• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik zoek voor mijn ouders een GSM/mobieltje dat niet te klein is, in de winkels liggen tegenwoordig alleen maar zeer kleine toestellen.
Welk toestel is nog ´normaal´ groot genoeg en zijn ook de knoppen nog groot genoeg?
Verder hoeven er totaal geen extra´s bij te zijn

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:38

nrg

Kijk es op http://www.kieskeurig.nl/
Daar kan je zoeken, ook op formaat :)

Sorry, bekeek 't zelf net nog ff, is toch niet waar.

Misschien kunnen ze je in een telefoonzaak helpen?

[ Voor 44% gewijzigd door nrg op 04-12-2002 21:24 ]

Verwijderd

Zoiets als de Nokia 3310 of 3330 is makkelijk te bedienen en is niet te uitgebreid!

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:54
3310 >> kijk eens voor een mooie aanbieding op www.gsmstunter.nl

Verwijderd

een ericson T1018s een redelijk grote, duidelijke toetsen groot display, zonder spelletjes en al die andere onzin :P , maar of ie nog te koop is?

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-03 14:20

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Nokia 3xxx reeks, verder kan ik ook niet veel meer bedenken.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

MWa, de Nokia's of Motorola's zouden misschien kunnen

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02 19:18
Mocht je er niet veel geld aan uit willen geven, is een 3210 ook leuk :)

Werk er al 2 jaar mee, en het is nog steeds een hardstikke fijn ding :)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb de 331 in de winkel zien liggen maar ik vind dat ding toch nog vrij frigiel, oftewel klein. Met name de toestden zijn m.i. niet groot.

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:54
boomsma schreef op 04 December 2002 @ 21:31:
Ik heb de 331 in de winkel zien liggen maar ik vind dat ding toch nog vrij frigiel, oftewel klein. Met name de toestden zijn m.i. niet groot.
Klopt ja, ik had er niet bij nagedacht dat het nog een generatie verder is. Dan is
de 3210 een goede keus, maar nieuw niet meer leverbaar :(

Verwijderd

Samsung R210S heeft me vader laatst gehaald, maar die knopjes zijn imho veel te klein.. nogal lastig als je grote dikke handen hebt..
Maar nokiaatje 3310 is wel ok.

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Philips Fisio 120 :?

Afbeeldingslocatie: http://winkel.dutchtone.nl/Pictures/Philips%20fisio120_1.gif

erg cheap en voldoende groot, menu-indeling ken ik niet.....

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:47
Misschien is de philips fisio 120/121 wat voor je ouders. Het toestel is erg simpel en bevat alleen de hoognodige functies. Verder is het menu icon-based wat erg duidelijk is:
Afbeeldingslocatie: http://images.gsmbox.com/news/76323.1.m.jpg
Nu oa met dutchtone, kpn en ben te verkrijgen.

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:47
koen schreef op 04 december 2002 @ 21:54:
Philips Fisio 120 :?

[afbeelding]

erg cheap en voldoende groot, menu-indeling ken ik niet.....
telepathie >:)

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
GGS_VR6 schreef op 04 December 2002 @ 21:31:
MWa, de Nokia's of Motorola's zouden misschien kunnen
Nokia's => JA
Motorola's => NEE

Ik heb nog nooit een meer gebruikersonvriendelijk product gezien als een Motorola GSM, ik heb er een half jaar een gehad en begreep er nog niets van (allemaal idiote werkwijzes die je moet hanteren om de meest simpele dingen te doen).
Nu heb ik een Nokia, en na 2 sec wist ik al precies hoe ik alles moest doen...

iRacing Profiel

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09-2025
fisio nu bij belcompany met dutchtone mooie prijs ( ga geen reclame maken :-) )

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik geef mijn ouders zelf alleen nog maar Nokia's. Zelf zweer ik bij Ericsson, maarja voor de gemiddelde gebruikers zijn Nokia's gewoon toch makkelijker te bedienen.
Mijn moeder is iig goed tevreden met haar 3310, is een nog steeds goed verkrijgbaar toestel wat niet te klein en niet te duur is.

