Toon posts:

[XP] ls-120 bootable maken *

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen

IK heb hier nog een ls-120 drive met een ls-120 diskette. Ik zou die graag bootable maken zodat ik er een rescue diskette kan van maken. Probleem is echter dat windows (xp) da precies niet wilt doen :(
Als ik via de rechter muisknop op format klik kan ik "create an ms-dos startup disk" niet aanvinken |:(

Heeft er iemand ideekes om via een omweg toch dien ls-120 bootable te maken?

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:26
Een gewone dos flop kopieren op de ls-120 flop?

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 13:06

DinX

Motormuis

www.bootdisk.com

misshcien dat je het met hun images kan.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

ik heb ook zo'n ding, en ik dacht dat in de handleiding stond (ben niet zeker, heb hem niet meer) dat er bijna geen moederbord die ls-120 in het boot-sequense rijtje heeft staan. mijn omweg (en die werkt). gewoon de dos-drivers downloaden en die moet je gewoon 'installeren' op een bootable cdr of diskette. als je de bootable cd/diskette en de ls-120 erin stopt, en je gaat dan booten zou het moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
leon1 schreef op 04 December 2002 @ 23:05:
Een gewone dos flop kopieren op de ls-120 flop?
DIt heb ik ook gedaan, maar hij wilt niet booten. Ik heb dus eerst een gewone floppy geformateerd en daarna alles overgecopieerd naar die ls-120 floppy (ook die systemfiles) maar zonder resultaat :(

Verwijderd

Topicstarter
DinX schreef op 04 December 2002 @ 23:16:
www.bootdisk.com

misshcien dat je het met hun images kan.
Ik heb zoon windows millenium image gedownload en hij vraagt naar een floppy. Ik heb dien ls120 floppy ingestoken en die blijft dat vragen, dus dit werkt helaas ook niet :'(

Iniedergeval bedankt voor den tip

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 23:22:
ik heb ook zo'n ding, en ik dacht dat in de handleiding stond (ben niet zeker, heb hem niet meer) dat er bijna geen moederbord die ls-120 in het boot-sequense rijtje heeft staan. mijn omweg (en die werkt). gewoon de dos-drivers downloaden en die moet je gewoon 'installeren' op een bootable cdr of diskette. als je de bootable cd/diskette en de ls-120 erin stopt, en je gaat dan booten zou het moeten werken.
Ik kan booten van die ls120, maar dan vraagt hij steeds, insert media. Dus die ls-120 floppy moet bootable zijn. Maar toch bedankt voor uw tip

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 13:30

Arjan A

Cenosillicafoob

Voordat ik gekke dingen ga zeggen, wat is een ls-120? Zo'n zipding? Kan je dat dan niet met sys b: oid ?

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Arjan A schreef op 05 December 2002 @ 00:36:
Voordat ik gekke dingen ga zeggen, wat is een ls-120? Zo'n zipding? Kan je dat dan niet met sys b: oid ?
LS-120 is een zogenaamde "Superdisk" waar op 120mb kan, wordt op de zelfde manier als Minidisk aangestuurd blablabla. Had wat technische probleempjes ala minidisk... is nooit wat geworden. En daardoor heb ik inmiddels 3 drives liggen waarvan 2 er nog een beetje werken.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:09

Wok

Dakloos...

LS-120 staat ook wel bekend als SuperDisk.

Is eigenlijk een diskette met mega-opslagcapaciteit: 120 MB.

Een ls-120 bootable maken zal m.i. vrij lastig zijn, omdat zo'n schijfje anders benaderd wordt dan een floppy of CD. Pin me er niet op vast, maar volgens mij moet het BIOS van je moederbord hiervoor ondersteuning hebben. In het geval van mijn MSI K7T Turbo is dat dus het geval :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Verwijderd

het SYS commando zou moeten werken. Aangezien NT dit niet kent zul je of in DOS of Win9X moeten booten, of bv de kernel bestanden van www.freedos.org downloaden en dan SYS A: (of B:, whatever) moeten proberen.

Met bootdisk.com maak je simpelweg een 1.44MB flop, en daarna kun je SYS A: B: doen
(aangenomen dat B: je LS-120 is, en A: je flopdrive).

Als je alleen een LS120 hebt dan wordt het al lastiger, en zul je SYS C: A: moeten proberen op een of andere manier.

mn ECS K7S5A kan LS120 aan, maar heb er nog geen echter. www.winstation.com heeft mooie SCSI LS240 drives (beetje duur echter).

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 22:18
Ik snap het probleem niet, ik heb zelf ook een ls-120 en ik heb al meerdere keren een bootdisk aangemaakt, ook op een ls-schijfje.
Ik heb daarvoor nooit drivers ofzo geinstalleerd.

Vanuit winxp zou je misschien in een dosscherm
format a: /s moeten intypen als het vanuit de verkenner niet kan?

EN wat betreft de herkenning van de mobo's: mijn abitka7 en asus(dat 333 ding)
geven ls gewoon aan in de bios.

