Toon posts:

ADSL Probleem ben KWAAD!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte mede tweakers!
Ik heb een vraag heb sinds zaterdag adsl basic via xs4all. Modem is een speedtouch 510i over een ISDN lijn. Tot vandaag werkte alles perfect, vanmiddag knipperde het @ lampje op me modem en nu knippert de middelste van de drie rood. Heb KPN gebeld en die zegt dat de lijn nog niet is opgeleverd en dat over een paar dagen gebeurd.......HOW IS THAT POSSIBLE???? Heb al 4 dagen geinternet en nu doet niks het meer. zit nu weer met isdn, eigenlijk beter werkt altijd :) maar wie kan me wat duidelijk geven over deze situatie baal er best van.

xs4all zegt dat alles gewoon moet werken heb ook een werkend IP adres ik snap er niks meer van eerst werkt alles en nu niks meer!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
heb je iets aan je settings veranderd??

Haal trouwens ff de stekker uit je modem, en steek hem er dan weer in

Mijn wanadoo modem was een keer gecrasht tijdens t updaten van de firmware!
Toen hadden ze hem in de centrale gereboot

Verwijderd

Topicstarter
nee niks veranderd gewoon met dat kpn/thomson cdtje alles geinstalleerd en heb geen update/hack of firewall geinstalleerd.

Verwijderd

Misschien zijn ze aan het testen geweest en krijg je officieel later nog bericht dat de lijn ok is?

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
w8en ofzo ??????

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 21:16:
Misschien zijn ze aan het testen geweest en krijg je officieel later nog bericht dat de lijn ok is?
Ze sturen je pas 't modem als de lijn officiëel is opgeleverd. Als hij het modem dus van KPN heeft gehad, en ze zeggen nu dat de lijn nog niet is opgeleverd, dan is er dus wel degelijk iets administratief fout bij KPN.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
dat dacht ik ook ga de modem ff resetten TIP van vriend AIRWOLF!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 21:50:
dat dacht ik ook ga de modem ff resetten TIP van vriend AIRWOLF!
dat had ik al voor gesteld

zie 1e reactie :)

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-08 23:09

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

SyS_ErroR schreef op 04 december 2002 @ 21:57:
[...]
dat had ik al voor gesteld

zie 1e reactie :)
Oh ja?
Je had het alleen over stekker eruit trekken.
Resetten doe je met een knopje ;)

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-08 20:42
en is t gelukt ?

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Verwijderd

Topicstarter
nee, zit nog met ISDN en het middelste lampje knippert nog steeds oranje na resetten en vervangen kabels, niks doet het.
kpn wil wel een monteur sturen met kosten :( niet dus he, ligt niet bij mij alles werkte 4 dagen en heb niks veranderd isdn werkt toch ook dus.
KPN is DOM.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 15:47 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 21:08:Heb KPN gebeld en die zegt dat de lijn nog niet is opgeleverd en dat over een paar dagen gebeurd.......HOW IS THAT POSSIBLE????
NIET. Nog een keer KPN bellen en hopen dat je een andere helpdeskmedewerker krijgt. Je lijn is echt wel in dienst gegeven. Stel een vraag als check, bijv "dat is toch telefoonnummer (jouw nummer) of postcode....? Misschien heeft hij/zij wel een cijfertje verkeerd ingetypt.
Je kan ook op internet checken of je de laatste versie van de modemsoftware hebt geïnstalleerd.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 18:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
het middelste lampje knippert nog steeds rood, ik bel morgen KPN en eis dat er een monteur langs komt gratis wel te verstaan.

• Wimlem
  • Laatst online: 02-08 20:42
Je kan dat eisen, maar als je zelf op de een of andere manier de fout ben gegaan dan krijg je echt wel een rekening op je dak

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• wizzard
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-04 15:19
middelste lampje is stroom heeft niks te maken met de lijn toch ????

voeding probleem ????

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik dacht dat we in de chat toch wel bepaald hadden dat het probleem bij je modem ligt ?

Tenminste als ik het goed begrijp kan jij je modem niet bereiken en blijft hij hangen (dat zegt het rode ledje, wat je opgezocht heb in de manual) bij het "booten" van de modem.

Je kan dus een monteur laten komen, maar daar heb je dus niks aan :+
Met mijn Speedtoutch is het mogelijk om een zogenaamde "ping of life" te doen, maar ik denk niet dat dat bij jou van toepassing is aangezien de modem niet kan booten.

Als de hardware reset niet werkt, dan kan ik alleen maar tot de conslusie komen dat je modem dood is, als je iemand kent die een adsl modem heeft dan kan je dit testen door te kijken of je line-sync krijgt. Mocht dit niet het geval zijn denk ik toch echt dat je van je garantie gebruik moet gaan maken. :)

Verwijderd

inderdaad.... check even in de manual wat rood in het midden betekend.... veel belangrijker is je @ lampje.... sluit es gezellig een nieuwe adapter aan.... wie weet.....

een andere optie is de splitter overslaan. Direct je modem in je ISRA steken... adviseerde kpn mij ooit eens...

in iedergeval veel succes... ik weet hoe frusty de kpn is....