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:38

nrg

Mijn oma van 83 doet het met een Savvy :)

Verwijderd

nrg schreef op 04 december 2002 @ 22:11:
Heeft zeker de krachtigste trilfunctie :+

Verwijderd

Motorola T720 GROOT display GROTE knoppen. Heb ik gekocht ik geef hem aan mijn ma O-)

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

edit: dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door The Bad Seed op 05-12-2002 00:23 ]

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

nrg schreef op 04 December 2002 @ 22:11:
Mijn grootouders ook, veel duidelijker/simpeler kan je een telefoon niet maken. Alleen jammer dat ze echt wel heel groot en lomp zijn (heb er hier zelf ook nog eentje liggen trouwens, voor als de batterij van mijn trouwe 3210 leeg is)

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Probeer een Siemens C25 te regelen, erg draagbaar model zonder te klein te zijn, maar ze kunnen er niets fout mee doen: het ding kan eigenlijk alleen maar bellen.

Redelijk onverwoestbare behuizing, weinig knoppen (lijkt me handig), goed geluid, en vooral erg weinig functies naast bellen en sms. Soms nog wel te koop, ooit nog ergens voor minder dan 80 euro gezien (nieuw in doos en simlockvrij).

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Een swing :?

Mijn boefje is liev!

Verwijderd

Ik hen nog een Bosch koelkast liggen. 72 kg in massa...

Verwijderd

en siemensje, m35 of opvolger ervan.... supersimpele dingetjes en stukken degelijker dan menig nokia. (nokia is puur een hype)

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-02 19:59

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op 06 december 2002 @ 12:50:
en siemensje, m35 of opvolger ervan.... supersimpele dingetjes en stukken degelijker dan menig nokia. (nokia is puur een hype)
Siemens zijn inderdaad handig en degelijk. Maar hou het dan inderdaad bij een M of liever nog een C. De S-en (S35, S45, S55) zijn denk ik te ingewikkeld.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

een swing 200/220/240

Wel een beetje een oud toestel, maar zelfs mijn moeder kan hem bedienen.

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-02 21:33
de nokia toestellen zijn wel goed te begrijpen en simpel/logisch in gebruik.
ik vind ze beter dan siemens

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

de nokia toestellen zijn wel goed te begrijpen en simpel/logisch in gebruik.
ik vind ze beter dan siemens
Ik deel dezelfde mening. Als het mijn ouders waren en het hoefde geen abnormaal dure telefoon te zijn zou ik ze denk ik een 3310 aanbevelen (wat hier al vaker genoemd is)

Mijn boefje is liev!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wat je ook pakt.... pak NIET de Nokia 3310 of 3330. Gebruik de search voor de talloze "hey mijn telefoon valt ineens uit" topics. Ja, nou komen er natuurlijk weer zo wat reacties van: "de mijne doet 't anders prima" maar het gaat erom dat hij een hoog uitvalspercentage heeft.

M'n vriendin heeft die van haar vervangen door een Alcatel 311. Ding ziet er niet supa-dupa uit maar hij werkt wel altijd en geen gedonder. Dan maar geen rare gadgets.

[ Voor 28% gewijzigd door Toink op 06-12-2002 15:36 ]

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-02 08:44
Inderdaad, ik had mijn moeder een Nokia 3310 aangeraden. En dan is inderdaad die aanbieding van www.gsmstunter.nl een goede, betaal je na terugboeking van je geld alleen de verzendkosten en dan haal je dat simkaartje eruit en stopt er een prepaid-kaartje in.

Of je geeft je ouders jouw oude foon en je koopt zelf zo'n 3310.. En als jouw oude foon ook te klein is dan kan je kijken of ze nog ergens van die pre-paid koelkasten hebben (oude motorola's en dergelijken).
Toink schreef op 06 december 2002 @ 15:35:
Wat je ook pakt.... pak NIET de Nokia 3310 of 3330. Gebruik de search voor de talloze "hey mijn telefoon valt ineens uit" topics. Ja, nou komen er natuurlijk weer zo wat reacties van: "de mijne doet 't anders prima" maar het gaat erom dat hij een hoog uitvalspercentage heeft.
Die van mijn moeder doet 't anders prima (en die van mijn zus ook). ;) Maar zou het niet kunnen komen dat er zoveel topics zijn omdat deze telefoon gewoon ERG goed verkocht wordt ?? En dat dat hoge uitvalpercentage ook wel meevalt als je kijkt hoeveel van deze telefoons er verkocht zijn ??