(enne je hebt toch niet die diskette weite only staan :P ?)

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Verwijderd

Topicstarter
Arjan A schreef op 05 december 2002 @ 00:36:
Spijtig bestaat dat util niet voor windows xp. En format a:/s gaat ook niet...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 09:29:
het SYS commando zou moeten werken. Aangezien NT dit niet kent zul je of in DOS of Win9X moeten booten, of bv de kernel bestanden van www.freedos.org downloaden en dan SYS A: (of B:, whatever) moeten proberen.

Met bootdisk.com maak je simpelweg een 1.44MB flop, en daarna kun je SYS A: B: doen
(aangenomen dat B: je LS-120 is, en A: je flopdrive).

Als je alleen een LS120 hebt dan wordt het al lastiger, en zul je SYS C: A: moeten proberen op een of andere manier.

mn ECS K7S5A kan LS120 aan, maar heb er nog geen echter. www.winstation.com heeft mooie SCSI LS240 drives (beetje duur echter).
Ik zal die freedos eens proberen, nogmaals bedankt voor deze nuttige tips.

Verwijderd

Topicstarter
omitz schreef op 05 December 2002 @ 09:36:
Ik snap het probleem niet, ik heb zelf ook een ls-120 en ik heb al meerdere keren een bootdisk aangemaakt, ook op een ls-schijfje.
Ik heb daarvoor nooit drivers ofzo geinstalleerd.

Vanuit winxp zou je misschien in een dosscherm
format a: /s moeten intypen als het vanuit de verkenner niet kan?

EN wat betreft de herkenning van de mobo's: mijn abitka7 en asus(dat 333 ding)
geven ls gewoon aan in de bios.

(enne je hebt toch niet die diskette weite only staan :P ?)
Ik kan geen format a: /s doen. Dan geeft hij de foutmelding: invalid parameter /s. In windows xp hebben ze dit precies allemaal weggelaten..

Ik kan wel booten van ls120 (in den bios) maar ik krijg de diskette niet bootable :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 22:25:
[...]

Ik kan geen format a: /s doen. Dan geeft hij de foutmelding: invalid parameter /s. In windows xp hebben ze dit precies allemaal weggelaten..

Ik kan wel booten van ls120 (in den bios) maar ik krijg de diskette niet bootable :D
Maak dan even een gewone opstartdiskette van windows 95/98 op een gewone flop.
Boot daar vanaf; en stop je LS120 schijfje erin.

En dan format a: /q/s

moet werken :)

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
ik zit zo met hetzelfde probleem maar met een iomega zip disk dan
in BIOS staat wel dat ie kan booten van atapi zip
maar of je zo'n schijfje bootable kan maken is de vraag
zeker niet met format.com
denk dat hetzelfde geldt voor ls120
ik denk eerder dat het een procedure moet zijn zoals een cd rom bootable maken
maar dat dit programma nog moet worden uitgevonden :?

Verwijderd

Mn ZIP is anders perfect bootable. Zelfs SCSI-zip
format is niet nodig.
gewoon het SYS commando gebruiken, eventueel voorzien van een LOCK commando vantevoren en naderhand een UNLOCK.
LOCK X:
SYS X:
UNLOCK X:

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• ajouin
t is mij gelukt met de zip
sys x: !!!!!
hoe kon het zoo simpel zijn

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 08:53

tweakerbee

dus..?

Tsja, dat had je zelf ook wel kunnen bedenken.

Topicstarter: Wat krijg je als je ook met een DOS bootdisk boot, je LS120 drivers laadt en vervolgens sys y: z: doet (waar y: je brondrive -> fdd en z: je LS120 is).

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 December 2002 @ 00:56:
Mn ZIP is anders perfect bootable. Zelfs SCSI-zip
format is niet nodig.
gewoon het SYS commando gebruiken, eventueel voorzien van een LOCK commando vantevoren en naderhand een UNLOCK.
LOCK X:
SYS X:
UNLOCK X:
Kan je anders da programmake sys doorsturen? Want ik heb heel mijn harddisk doorgezocht en niet gevonden..

Iniedergeval duizend maal dank_/-\o_

Verwijderd

SYS.com is alleen beschikbaar op systemen die draaien op DOS op Windows 95/98/ME. WindowsNT, 2000 en XP hebben het niet, aangezien er geen DOS aan ten grondslag ligt. Om dit te verhelpen kun je of in DOS, of in Win98 bv de LS120 bootable maken. Heb je deze niet, dan raad ik je aan om bv de SYS van FreeDOS te gebruiken, te downloaden van freedos.sourceforge.net

dan ke2027 danloaden, uitpakken en naar de BIN directory gaan. Daar install.bat uitvoeren als je LS120 tenminste A: is. anders gewoon een commandprompt openen, naar de BIN directory van FreeDOS bestanden navigeren, en SYS X: uitvoeren, waarbij X: dan je driveletter is van je LS120

• ajouin
of een opstartdiskette van w95 of 98 gebruiken
Pagina: 1