Toon posts:

[Athlon 1800XP] Eagltech bord geeft problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn Eagletech M810 bord. Ik kom de BIOS gewoon niet in. Bij het opstarten geeft hij de melding 'Press DEL to enter setup'. Als ik dus Delete druk, gebeurt er geen moer.

Heb ook al geprobeerd met diverse F-toetsen getracht de BIOS te benaderen, maar ook dit zonder resultaat.

Niet geheel onbelangrijk: Ik heb dit bord vandaag aangeschaft.

Iemand enig idee??

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 22:57 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:25
Welke revisie van het bord heb je? staan er kleine stickertjes rond de CPU socket met daarop "XP"?

Verwijderd

probeer eens de escape toets...

Verwijderd

Topicstarter
Is een 1800XP ja...

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heb je al geprobeerd kaal te booten dus zonder schijf en floppy en ook zonder losse AGP video kaart (als je die al erin hebt zitten)? Is het een 1800xp Palomino (oude) of een TBred (nieuwste)? VEEL AGP kaarten gaan NIET werken op dit moederbord overigens...!

[ Voor 34% gewijzigd door Gianni Rombios op 04-12-2002 23:10 ]

• Alfa Helix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 16:47
[helpdesk mode] doet je delete knop het wel? [/helpdesk mode] ;)

Post het bord toevallig heel snel? Ik heb een GA7V AXP en als ik niet meteen nadat ik de power button indruk de del knop in gedrukt hou kom ik niet de BIOS, flits anders allemaal veel te snel voorbij.

Probeer ook ff je BIOS met de jumper te resetten.

Doesn't expecting the unexpected make the unexpected become the expected?

• Gianni Rombios
  • Niet online
Zou zeker eerst kijken of je iets kan beginnen met de FSB op 100 MHz. Verder schijnt dit bord niet te houden van double sided memory chips, start dus eens op met een geheugenchip met alleen chipjes aan 1 kant. Ik heb hier een aantal user reviews met problemen, die je niet wilt weten...

PC Chips M810 LMR mit VGA
H3801
Ersatzweise auch baugleiches Eagletech L810MR

Op Pc Chips M810 kun je (dus) meer info vinden.

[ Voor 34% gewijzigd door Gianni Rombios op 04-12-2002 23:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 23:02:
probeer eens de escape toets...
Heb escape geprobeerd, met als resultaat dat ik dan van floppy of CD-rom kan booten. Op zich erg leuk, aangezien de PC alleen vanaf harddisk bootte.

Maar een BIOS-menu hebbik nog niet gezien. Ik trek morgen wel effe alle hardware van het bord af, en kijk dan wat de BIOS doet.

Het ligt niet aan het toetsenbord, ik heb er al meerdere op aangesloten gehad...
Hmmm..single-sided memory???? Het is niet echt van toepassing om dat te proberen, want ik heb niet echt een voorraad memory liggen... Was ook niet van plan om meteen weer 512 erbij te kopen..

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 23:20 ]

• Gianni Rombios
  • Niet online
20. I can't get into BIOS setup?
This one gets 99% of all people! You gotta be quick to press the DELETE key (or DEL depending on your keyboard) upon booting. Here what I do: when I turn on my pc or reset it, I start pressing the DELETE key again and again, until BIOS setup screen appears

dit uit de faq van de m810lmr
http://radel.inet.net.nz/m810lmr.html

Overigens de volgende zoekstring in Google
PC Chips M810
Geeft je veel userreviews met problemen, mocht je die nog hebben nadat je het bios bent binnengekomen... Ik hoop dat het allemaal meevalt. Ik weet ook niet wat je met het systeem van plan bent. Het loont echter zeer de moeite om te checken of bijvoorbeeld je schijf wel op snelheid komt, als ik die reviews zo bekijk.

[ Voor 35% gewijzigd door Gianni Rombios op 04-12-2002 23:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm. Ik las inderdaad niet echt beste reviews...
Ben trouwens de BIOS in gekomen: PC aanzetten, meteen DEL drukken, ook al is er geen beeld... En dan pakt ie toch de BIOS setup...

Mocht dat bord later deze week nog problemen geven, dan ruil ik hem om voor een Asus bordje met RAID denk ik..

Heb deze PC voor 369 Euro gekocht: http://www.serhend.de/shop/pd1033207298.htm?categoryId=48

Was een koopje dacht ik.. dus waarom niet.. Nu weet ik waarom niet... Haha.
In ieder geval bedankt iedereen. RedHat 8.0 Draait trouwens top op dat bakkie. Zometeen even kijken of Win2000 problemen met installeren geeft.
Pagina: 1