Toon posts:

[vaag] geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vaag probleem: maandag startte ik mijn PC op en deze bleef hangen in het bios van mijn GeForce 4. Na een reboot werkte alles weer. Een dag later kreeg ik een blauw scherm en sindsdien heb ik geen beeld meer.

De PC start nog wel op en het moederbord (Abit TH7-II Raid) geeft geen errors. Op het errordisplay blijft de code 00 staan. De monitor blijft standby en geeft geen beeld. Alle stekkers zitten goed, en ik heb niet met mijn PC lopen knoeien, dus het probleem is spontaan ontstaan.

Iemand een idee? Specs vindt je via de link in mijn signature.

Ik kan pas morgenmiddag weer reageren, omdat ik nu niet m'n eigen PC tot mijn beschikking heb :( .

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Lijkt toch op een probleem met de videokaart. De PC zal nog wel zien dat er een kaartje in zit en daar dus geen POST foutmelding op geven, maar de kaart geeft gewoon geen uitgangsignaal. Allereerst de kaart er een keer uithalen en opnieuw stevig aandrukken. Mocht dat niet helpen maar even een ander videokaartje proberen denk ik.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 22:34

DinX

Motormuis

Test eens met een andere kaart. Dan weet je toch al of het zeker aan die kaart ligt of aan je moederbord ofzo.

Als het de kaart zou zijn en hij is nog onder garantie zou'k hem gewoon terug naar de winkel doen. Daar dient garantie voor ;)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Topicstarter
De kaart is eruit gehaald, dus ik zal morgen wel een ander kaartje proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb een andere videokaart geprobeerd, maar zonder succes. Ook gelijk ff een andere monitor eraan gehangen, maar ook dat biedt geen uitkomst. Het ligt dus echt aan het moederbord zelf.

Zoals gezegd blijft deze op 00 staan, terwijl gewoonlijk er verschillende meldingen voorbijkomen tijdens het booten. Iemand een idee?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Moederbord probleem dus waarschijnlijk. Heb je al de BIOS gereset etc? Lees anders dit ook even goed door.

Move VB --> PMG.

Verwijderd

Topicstarter
BIOS is al gereset, helpt ook niet. Wellicht is de BIOS chip leeg op een of andere manier?

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 21:41

Virgil

We're not alone

Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 14:36:
BIOS is al gereset, helpt ook niet. Wellicht is de BIOS chip leeg op een of andere manier?
Dat kan alleen gebeuren als je je BIOS flasht.

Heb je al een PCI vga kaartje geprobeerd?
Mischien ben je wezen overclocken ?

En probeer dit even.
Op je moederbord zit ergens een batterij.
Haal deze er voorzichtig uit (Beetje brute force mag wel :Y))
w8 5 mins en stop hem er dan weer in en probeer of hij dan boot.

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

• tweak_master
  • Laatst online: 06-08 16:20
Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 14:36:
'k Heb ooit ook zo'n raar fenomeen meegemaakt: bios gereset en monitor bleef maar op standy staan... 'k Heb uiteindelijk de stekker gewoon effe uitgetrokken na die bios-reset en...alles werkte terug !!!
'k Snap het niet, maar 't is het proberen waard...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles al geprobeerd, maar niets werkt. ik vindt het vooral vreemd dat dat display op het mobo op 00 blijft staan. Als iemand een Abit TH7-II Raid heeft, weet die misschien wat er aan de hand is?

Stel dat ik een nieuw mobo erin zou stoppen, is er een reeële kans dat ik mijn RAID-config kan redden en zo ja hoe?

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 09:29

DSK

boeiend...

Volgens mij is het je CPU als er code 00 blijft staan en je helemaal niets krijgt, kun je even met een andere proberen?

Blog (Linux-related)

• Virgil

Virgil

We're not alone

Verwijderd schreef op 06 December 2002 @ 23:02:
Ik heb alles al geprobeerd, maar niets werkt. ik vindt het vooral vreemd dat dat display op het mobo op 00 blijft staan. Als iemand een Abit TH7-II Raid heeft, weet die misschien wat er aan de hand is?

Stel dat ik een nieuw mobo erin zou stoppen, is er een reeële kans dat ik mijn RAID-config kan redden en zo ja hoe?
Hmm.
Ik heb de startpost nog eens gelezen.
Even alles op een rijtje

Je kreeg een paar keer een BSOD.
Dan opeens zomaar op een dag kapte je pjoeter ermee.

Je hebt al verscheidene vga kaarten geprobeerd.:
-PCI ??
-AGP

Heb je al je processor bij iemand anders geprobeerd ?
Zo nee, DOEN !!!
Mischien is je processor namelijk dood.
Het hoeft dan niet per-se dezelfde moederbord te zijn maar een moederbord met chipset die jouw processor ondersteund.

