Toon posts:

Hoe video onboard uitschakelen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Compu wil niet meer opstarten (ASUS CUSL2), hoor slechts pieptonen, volgens boekje is dit de video kaart of het geheugen, geheugen grondig getest met memtest, hier worden geen fouten gevonden.

Procedure is nu om op te starten met super 'kaal' systeem en een simpel PCI videokaartje, probleem is nou echter dat ik niet de bios in kan komen om de 'onboard video' uit te schakelen, dit is ook niet met een jumpertje te regelen !

Heb ik nu gewoon pech, is dit het nadeel van een onboard video kaart of is er toch nog een truukje ?

Verwijderd

Ik zou als ik jou was gewoon een nieuwe vidkaart kopen.
Ik heb het nooit zo gehad op onboard videokaarten dus ik zou zeggen

Pech :)

Verwijderd

tja, ik dacht altijd dat als je er een videokaart in deed dat ie dan automatisch omschakeld... was bij mijn oude P1MMX wel zow..

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:22

Mentalist

[avdD]

Staat er niets over in de manual/op de Asus site?

Zoek eens naar een jumpertje in de buurt van de monitoruitgang.

Anders : waarschijnlijk moet in je bios onder Integrated Peripherals > Init Display First op PCI staan ipv AGP. Normaal staat dat na een clear cmos weer op PCI, en dan moet ie toch met die pci kaart starten...

Probeer je geheugen ook eens in een ander slot. Misschien is b.v. dimm slot 1 gewoon stuk.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Nmq.Ruud, het probleem is juist dat dat geen zin heeft omdat ik eerst de onboard vidkaart moet uitschakelen in de bios, maar dat is lastig als je alleen maar pieptonen hoort en er verder niets gebeurt als je je compu aanzet :'(

Brrt, helaas is dit niet het geval

W3ird_N3rd, dimm banken heb ik allemaal getest, CMOs ook gecleared, MOBO blijft slechts langerekte pieptonen geven, heb het mobo er nu een nachtje uitgehaald, las ergens in de search dat het wel eens kon helpen om het een nachtje te laten "chillen" (ivm statische toestanden, tja, je moet wat )

iig thanx voor jullie replies