Verwijderd

Topicstarter
Direct je modem in je ISRA steken... Werkt niet al geprobeerd.
Adapter is goed al getest via stroommeter.
Lijn word morgen getest, door een GOT kpn'er :) dus ik hou hoop, en anders moet ik zeker weer 2 maanden wachtten op een nieuw modem zucht duurt daar altijd jaren.

ps: kijk hier maar is http://www.speedtouchdsl.com/pdf/510/st510_guide_nl.pdf
bladzijde 45 en 46. rode ledje knipperend betekend dat post (power on self test) niet werkt. de modem is dus denk ik brak :'(

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 21:55 ]

• MrOizo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09-2025
ja inderdaad, alle ledjes moet gewoon groen branden, als er 1tje oranje brand ofzo is er een interne software fout, of hardware fout.

Verwijderd

Nog even over het opleveren van de lijn:
Hiervan krijg je als het goed is schriftelijk bericht. Wanneer de servicedesk bij KPN zegt dat de lijn nog niet opgeleverd is, en je hebt nooit bericht gekregen dat dat wél het geval zou zijn, dan mag je er van uit gaan dat de lijn nog niet is opgeleveerd.
Ik heb ook 2 weken lang het spulletje onder de kast laten liggen voordat de lijn klaar was.

Verwijderd

intoxicated schreef op 04 december 2002 @ 21:48:
[...]
Ze sturen je pas 't modem als de lijn officiëel is opgeleverd.
intoxicated heeft gelijk hoor - het DHZ pakket wordt pas verstuurd nadat de lijn klaar is!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 21:47:Lijn word morgen getest, door een GOT kpn'er :) (
Da's mooi! Krijgen we ook uitgebreid verslag van wat er mis was? Ben wel erg benieuwd en het kan ook anderen weer helpen.

• DaRoot
  • Laatst online: 13:12

DaRoot

Some say...

"ADSL Probleem ben KWAAD!"

Dit soort zaken maak ik dus ook vaak mee in de winkel waar ik werk.
Het is zeker heel vervelend dat het modem stuk is, maar de topicstarter komt er na een aantal reply's van hemzelf ook zelf achter dat het modem stuk is. Hier kan XS4All niks aan doen, en de KPN ook niet. Begrijpelijk is dat hij baalt, maar direct afgeven op de KPN heeft ook weinig zin. Net als met alle pc-componenten kunnen er ook "kneusjes" tussen de modems zitten, exemplaren die het vrij snel voor gezien houden. Je kunt dan heel kwaad worden op de KPN, maar zij zijn wel degene die ook de oplossing (een nieuw modem) voor je hebben. Ofwel, kwaad worden heeft weinig zin, je bent toch afhankelijk van hen.

Hetzelfde zag ik vandaag weer op de zaak. Een klant met een defecte monitor. Hierop zit on-site garantie, oftewel, men komt de monitor bij de klant omwisselen, en dit wordt geregeld door de fabrikant van de monitor. Als je die klant vervolgens het telefoonnummer geeft van het bedrijf dat de garantie-afhandeling doet, worden ze kwaad dat het niet door ons meteen geregeld wordt. Bij aanschaf is hun uiteraard wel gezegd van de on-site garantie, maar dat vergeten ze voor het gemak maar even.

Eerst doen, dan denken, schijnt zo af en toe het motto te zijn.

Dit moest ik ff kwijt, ik heb het nu iets teveel gezien.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 22:44:
Da's mooi! Krijgen we ook uitgebreid verslag van wat er mis was? Ben wel erg benieuwd en het kan ook anderen weer helpen.
Als het aan mij ligt wel. Shit, nu ben ik niet anoniem meer. :+
Ik ga morgen kijken en dan zal ik, als het interessant genoeg is, hier posten wat het was. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

DaRoot schreef op 05 december 2002 @ 22:55:
Als je die klant vervolgens het telefoonnummer geeft van het bedrijf dat de garantie-afhandeling doet, worden ze kwaad dat het niet door ons meteen geregeld wordt. Bij aanschaf is hun uiteraard wel gezegd van de on-site garantie, maar dat vergeten ze voor het gemak maar even.
ff off-topic: Klant heeft groot gelijk. Hij gaat een overeenkomst met de WINKEL aan en NIET met de FABRIKANT. Juridisch gezien mag hij grote poep hebben aan dat telefoonnummer en ben je als winkelier VERPLICHT om aan zijn garantie-claim te voldoen. Hoe je dat als winkelier oplost is jouw probleem en niet dat van de klant. Zeker met bedrijven als Teleplan kan ik die klant niet meer dan 200% gelijk geven en zou ik ook zeker met die monitor naar de winkel gaan en eisen dat ze het daar voor me oplossen.

de betaler vervuilt

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Wat de user zelf al zegt. POST failure. Modem dood. Probeer hem op factory defaults terug te zetten, wellicht werkt dat (zie de manual :) ). Mocht dat niet werken, vrees ik dat je garantie op de modem moet claimen. Kijk ook ffies de splitter na. Als die niet goed functioneerd... ik geloof dat er rond de 80V op een ISDN lijntje staat voordat ie de ISDN/2 box in gaat...