En om te kijken of je moederbord dood is moet je een andere processor regelen die dood mag En het dus nog doet ja ;) en op je moederbord geprikt kan worden.
Als je dan geen beeld krijgt weet ik het niet meer.

Nu ziet het ernaar uit dat het OF je processor is OF je moederbord, Ik denk eerder je processor omdat een moederbord er niet zomaar mee uitscheidt.

edit:
[quote]Jensd schreef op 07 december 2002 @ 01:04:
Volgens mij is het je CPU als er code 00 blijft staan en je helemaal niets krijgt, kun je even met een andere proberen?[/quote]

Verdomme, net te laat :D

[ Voor 10% gewijzigd door Virgil op 07-12-2002 01:06 ]

Verwijderd

Het klinkt mij meer als een haarbreukje in een circuit van het moederbord. Dat denk ik omdat in het begin de boel vast loopt, en na een reboot het weer min of meer werkt. Doordat het moederbord een tijdje heeft gedraaid wordt het warmer, waardoor de haarbreuk door het uitzetten van het moederbord weer wordt gedicht.

Verwijderd

Topicstarter
Na een reboot werkt m'n pc nog niet hoor.

Maar hoe kan het zomaar dat m'n CPU het begeeft? Deze is niet overgeklokt, dus dat kan het probleem niet zijn. En geven bedrijven zomaar garantie of moet ik gewoon een nieuwe CPU kopen?

Verwijderd

Oja :?
Na een reboot werkte alles weer.
Aha, ik had verder moeten lezen:
Een dag later kreeg ik een blauw scherm en sindsdien heb ik geen beeld meer.
;)

• The_eYe
  • Laatst online: 03-08-2021
Ik heb een soortgelijk probleem met een ander mobo (ecs-k7s5a) alleen krijg ik helemaal niks op het scherm....
is er een manier om het mobo te testen zonder een cpu ??

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal zo m'n CPU eruit halen en er opnieuw in stoppen, misschien helpt dat?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2002 12:46 ]

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 09:29

DSK

boeiend...

Verwijderd schreef op 07 December 2002 @ 12:10:
Na een reboot werkt m'n pc nog niet hoor.

Maar hoe kan het zomaar dat m'n CPU het begeeft? Deze is niet overgeklokt, dus dat kan het probleem niet zijn. En geven bedrijven zomaar garantie of moet ik gewoon een nieuwe CPU kopen?
Dat dacht ik ook, maar mijn Duron 800 heeft ook zomaar doodgegaan... Draide ook op 800Mhz en er was een cooler aanwezig die tot 1400Mhz kon koelen :O

Raar, maar waar :)

Blog (Linux-related)

Verwijderd

Topicstarter
Is er iemand die kan bevestigen waar de post code 00 voor staat?

• Virgil

Virgil

We're not alone

Waarschijnlijk dat je processor dood is.
Kijk eens in het boekje van je moederbord.

* Virgil is op het moment voor je aan het googlen.

Verwijderd

Topicstarter
Boekje van m'n mainboard heb ik al gecheckt. Ik denk nu eerder dat m'n northbridge het begeven heeft. Als de CPU dood is, moet het mainboard dat aangeven met een andere post code en gaan piepen.

• Virgil

Virgil

We're not alone

Verwijderd schreef op 07 December 2002 @ 17:52:
Boekje van m'n mainboard heb ik al gecheckt. Ik denk nu eerder dat m'n northbridge het begeven heeft. Als de CPU dood is, moet het mainboard dat aangeven met een andere post code en gaan piepen.
Staat dat in het boekje ?
(Btw northbridge begeven, ??? Hoe doe je dat dan :/ )

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:30
Verwijderd schreef op 07 December 2002 @ 17:52:
Dat is wel de grootste kans ja, dat je Northbridge kaduuk is.
Code 00 kan dat iig zijn, alsmede je cpu.

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

ik had net nog een bijna het zelfde probleem met mijn gf4 en epox 8k5a2+. bleek de voedingsstekker niet goed in het moederbord te zitten. dus check het even. ik had constant de code C1 dat zou een kapot geheugen reepje moeten zijn maar dat was het dus absoluut niet

[ Voor 35% gewijzigd door Sayko op 07-12-2002 18:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Voedingsstekker zit goed, ik heb alles al een paar gecheckt. Dus óf de CPU is kapot, óf de northbridge. CPU lijkt me niet aannemelijk in mijn geval.

Verwijderd

nee, wanneer de cpu kapot is gaat er echt niets piepen hoor. Je pc blijft dood, en geloof me, ook stil!!
Wanneer er iets mis is met video, geheugen enz. gaat de bios signalen uitzenden (piepjes uit het speakertje).
Code 00 is gewoon te vinden op de site van de leverancier van je bord, dus ga daar maar zelf eerst kijken. Ook je handleiding biedt hierbij uitkomst.
Cpu eruit en erinstoppen helpt echt niet hoor, maakt geen enkel verschil. Blauwe schermen is echt niet normaal, zeker niet met xp, dus kijk altijd even wat er op staat. Verwijst je vaak al naar het goede gebied om je probleem op te lossen. Anders zit je er dus, zoals nu, dagen naar te vissen en veel te veel kostbare tijd in te steken.

Haal al het onnodige uit je systeem, en check het daarna weer. De bios-piep van het 'goed' opstarten zal hij niet meer geven neem ik aan, dus kan het ook maar aan een paar dingen liggen: Voeding (maar in jouw geval zal dit het niet zijn), moederbord, cpu of video-kaart. Succes verder!!

Verwijderd

Topicstarter
Code 00 is absoluut NIET te vinden op de Abit website of het Abit forum. Wat de rest betreft, alles is al gecheckt: videokaart en geheugen zijn goed, dus dan blijven de cpu of north-bridge over.

• Virgil

Virgil

We're not alone

North bridge kapot vind ik wel erg raar vinden.
Ik zou zeggen probeer je CPU op een ander moederbord.
Dan weet je het meteen.

Werkt hij> Mobo stuk
Werkt hij niet> Proc stuk

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dat ik niet zo gauw iemand zou weten die met het P4 platform werkt. Bijna iedere computeraar die ik ken heeft een AMD, P3 of Celeron. Schiet niet echt op dus...

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:30
Ik heb ook lopen/zitten zoeken voor je op code 00, maar niets concreets gevonden.

00 is gewoon of je cpu of je moederbord, maar wat er dan precies aan je mobo kapot kan wezen weet ik zo niet, maar meestal begint het met je Northbridge. Maar 't kan best een andere chip wezen op je mobo.
Maar dat kun je zo moeilijk zien, dat zou je dan allemaal moeten doormeten etc..

Kan het ook zijn dat je bios misschien corrupt is ?? Als die je cpu niet herkend etc wordt het ook niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Hoyden op 08-12-2002 12:01 ]

• Virgil

Virgil

We're not alone

Verwijderd schreef op 07 December 2002 @ 23:56:
Probleem is dat ik niet zo gauw iemand zou weten die met het P4 platform werkt. Bijna iedere computeraar die ik ken heeft een AMD, P3 of Celeron. Schiet niet echt op dus...
Als iemand een celeron 1.4 ghz of hoger heeft dan kan je op dat moederbord testen.

(Das een socket 478)d8 ik

[ Voor 3% gewijzigd door Virgil op 08-12-2002 13:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
SandeR schreef op 08 December 2002 @ 12:00:
Ik heb ook lopen/zitten zoeken voor je op code 00, maar niets concreets gevonden.

00 is gewoon of je cpu of je moederbord, maar wat er dan precies aan je mobo kapot kan wezen weet ik zo niet, maar meestal begint het met je Northbridge. Maar 't kan best een andere chip wezen op je mobo.
Maar dat kun je zo moeilijk zien, dat zou je dan allemaal moeten doormeten etc..

Kan het ook zijn dat je bios misschien corrupt is ?? Als die je cpu niet herkend etc wordt het ook niet.
Bedankt voor de moeite, maar er is idd niets concreets te vinden. Bios kan corrupt zijn, maar dan zou m'n systeem wel moeten booten volgens mij. Bovendien heb ik niets gedaan met m'n Bios de laatste maand.

Ik wil morgen de MSI 845PE Max2 kopen, maar het zou zonde zijn als blijkt dat het m'n CPU is. Ik probeer nog even zoveel mogelijk te testen, maar anders zal ik toch echt het risico moeten nemen denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog even getest. Alles uit m'n mobo gehaald en vervolgens stapsgewijs weer ingebouwd om te kijken wat er gebeurt.

CPU zonder koeler -> code 00 maar wel gaat wel piepen
CPU met koeler -> code 00
CPU + geheugen -> code 00
CPU + geheugen, maar zonder bioschip en biosbatterij -> code 00

Kortom, ik schiet nog steeds niks op. Het kan nog steeds zowel de CPU als het mobo zijn. De CPU ziet er nog goed uit en ik acht de kans dat die kapot is nog steeds heel klein.

Zou Mycom de CPU kunnen / willen testen? Ik heb 'm daar niet gekocht, maar dan heb ik tenminste uitsluitsel en kan ik bij hun gelijk iets anders kopen.

• Virgil

Virgil

We're not alone

Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 16:23:
....

Zou Mycom de CPU kunnen / willen testen? Ik heb 'm daar niet gekocht, maar dan heb ik tenminste uitsluitsel en kan ik bij hun gelijk iets anders kopen.
ja je kan daar laten testen.
Maar het kan zijn dat ze dat tegen een kleine vergoeding doen.

Pagina: 1