[ Voor 43% gewijzigd door Toewan op 06-12-2002 15:43 ]

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Die accu van de 3310 zit vrij los gewoon een papiertje tussen doen en probleem opgelost van dat uitvallen. Keb dat bij zeven 3310 toegepast en die hadden nergens last meer van.

Mijn boefje is liev!

Verwijderd

Heb zelf de 3210 3330 gehad. top toestellen.
Mijn vriendin is helemaal weg van haar Sony J70. Moet zeggen dat ik dit ook een heel fijn toestel vind. Zeker ook voor mensen die --gewoon willen bellen-- mooi formaat, lekker licht en met een Li-ion batterij

• Toink
  • Niet online
Scooter_Fox schreef op 06 december 2002 @ 15:45:
Die accu van de 3310 zit vrij los gewoon een papiertje tussen doen en probleem opgelost van dat uitvallen. Keb dat bij zeven 3310 toegepast en die hadden nergens last meer van.
Persoonlijk heb ik 't niet zo op hutje-mutje oplossingen en gammele apparaten. Ik vind gewoon dat zo'n ding 't moet doen en wat jij gebruikt als oplossing zie ik meer als een ernstige ontwerpfout van Nokia. Maar, zoals ik al zei net, er komen ongetwijfeld weer een paar happy-eigenaartjes langs die even willen vertellen dat die van hun 't wel doet. Jij bent er dus 1 van. (maar je zegt wel dat je 7 k#t-3310's gefixed hebt op zo'n manier dus daar plaats ik ook m'n vraagtekens bij). Ik koop toch ook geen auto die 't alleen doet als ik 't raam open heb staan "maar ik vind het een prima auto" 8)7 ?

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Ik wist van te voren ook niet dat die accu los zou gaan zitten. Maar ik leg hier alleen uit dat je het probleem hiermee grotendeels oplost (als het zich voordoet) Jou stelling is helemaal correct dat zou ik ook niet doen als er mankementen aan zaten. Maar ik neem aan dat het probleem bij Nokia inmiddels ook bekend is dus dan lijkt het me dat ze er ook wel een oplossing voor gezocht hebben.

Mijn boefje is liev!

• Toink
  • Niet online
Ja, de oplossing is, omruilen voor vervangende toestellen die na een paar maanden dezelfde problemen geven tot de garantie verlopen is en dan kun je de stront in zakken. Echt, ik ben geen hakker die tomeloos een bedrijf de grond in wil stampen maar ik ben gewoon diep teleur gesteld door de slechte service van Nokia en de weinige coulance die ze tonen bij toestellen die *net* buiten garantie zijn. (wettelijk heb je dan namelijk nog steeds rechten, maarja, waar ga je die halen. De consumentenbond doet er ook niets mee).

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Iedereen heeft zijn eigen mening

Mijn boefje is liev!

Verwijderd

gewoon zo'n swing 240 oid....
zit goede trilfunctie op luid [lees: irritant]geluid zodat je hem altijd hoort :)
en is robuust! zeer robuust

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik met mij moeder mijn oude swing gegeven .. het duurde ff maar ze heeft het wel door
(ze is totaal n00b daarin dus dat is positief)

belkaarten enzo doen ze wl in de winkelel voor ze
en na een tijdje kunnen ze het zelf ook

Iperf

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
swing 2xx vind ik nogal onhandig en onduidelijk te bedienen...
Siemens is het enige merk dat intuitief te bedienen is....erg handig....Nokia vind ik redelijk onhandig mbt menu en indeling...
Mijn ma heeft een idioot grote Siemens....voor mensen die alleen willen bellen een prima keuze...enorm grote toetsen en goed leesbaar display...

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Nokia vind ik redelijk onhandig mbt menu en indeling...
Onhandig? Zie weinig verschil tussen de menu indeling van een Siemens of Nokia

Mijn boefje is liev!

• Dapie007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08-2025
3510 makkelijk nokia menu ewn lekkere grote knoppen

• pruiter
  • Laatst online: 02-03 09:11
Ik zou ook eens kijken naar de Samsung SGH-R210..... heeft een mooi contrastrijk display, niet al te kleine toetsen en bovendien net een paar toetsen extra t.o.v. bv. een Nokia 3x10. Aparte toetsen voor opnemen en ophangen, met (rechter)display toets direct toegang tot het telefoonboek. Voor gewoon bellen en gebeld worden dus heel eenvoudig in het gebruik.
Pagina: 1