Problemen SE440BX-2 mobo

Pagina: 1
Acties:

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Vanavond zijn we even in de weer geweest met 2 van deze moederborden.

Bijde geven ze echter de foutmelding dat de videokaart niet aanwezig is. We hebben 4 pci videokaarten + 1 agp geprobeerd maar in alle gevallen de zelfde foutmelding & in alle gevallen blijft de monitor (ook 2 geprobeerd, je weet 't maar nooit) zwart.

De betreffende videokaarten hebben we ook nog even in een bestaand (en werkend) systeem geprobeerd, maar alle kaarten werkten naar behoren.

Wat betreft de monitoren uiteraard het zelfde.

De enige jumper op het SE440BX-2 moederbord is die voor 't resetten van de bios, tamelijk vervelend dus.

Uiteindelijk hebben we 't geheugen en de processor ook nog maar eens vervangen. Niet dat we hierin de oorzaak zochten, maar liever alles geprobeerd dan direct vragen.

De Search heb ik ook al even bekeken, maar daar kwam ik niet echt iets tegen wat hierop leek of aanverwant was voor dit type moederbord.

Als iemand nog een idee heeft waar ik iets mee kan dan heel graag.

BMW 535D

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Tja, het enige wat ik nog kan verzinnen is: probeer met een ISA VGA kaart; misschien is je PCI controller dood ..

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Harry
In dat geval zou de AGP kaart het eventueel nog wel moeten doen lijkt me...
Maargoed, ook ik kan me vergissen uiteraard.

Verders lijkt 't me wat sterk dat beide moederborden (2x een SE440BX-2 dus) exact de zelfde kuren vertonen.

Beide moederborden (en bijbehorende kasten verder zonder oorspronkelijke inhoud) zijn afkomstig van een bedrijf welke gewoon het hele ICT gebeuren heeft geupgrade. Deze zijn dus niet weggedaan omdat 't niet zo werken.

BMW 535D

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Deden ze het aanvankelijk wel met neem ik aan de nog aanwezige andere hardware?

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Soulfly schreef op 04 december 2002 @ 21:54:
In dat geval zou de AGP kaart het eventueel nog wel moeten doen lijkt me...
Maargoed, ook ik kan me vergissen uiteraard.
nope, AGP is een verlenging van de PCI bus ..

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Overigens, klinkt wel wat als Compaq, die moederborden? Daar gaan lang niet alle AGP kaarten het op doen, ik weet niet welke je geprobeerd hebt?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:25
ISA kaart erin en dan nog eens kijken. Kan ook zijn dat het BIOS van die planken verneukt is en daarom verkocht is aan jullie :P

• Harry
Gianni Rombios schreef op 04 december 2002 @ 21:59:
Deden ze het aanvankelijk wel met neem ik aan de nog aanwezige andere hardware?
Die aanname heb ik ook gedaan, echter is de verdere originele hardware (afgezien van de processoren) niet aanwezig.
Gianni Rombios schreef op 04 december 2002 @ 22:38:
Overigens, klinkt wel wat als Compaq, die moederborden? Daar gaan lang niet alle AGP kaarten het op doen, ik weet niet welke je geprobeerd hebt?
Ze komen zeker niet uit een Compaq tenzij Compaq spontaan de IBM clone standaard aanhoud, toch niet echt iets dat ik van ze verwacht.

Ze zaten oorspronkelijk (ook bijgeleverd, ze zaten d'r nog in) in InWin Q500 kasten
_JGC_ schreef op 04 december 2002 @ 22:57:
ISA kaart erin en dan nog eens kijken. Kan ook zijn dat het BIOS van die planken verneukt is en daarom verkocht is aan jullie :P
Die zal ik nog even langsbrengen (niet meer vanavond ;) ) 't hele gebeuren ligt bij een maat van me (Rizlahonda heb ik vanavond ook maar ff als GoTTer geregistreerd).

D'r was nog een 3e systeem welke netzo geleverd was als de 2 probleem gevallen. Deze deed 't zonder problemen.

Het meest aparte is dat ze bijde de zelfde kuren vertonen, geen beeld....

BMW 535D

Pagina: 1