Ok, dus ik sta op het punt om een Samsung 181T of 191T aan te schaffen. Reviews gelezen over dit scherm, die een zeer goeie indruk achterlaten enz. enz. Lange levertijd, helaas, dat ook, maar dat is nu even niet relevant.
Uiteraard heb ik bij de winkel ook al geinformeerd naar de "pixel policy".
Maar, waar ik tot nu toe geen idee van heb is dit: Hoe groot is de kans, bij de 17, 18 en 19 inch TFT schermen van tegenwoordig, dat mijn exemplaar nou net 1 of 2 kapotte pixels heeft, waarbij ik volgens die classificering geen gebruik mag maken van de garantie ? Heeft, zeg, 1 op 3 nieuwe schermen last van een of twee kapotte pixels ? 1 op 10 ? 1 op 'tig ?
Dus, hoeveel risico loop ik op een teleurstelling ? Ik vind 1050-1200 € namelijk een nogal fors bedrag... Ook als je in z'n algemeenheid iets weet te melden over pixel uitval bij grote (17" en groter) TFT schermen (niet specifiek die Samsung modellen die ik net noemde) dan hoor ik het uiteraard ook graag.
Uiteraard heb ik bij de winkel ook al geinformeerd naar de "pixel policy".
Tot zover duidelijk. Als ik Class I wil, kan ik eventueel een iiyama TFT scherm nemen, en 60 € bijlappen voor Class I garantie in plaats van Class II. Andere TFT schermen die Class I zijn zijn of te klein, of te duur, of hebben een (veel) te trage response tijd, of meer van voorgaande tegelijk zelfs... ( Dus kom ik toch iedere keer terug op die Samsung 181T of 191T. )wij leveren dit scherm met 3 jaar onsite garantie binnen de iso-13406-2 norm
iso-13406-2 houdt dit in:
Failure Class Type 1 Type 2 Type 3
I 0 0 0
II 2 2 5
III 5 15 50
IV 50 150 500
Failure Type 1 fully luminous (colour white)
Failure Type 2 not fully luminous (colour black)
Failure Type 3 e.g. defect sub-pixel (colour red, green, blue) *
* one Pixel of a LCD consists of three sub-pixels in the colour red, green and blue
Maar, waar ik tot nu toe geen idee van heb is dit: Hoe groot is de kans, bij de 17, 18 en 19 inch TFT schermen van tegenwoordig, dat mijn exemplaar nou net 1 of 2 kapotte pixels heeft, waarbij ik volgens die classificering geen gebruik mag maken van de garantie ? Heeft, zeg, 1 op 3 nieuwe schermen last van een of twee kapotte pixels ? 1 op 10 ? 1 op 'tig ?
Dus, hoeveel risico loop ik op een teleurstelling ? Ik vind 1050-1200 € namelijk een nogal fors bedrag... Ook als je in z'n algemeenheid iets weet te melden over pixel uitval bij grote (17" en groter) TFT schermen (niet specifiek die Samsung modellen die ik net noemde) dan hoor ik het uiteraard ook graag.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE