Toon posts:

[win98SE] Windows Register auto-recover probleem*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De laatste tijd doet men windows registry nogal raar en irritant.
scanregw stond tot voor kort aan bij boot, die zoekt normaal naar fouten in het register, maakt in geval van geen fout een backup en dat is het, als hij wel een fout vind herstart windows en zet die alle systeembestanden terug naar de laatste backupversie.

Het probleem is dat scanregw nu "altijd" bij boot een fout vindt en mijn register terugzet naar de vorige gesavede versie, ook als ik in het register niks meer aanpas na die terugzetting.
Ik dacht, PC werkt normaal, dus ik zet dat af bij boot, en alles is in orde, de eerste boot wel, tot mijn broer de PC weer eens doet crashen, en bij de reboot zaagt scanregw weer dat hij een fout heeft gevonden en alles weer terug naar oude settings.

Natuurlijk geeft windows niet weer "welke" fout er gevonden is, dus ik kan ze ook niet repareren, en ik wil hier nu echt wel vanaf, want ik kan eigelijk niks software installeren of settings permanent aanpassen, want bij de volgende boot zit de kans er weer dik in dat hij wederom die fout vindt.

Er misschien nog bijzeggen dat ik Windows 98 SE gebruik.

Alle hulp is welkom.
Dank bij voorbaat

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 21:45 ]

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
[win98SE] in de topictitel gezet. Lees Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10 er aub nog eens op na.

Verwijderd

Topicstarter
SH007 schreef op 04 December 2002 @ 21:47:
[win98SE] in de topictitel gezet. Lees Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10 er aub nog eens op na.
ja tnx, ben er net mee bezig :)

Verwijderd

Topicstarter
/me slaps himself, and points himself to MS-KnowledgeBase

Anyway, volgens MS zou het wel eens een defecte memory-chip kunnen zijn, maar dat zal ik morgen-middag ten vroegste kunnen uittesten, ondertussen zou ik graag nog andere, software-matige input willen ontvangen, als iemand een idee zou hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Nog een kleine opmerking:
Als ik met een zogenaamd defecte memory-chip zit, waarom heeft dan enkel het windows registry daar last van ?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Ik zou zeggen.. draai ff een memtest om er zeker van te zijn of er een fout in zit :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
aha, interesting, will do that.
Tnx voor de link.
Pagina: 1