Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

CCFL vraagje

Pagina: 1
Acties:

• GF
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11 16:42
Heb er vandaag een binnen gekregen. een blauwe (pcmods.com is de maker d8 ik). Alleen de buis geeft maar voor de helft licht. Dus andere helft is gewoon normaal (uit dus). Dit is toch niet normaal?? Of moet die nog opwarmen ofzo?

Anders stuur ik hem gewoon terug en wil ik een nieuwe

[ Voor 7% gewijzigd door GF op 05-12-2002 02:03 ]

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Geef je m wel genoeg spanning?
Geel en zwart he > 12V

Verwijderd

Search misschien? Zoals jij het beschrijft heb je zwart op zwart, en rood op rood. Het moet dus rood op geel zijn, dan durf ik te wedden dat ie het doet...

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 17:40

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 23:04:
Search misschien? Zoals jij het beschrijft heb je zwart op zwart, en rood op rood. Het moet dus rood op geel zijn, dan durf ik te wedden dat ie het doet...
geel op zwart

geel op rood geeft 7V

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
het kan zijn dat de rest van je buis nog in moet branden. normaal doen ze dit op de fabriek al.

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Verwijderd

DinX schreef op 04 December 2002 @ 23:05:
[...]

geel op zwart

geel op rood geeft 7V
Huh? Geel (molex) op rood (ccfl) bedoel ik, heeft dus niets met 7V te maken, wamt de gele (molex) gaat naar de rode (ccfl) toe... En zwart blijft hier dus gewoon het minnetje in het verhaal...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 23:17 ]

• insan1ty
  • Laatst online: 15-03-2023
DinX schreef op 04 December 2002 @ 23:05:
[...]

geel op zwart

geel op rood geeft 7V
Nee, het potentiaalverschil tussen de gele en rode draad is 7 Volt. Maar geloof me, die 2 wil je nie zomaar verbinden :D Dat doe je één keer en dan kun je weer naar de winkel :P

• GF
Ik heb gewoon die molex aangesloten die er al standaard aan zit :?.

Het is trouwens een Cold-Cathode buis 31,5 cm blauw. Zie dat ik CCFL heb neergezet |:( (is dus nie zelfde volgens mij)

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-11 13:22
Is je voeding een beetje stabiel? want op sommige oudere voedingen heb ik de ervaring dat CCFL's een beetje raar gaan doen :)

En je krijgt dat effect idd ook als je hem op 5v aansluit :) (had ik de eerste keer ook gedaan)

En een CCFL is het zelfde als Cold-cathode buis hoor

Cold Cathode Fluoresent Light :)

[ Voor 19% gewijzigd door Freek op 04-12-2002 23:31 ]

Verwijderd

GF schreef op 04 december 2002 @ 23:27:
Ik heb gewoon die molex aangesloten die er al standaard aan zit :?.

Het is trouwens een Cold-Cathode buis 31,5 cm blauw. Zie dat ik CCFL heb neergezet |:( (is dus nie zelfde volgens mij)
Waar denk je dat de 2 c's voor staan in ccfl ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 23:32:
[...]

Waar denk je dat de 2 c's voor staan in ccfl ;)
Coude cak?
:P:P

Cold Cathode dus :D

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:07
Waarop heb je'm precies aangesloten? Gewoon direct op een molex van je voeding, of op je mobo? In het laatste geval kan het voorkomen dat'ie het niet echt lekker doet :)

* FragFrog kan met speedfan wel gewoon z'n CCFL's aan en uitzetten >:)

btw, controleer ook even of de beide 'stekkertjes' aan de uiteinden er wel goed inzitten, bij sommige CCFL's willen ze nog wel eens een beetje los gaan zitten, waardoor'ie dus ook niet (goed) werkt

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• GF
die 2 cc wist ik wel maar fl nie ;)

Ik heb hem aangesloten op een psu met niks eraan. zelfs geen mobo. (mobo kabel is doorgelust). Dan doet ie het voor de helft. Heb nu in systeem gehangen en nu doet ie het al voor 3/4 :D. Het zijn verder goede voedingen ondanks niet bekend merk.

Wat die molex connectors betreft zijn die idd erg brak. pinnetjes zaten net beetje los en gingen er zo uit. heb ze nu vast gezet. Daardoor 1/4 meer licht maar die andere 1/4 wil ik ook nog :p

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 17:40

DinX

Motormuis

Met geel op rood bedoelde ik dus de ene kant van de ccfl aan de gele en de andere aan de rode (dat hij dit misschien gedaan had). We gaan geen kortsluting zitten maken hè :p

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Eens een andere molex stekker gebruiken misschien dat dat helpt

• GF
Ga zo ff deze eraf slopen en nieuwe erop monteren. Mischien dat dat idd helpt.

• GF
Heb er net hele nieuwe bedrading opgezet vanaf schakelaar maar geen verschil :'(. Heb ook dat kasje ff opengemaakt en daar viel me op dat er 2 aansluitingen zijn voor de lamp. 1 is dus niet in gebruik. Weet niet wat het is maar heb stekkertje ff omgedraaid en krijg nu heeeel klein beetje meer licht maar niet de moeite waard. Denk dat ik hem maar terug stuur

Owja draden zitten goed. Rood (ccfl) op geel (molex) en zwart op zwart

[ Voor 11% gewijzigd door GF op 05-12-2002 01:50 ]

Verwijderd

met mijn lamp heb ik gewoon een molex...
en die gewoon aan de molex van de voeding doen..?
wat heb jij dan precies :P

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Een ccfl die maar half brandt duidt op een te laag voltage! De plus van je ccfl moet op de gele draad van je molex, de min op een zwarte, dan moet 'ie gewoon goed werken. Is dat niet zo, dan is je inverter niet helemaal fris, heb ik zelf ook gehad.

[gee]------->+ccfl------>[zwart]

Zo te zien heb jij het dus goed aangesloten... ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Positron op 05-12-2002 02:17 ]

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Verwijderd

molex eraf knippen, zwarte draadje op zwart, en rode draadje op GEEL! en dan doet hij het :)

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
en als ie maar voor de helft licht geeft (dus alleen links of alleen rechts) dan moet je ff kijken of ie wel aan 2 kanten draadjes heeft zitten :+

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Laat em nu eens een paar uurtjes branden, dan wordt ie vanzelf feller: Sunbeams vertonen dit ook vaker, in het begin moeten ze ff op gang komen, maar na een tijdje komen ze goed op gang.

• GF
Hij brand nu al 24 uur en nog geen vordering te zien. Hij brand van de kant waar de snoer zit tot iets over het midden + uiteinde van de andere kant brand een heeel klein beetje.

Aansluitingen qua + en - is zoals ik al gezegd heb goed. Ik ga zo ff alle contactpunten solderen en dan kijken of er verbetering in is

• Twan V
  • Laatst online: 25-11 15:23

Twan V

...en er stralend uitzien

Ik zou zeggen terugsturen, daar heb je garantie voor

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
* pjlgt heeft deze week ondervonden dat een CCFL erg snel breekt.... :'(

Gelijk maar weer een nieuwe besteld. :)

Verwijderd

hmzz als hij aan beiden kanten wat brandt en in het midde niet is het naar mijn weten een fabrikage fout
misschien ff de leverancier bellen??

ik zou er iig als er garantie op zit zelf niet aan gaan zitten proberen/prutsen/weet ik het, omdat als er iets aan veranderd is je geen garantie meer op hebt

• GF
Ja da's waar. Zal de winkel is mailen waar ik hem vandaan heb. Rma hem dan wel :(
Pagina: 1