CCFL's "gewoon aansluiten??

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imthecool1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-10 11:52

imthecool1

Nobody is perfect, i am nobody

Topicstarter
Ik heb net bij space promotions berg spullen besteld, waaronder een ccfl blauw 30 cm met inverter. Deze wil ik als game-verlichting op mijn kamer gaan gebruiken, is dit mogelijk en hoe sluit ik hem aan op het lichtnet, heb een converter nodig? voor het voltage om te wisselen.

Isse sow coole kleur da blauw >:) >:)
i love da

[ Voor 4% gewijzigd door imthecool1 op 04-12-2002 22:25 ]

De oplossing is niet altijd de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 13:37
JE hebt een adapter nodig, een ccfl heeft die inverter nodig, en die inverter heeft 12 volt nodig. Maar als je hem op het lichtnet wilt aansluiten had je beter voor een gekleurde neonbuis kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imthecool1

imthecool1

Topicstarter
hmm, ik vind die kleur zo cool, lekker fel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Je moet hem dus óf gewoon op je pc aansluiten (Zou best kunnen als je genoeg kabel hebt, omdat je hem toch alleen wilt gebruiken als je gamed) óf via een 12v adapter. Maar dan ben je idd een beetj eomslachtig bezig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-10 11:26

PnD

like in Pinda ^_^

je wilt je kamer gaan verlichten met ccfl's?

roflmaopimp?

koop gekleurde TL's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imthecool1

imthecool1

Topicstarter
ja maar hij mag ook aan als de pc Niet aanstaat, :) :) :) dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan wel met een transformatortje die de netspanning van 230V om zet in 12V maar dat is wisselspanning dus die moet je nog gelijkrichten zodat het gelijkspanning word en een beetje stabiliseren denk ik. dus is omslachtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Laatst online: 06-01-2024
imthecool1 schreef op 04 December 2002 @ 22:33:
hmm, ik vind die kleur zo cool, lekker fel
die kleur heb je ook als neonbuis hoor :+ dus das geen excuus

mja, adaptertje kopen, aansluiten op invertor en ccfl aansluiten op invertor en dan in de weer met schroefjes en dubbelzijdig plakband om die ccfl op te hangen

neon in armatuurtje is handiger dan toch zeker....

xou die ccfl gewoon in je kast plakken een een neon- of tlbuisje scoren...

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imthecool1

imthecool1

Topicstarter
je wilt je kamer gaan verlichten met ccfl's? :9

roflmaopimp :? :?

Aha??? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
imthecool1 schreef op 04 december 2002 @ 22:37:
blaaat.... als de pc Niet aanstaat, :) :) :) dus...
Ah. Dit verklaart al het een en ander ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 22:39:
kan wel met een transformatortje die de netspanning van 230V om zet in 12V maar dat is wisselspanning dus die moet je nog gelijkrichten zodat het gelijkspanning word en een beetje stabiliseren denk ik. dus is omslachtig
Voor scanners en printers enzo worden gewoon 12v gelijkstroom voedingen gebruikt hoor. Ik heb bij een vriend een glowpad gemaakt van zijn plexiglas bureaublad en dat werk perfect. Je kunt gewoon zo'n el-cheapo instelbare adapter ofzo gebruiken. En kijk eens in de Conrad B)

[ Voor 9% gewijzigd door Freek op 04-12-2002 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 10:03
Of doe lekker simpel en scoor ergens een oude AT voeding. Tuurlijk, die dingen zijn lomp, maar geven een mooie 12V af, en zijn makkelijk in en uit te schakelen :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
FragFrog schreef op 04 December 2002 @ 23:52:
Of doe lekker simpel en scoor ergens een oude AT voeding. Tuurlijk, die dingen zijn lomp, maar geven een mooie 12V af, en zijn makkelijk in en uit te schakelen :)
Dat kan idd wel, maar volgens mij zijn die niet zo goed gestabliliseerd en het staat zo lomp op je kamer en het maakt zo'n herrie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 10:03
Onzin, heb er hier ook eentje staan, kan haast passief gekoeld worden! Bovendien kun je zo'n ding makkelijk ergens achter een buro, onderin een kast, etc etc plaatsen.
Over de stabilisatie zou'k me niet al te druk maken: als het goed genoeg is voor een computer is het zeker goed genoeg voor een lamp :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon ff ergens een ouwe PSU ritselen en alles daar aan pluggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Laatst online: 06-01-2024
ja maar of dat nou de meesta handige oplossing is???

En zo'n ccfl 'ophangen' moet je de draadjes gaan verlengen (als je tenminste niet de invertor ernaast wil hangen) en moet je m op een of andere manier netjes ophangen :?
tenminste, je kan m natuurlijk ook zo neerleggen maar ik ga toch voor netjes ophangen dan. Bovendien loop je dan minder kans om m te slopen want zo'n ccfl is wel erg f*cking breekbaar ;)

edit:

jij hebt zo'n space promotions ding.. die zijn wel stevig in dat plexi buisje en ook wat mooier op te hangen enzo. toch blijf ik het niet echt superhandig vinden...

[ Voor 21% gewijzigd door Punksmurf op 05-12-2002 10:39 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 12:30

killercow

eth0

uhm en ccfl trekt geloof ik 600volt dc toch?

dus als je op een of andere manier vanaf 230 v ac naar 600v dc kan komen is het goed,

dit kan door een at voeding (230ac-
>12dc) en dan een bijgeleverde invertor (12dc->600dc) achter elkaar te gerbuiken

maar mischien ook wel op andere manieren

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

killercow schreef op 05 december 2002 @ 12:45:
uhm en ccfl trekt geloof ik 600volt dc toch?

dus als je op een of andere manier vanaf 230 v ac naar 600v dc kan komen is het goed,

dit kan door een at voeding (230ac-
>12dc) en dan een bijgeleverde invertor (12dc->600dc) achter elkaar te gerbuiken

maar mischien ook wel op andere manieren
ccfl gebruikt 600 V AC (wisselspanning) en nog veel grotere frequentie ook iig meer als die 50Hz uit het lichtnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:22
Sorry dat ik dit engszins oude topic weer omhoog schop, maar ik wil graag van de topicstarter weten of het gelukt is. Ik wil ook zoiets doen namelijk, en ik vind het een beetje omslachtig, om eerst 220V naar beneden te transformeren en gelijk te richten, om er vervolgens met een inverter 600V AC (??? Hz) van te maken. bestaan er invertors die op 220V AC werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zal je toch een 12V adapter nodig hebben! Want ik vrees dat je weerstandje bij je ccfl geen 220V zal tegehoude :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:22
ik neem aan dat je het de inverter bedoeld. de ccfl werkt op 600V. en ik snap ook wel dat dat niet gaat werken. daarom zoek ik ook een apparaatje dat op het lichtnet werkt, en waarop je vervolgens een CCFL kunt aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er bestaat wel een hoog voltage CCFL driver: http://www.semiconductors...ons/content/file_937.html / UBA2070; 600 V CCFL ballast driver IC (datasheet)

Let er trouwens op dat je een AT/ATX voeding niet onbelast mag gebruiken. Als je bijvoorbeeld een inverter aan de 12V hangt gaat de voeding oscilleren of in de errorstand. Een (vermogens)weerstand tussen de +5V en de Ground is dan de oplossing. Zie ook: standalone voeding instabiel

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Hmm.. het is dat ik dit in december niet gezien heb, anders was ie toen al op slot gegaan: vrij kansloos dit.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.