[magnetismevelden] Autoluidspreker inpakken?

Pagina: 1
Acties:

• wierydude387
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-07-2022

wierydude387

OH JA? JA! oh

Topicstarter
Aloha folks, ik ben bezig met een koffermod. Nu heb ik er een klein pioneer autoversterkertje (2*18W) ingebouwd en heb nog een paar luidsprekertjes liggen. Echter nu lag er een een beetje dicht bij de monitor en toen begon hij een beetje te vlekken. Gek he? >:) Maar nu vraag ik mij af: is daar wat aan te doen? Want ik heb ook een paar compu-luidsprekers naast de monitor staan maar daar vlekt hij niet van.
Ik snap dat het vlekken door het magnetisch veld van die luidspreker komen..

ik ben het ding waar de duvel bang voor is

Verwijderd

Naar mijn weten kun je niet zomaar grote magneten zelf afschermen..

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:32
Lood schermt bij mijn weten magnetische velden af... je zou kunnen proberen de binnenkant van die koffer te bekleden met een laagje lood. Ik denk dat 1 mm of zow meer dan zat is

[ Voor 68% gewijzigd door Knightwolf op 04-12-2002 22:52 ]

Verwijderd

In principe kan NIETS, dus ook geen lood, een magnetisch veld afschermen. Je kunt het hooguit wegleiden (vangen).

• wierydude387
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-07-2022

wierydude387

OH JA? JA! oh

Topicstarter
hoe hebben ze dat dan in een compu-luidspreker georganiseerd?

ik ben het ding waar de duvel bang voor is

• Megakabouter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-04-2024
Je kunt een magneet van een luidspreker afschermen door er een metalen "kom" overheen te plaatsen. Zo word het magneetveld door het metaal geleid, en dan heb je geen last van het magnetisch veld van de luidspreker.

Verwijderd

Het is echt veeeel te omslachtig mocht je dat willen afschermen. Ook al kapsel je het in met heel dun lood, wat is dan nog het gewicht en de prijs denk je?? Gewoon anders positioneren lijkt mij een optie.

• GreenGras
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

Misschien is simpel aluminium folie al het proberen waard? Kost geen drol en wie weet helpt het afdoende... :-)

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

Verwijderd

zorg ook ff dat je stroomkabels niet langs je audio kabels lopen

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
ik zou het best wel goed proberen af te schermen. want god weet wat die magnetische velden met je hardeschijf doet.

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:36

DSK

boeiend...

Ik heb altijd geleerd dat magnetische velden de weg vormen met de hoogste permebialiteit (magnetische geleidbaarheid) en van ijzer is die veel hoger dan van lucht, dus als je ze goed in een metalen behuizing steekt, dan moet dit wel lukken...

Blog (Linux-related)

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-08 09:04

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 22:52:
In principe kan NIETS, dus ook geen lood, een magnetisch veld afschermen. Je kunt het hooguit wegleiden (vangen).
Wat doet een kooi van faradai (of is het -ei :?) dan :?

[ Voor 4% gewijzigd door DinX op 06-12-2002 21:04 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:18
DinX schreef op 06 December 2002 @ 21:03:
[...]

Wat doet een kooi van faradai (of is het -ei :?) dan :?
De kooi van Faraday geleid electriciteit (zolang je in de kooi zit heb je geen last van de electriciteit op de kooi), niet magnetische velden.
Pagina: 1