TheGhostInc schreef op 06 December 2002 @ 04:13:
Garantie is juridisch verplicht. Maar in zo'n geval ben je akkoord gegaan met een andere garantie, die meer omvat dan de juridisch verplichte garantie.
Daarnaast zal een rechter je doodleuk ongelijk geven als je bij de winkel allemaal claims indient terwijl bv de fabrikant alleen maar wil dat de klant zelf naar de fabrikant belt.
Het eerste klopt niet, het 2de gedeeltelijk. Ja de klant mag verwezen worden naar de fabrikant, serviceburo, ect, ect. Echter de winkelier blijft aansprakelijk voor het proces. Dus als Teleplan er een zooitje van maakt en mijn doos "uit zijn handen laat vallen" is de winkelier de lul. Hij mag zorgen voor een vervangend apparaat. Kan hij teleplan wel weer aansprakelijk stellen. De winkelier besteedt namelijk de garantie uit, maar dat wil niet zeggen dat hij ook niet meer verantwoordelijk is. Hij is de wederpartij in de overeenkomst en blijft dus altijd als eerste aansprakelijk.
Bedenk goed dat een vervelende klant vaak slechter wordt geholpen. "Per ongeluk" een doos uit je handen laten vallen van zo'n klant gebeurd zeer regelmatig. Natuurlijk mag je van mij best een eikel zijn. Maar gaan dan niet hier lopen zeveren dat je bent behandelt als een eikel.
En wat is de funtie van het "per ongeluk" laten vallen. Waar werk je? Mag je mijn ter reparatie ingeleverde monitor van 3 hoog "per ongeluk" laten vallen. Mag de winkel daarna gewoon een nieuwe leveren hoor. Ze zijn gewoon aansprakelijk (los van het argument dat je je als klant ook redelijk moet opstellen en niet meteen hoog van de toren blazen, maar dat maak je met je per ongeluk laten vallen niet sterker)
Dit geld ook voor onze ADSL vriend

, als je kabel/adsl neemt, hou dan gewoon rekening met een maandje rommel. Dan valt het vaker mee dan tegen.
Heel veel produkten hebben opstart problemen (bv. een nieuwe auto)
Nee, onze ASDL vriend hoeft niet met een "weekje rommel" rekening te houden. Dan moet de leverancier dat weekje rommel maar voor zijn rekening nemen. En ik weet niet waar jij je auto's koopt, maar is ik met mijn nieuwe auto de eerste week elke dag naar de garage moet, heeft de leverancier een probleem (nooit gehad overigens, miscchien als je opel rijdt, maar anders niet). Daarbij gaat het vergelijk tussen ASDL toegang en een auto niet op. ASDL = een dienst, een auto is een product. Geen ASDL = geen dienst = niet betalen.
En waar hij boos over was, was de de KPN hem meldde dat de lijn niet was opgeleverd en hij maar daarop moest wachten. Vandaar zijn boosheid op KPN en dat hij niet direct aan zijn modem begon te twijfelen.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......