Toon posts:

Paar vraagjes over Philips MX1060d

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben van plan een Philips DVD speler met ingebouwde Dolby Digital ontvanger te kopen.

Erg mooi ding, CD speler, DVD speler, Dolby Surround en tuner. Alles wat ik nodig heb.

Dit ding kan ook VideoCD's afspelen maar weet iemand ook of deze moeite heeft met VCD die op CD-R gebrand zijn?

Hij heeft volgens mij ook een regiocode beveiliging voor de DVD's, geeft opzich niet (heb toch alleen maar regio 2 dvd's) maar is het technisch mogelijk dat hij geunlockt wordt? Als deze laatste vraag niet mag, beschouw het dan maar als niet gepost. :)

Verder iemand ervaringen met dit ding? :?

Alvast bedankt. _/-\o_

edit: Enne, ik meende in de winkel te hebben gezien dat hij VCD's kan afspelen maar kan dat niet in de Philips specs terugvinden. :? Zou hij deze misschien helemaal niet kunnen afspelen of kan een DVD speler ook altijd automatisch VCD afspelen??

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 22:46 ]

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 20:11

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik ken geen DVD-speler die geen VCD kan afspelen. De videochips die erin verwerkt zijn voor de MPEG-2, ondersteunen meestal ook direct MPEG-1 (VCD). Van regiovrij maken heb ik echter geen verstand, maar alles is mogelijk... ;)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Verwijderd

Topicstarter
En hoe zit het met VCD's op CD-R? Zijn daar veel problemen mee bekend of gaat dit vrijwel altijd wel goed?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu zijn duurdere broertje (MX3800D) besteld. :9 Krijg hem over 1,5 week. :) Die kan ook MP3's afspelen. :)

Verwijderd

Ik heb nu zijn duurdere broertje (MX3800D) besteld. Krijg hem over 1,5 week. Die kan ook MP3's afspelen.
/me jaloers :+

ik heb een 1060d (gewonnen als prijs) alleen nog niet geprobeerd :)
ik probeer hem al 2 maanden te verkopen, maar ik ga hem toch maar eens proberen want ik lees toch wel redelijk positieve reviews op internet

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
ik vindt het nix.....
Zit niet eens DTS op.
en geen dplII

wat kost dat setje als ik vragen mag?

[ Voor 39% gewijzigd door Dnc1n op 06-12-2002 12:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dnc1n schreef op 06 december 2002 @ 12:32:
ik vindt het nix.....
Zit niet eens DTS op.
en geen dplII

wat kost dat setje als ik vragen mag?
Volgens de spec van de MX3800D:
DTS
Dit is een cinema surround sound formaat met superieure digitale geluidsweergave. DTS biedt meer helderheid en definitie, speciaal voor hogere tonen.
Zit er wel op dus volgens de specs.

Enne wat het kost? Ik heb hem voor 484 euro ex BTW...

Is dat echt zo belangrijk dat DTS? Ik heb er niet zo'n verstand van....

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
ja best wel, er zijn dvd's (zoals, eagles) die alleen een dts stream hebben.
dit is een dolbydigital stream maar dan een wat betere geluidskwaliteit.
Maar de meeste films hebben het alletwee dd en dts.
Maar ja het is toch jammer dat je een dvdtje niet surround kan beluisteren omdat je geen dts hebt.

DolbyPrologic II (dplII) is de nieuwste versie van dpl. deze kan van een stereo bron (tv, cd, videoband etc.) een surround 5.1 weergave maken. dit komt best dicht in de buurt van dolby digitaal. Dpl doet dit een heel stuk minder goed. de achterkanalen klinken dan wat dof en geven alletwee het zelfde geluid weer. dplII is een hele grote verbetering.

Verwijderd

Ik heb de mx1060d gehad, was er wel tevreden over. Goede prijs/kwaliteit verhouding en net geluid voor films.

Maar ik ben toch 5 maanden later over gestapt op het "betere" werk. Vooral muziek luisteren op zo'n setje is niet echt aan te raden.

Verwijderd

Topicstarter
Dnc1n schreef op 06 December 2002 @ 13:52:
ja best wel, er zijn dvd's (zoals, eagles) die alleen een dts stream hebben.
dit is een dolbydigital stream maar dan een wat betere geluidskwaliteit.
Maar de meeste films hebben het alletwee dd en dts.
Maar ja het is toch jammer dat je een dvdtje niet surround kan beluisteren omdat je geen dts hebt.

DolbyPrologic II (dplII) is de nieuwste versie van dpl. deze kan van een stereo bron (tv, cd, videoband etc.) een surround 5.1 weergave maken. dit komt best dicht in de buurt van dolby digitaal. Dpl doet dit een heel stuk minder goed. de achterkanalen klinken dan wat dof en geven alletwee het zelfde geluid weer. dplII is een hele grote verbetering.
Ah, dank je voor de info, weer wat geleed! :)
Pagina: 1