaart nodig, meestal zijn deze echter al aanwezig. Houdt er rekening mee dat één PCIslot verloren gaat door het volume van de ZM80-HP.

Geschikt voor: Geforce
Geforce DDR
Geforce 2 MX
Geforce 4 MX (etc.)
Geforce 2, 3 en 4
ATI Radeon 7000, 7200, 7500, 8500, 9000 en 9700 Pro

Rechtstreeks gekopieerd van Sallandautomatisering, de 8500 moet kunnen maar dan moet je wel gaten hebben! Gelukkig heeft mijn gf2ti(k loop achter ) wel gaten rondom de GPU, er zijn trouwens wel veel mensen zalman producten aan het kopen want ik wacht al een week en de zalman is nog steeds niet bij salland binnen :(

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry for the mispost iver de fietsbanden, hoort uiteraard bij een ander draadje. Geen idee waarom ie hier in terecht gekomen is.

Ontopic: Ook de ZM80A-HP heeft gaten nodig, maar heeft volgens Zalman iets minder last van de overige componenten op de videokaart. Voor mij dus nog steeds onbruikbaar, want mijn 8500 BBA heeft geen gaten

Errug jammer want zo'n grote glimmende plak metaal in je kast (met window) is natuurlijk :9~ :9~ :9~

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Ik heb ook een Radeon 8500 [ zie SIG ] en ik heb ookk geen gaten rondom de GPU zitten... En waarom zou je die dingen die Passief kunnen koelen? Mijn Hercules althans heeft maar zo'n heatsinkje + fannetje erop zitten..

Afbeeldingslocatie: http://www.anoe.nl/herc-r8500le-cooler-small.jpg

En als ik daar mijn vinger tussen doe is ie gelijk helemaal non active [ het fannetje wat dan niet meer draait dus :P ], dus ik denk niet dat het veel kan schelen... zeker niet met een grote heatsink van bijv. een P3 erop. Of de NON LE versies van de Radeon 8500 moeten echt veel heter worden...

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Verwijderd

Idd erru jammer weet er ook zo snel geen oplossing voor als borren een optie is..Misschien met hitte transporterende lijm oid (weet niet of dat er is..)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 december 2002 @ 15:44:
Idd erru jammer weet er ook zo snel geen oplossing voor als borren een optie is..Misschien met hitte transporterende lijm oid (weet niet of dat er is..)
Dat bestaat wel, alleen is niet sterk genoeg denk ik (het ding weegt 400 gram)
en je komt in de problemen met de bevestiging van de backplate.

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Verwijderd schreef op 06 December 2002 @ 15:44:
Ja dat is er en het heet "Arctic Silver Thermal Adhesive" :P

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

idd, en dat is in tegenstelling tot wat PJansen zegt, wel sterk genoeg.
het schijnt zelfs zo sterk te zijn dat je eerder de chip van je printplaat af trek dan de heatsink van de chip.
maar das misschien een beetje overdreven.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-11 08:07

seninha

god's right foot

Heb sinds 2 minuten m'n systeem aangezet met een hele mooie :) zalman heatsink op m'n Radeon 9700 pro :)

Tevens ook ff m'n voeding aangepast , dit door de behuizing te gebruiken van een 235W die een 120 m/m fan had.
Ben van 40 in m'n case naar 35 gegaan. Vind ik zelf wel netjes.

Nou nog m'n CPU koeler vervangen want vindt 40gr idel nog ff te hoog.

iRacing Profile Flickr

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

• XyonN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

Ze vergeten alleen dat er ook mensen zijn met een slot1 proccessor :(.
Ik heb mijn Zalman ZM80-HP aan mijn pa moeten geven...omdat mijn Socket 478 nog niet binnen in.... :( (Ach, hij kan de geluidsreductie heeeel goed gebruiken!) :)

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

• LiquidSmoke
  • Laatst online: 30-11 09:11
hmz, ik heb hier een Radeon9000 pro liggen, van hercules, met gaten (2), op de site van freezinghardware.nl staat dat beide zalman heatpipes 2 gaten nodig hebben, op de site van xxlcases.nl staat echter 4, hoe kan dat?

Ik ga de Zalman 80 vandaag of morgen bestellen, alsmede een Coolermaster heatpipe voor mjin Athlon. Wanneer ik deze installeer (ik hoop van het weekend) zal ik foto's maken en een uitvoerig verslag geven, misschien hebben jullie er iets aan.
Pagina: 1