Forget your fears...
...and want to know more...

• DaRoot
  • Laatst online: 13:12

DaRoot

Some say...

GA!S schreef op 05 december 2002 @ 23:45:
[...]

ff off-topic: Klant heeft groot gelijk. Hij gaat een overeenkomst met de WINKEL aan en NIET met de FABRIKANT. Juridisch gezien mag hij grote poep hebben aan dat telefoonnummer en ben je als winkelier VERPLICHT om aan zijn garantie-claim te voldoen. Hoe je dat als winkelier oplost is jouw probleem en niet dat van de klant. Zeker met bedrijven als Teleplan kan ik die klant niet meer dan 200% gelijk geven en zou ik ook zeker met die monitor naar de winkel gaan en eisen dat ze het daar voor me oplossen.
In dit geval gaat het om Simex in België. Die schijnen het goed en snel op te lossen. Maar anyway, voor zover ik weet geeft elke monitor-fabrikant on-site garantie. We lossen het ook zo samen met de klant op, door de klant het telefoonnummer te geven van de service-afdeling. Anders moeten wij het doen, op zich ook geen probleem, maar het duurt vaak alleen maar langer. Soms zelfs zeggen fabrikanten tegen ons, dat de klant toch echt zelf moet bellen, anders willen ze niet helpen. Er zijn bovendien zeer weinig computerzaken, die iemand in dienst hebben, die iets complex als een monitor kunnen repareren. Bovendien gaat de klant zelf akkoord met deze onsite garantie, wij vermelden het er namelijk altijd bij.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-08 11:49
Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 22:41:
[...]

intoxicated heeft gelijk hoor - het DHZ pakket wordt pas verstuurd nadat de lijn klaar is!
Om hier even op terug te komen:

Als je dit heel heel heel erg zeker weet, mag je mij wel eens uitleggen waarom ik op de zaak dan het DHZ pakket al 1 week keurig aangesloten had, voordat het line-sync ledje constant ging branden.

Of je info klopt niet, of kpn is gewoon niet consequent in haar handelen... :/

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• TheGhostInc
  • Niet online
GA!S schreef op 05 December 2002 @ 23:45:
[...]

Garantie is juridisch verplicht. Maar in zo'n geval ben je akkoord gegaan met een andere garantie, die meer omvat dan de juridisch verplichte garantie.

Daarnaast zal een rechter je doodleuk ongelijk geven als je bij de winkel allemaal claims indient terwijl bv de fabrikant alleen maar wil dat de klant zelf naar de fabrikant belt.

Bedenk goed dat een vervelende klant vaak slechter wordt geholpen. "Per ongeluk" een doos uit je handen laten vallen van zo'n klant gebeurd zeer regelmatig. Natuurlijk mag je van mij best een eikel zijn. Maar gaan dan niet hier lopen zeveren dat je bent behandelt als een eikel.

Dit geld ook voor onze ADSL vriend ;), als je kabel/adsl neemt, hou dan gewoon rekening met een maandje rommel. Dan valt het vaker mee dan tegen.
Heel veel produkten hebben opstart problemen (bv. een nieuwe auto)

Verwijderd

Topicstarter
om iedereen hier het antwoord te geven het ligt aan me modem ben nu online met een geleend modem van me oom. dus dat word het modem omruilen, wat mark al voor me aan het regelen is!! bedankt voor alle moeite we zijn er uit :)

• bazs2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Jeuj. :Y)
Dus je bent al gebeld? Ik had de meeste info al achtergelaten bij die gast. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

TheGhostInc schreef op 06 December 2002 @ 04:13:
Garantie is juridisch verplicht. Maar in zo'n geval ben je akkoord gegaan met een andere garantie, die meer omvat dan de juridisch verplichte garantie.

Daarnaast zal een rechter je doodleuk ongelijk geven als je bij de winkel allemaal claims indient terwijl bv de fabrikant alleen maar wil dat de klant zelf naar de fabrikant belt.
Het eerste klopt niet, het 2de gedeeltelijk. Ja de klant mag verwezen worden naar de fabrikant, serviceburo, ect, ect. Echter de winkelier blijft aansprakelijk voor het proces. Dus als Teleplan er een zooitje van maakt en mijn doos "uit zijn handen laat vallen" is de winkelier de lul. Hij mag zorgen voor een vervangend apparaat. Kan hij teleplan wel weer aansprakelijk stellen. De winkelier besteedt namelijk de garantie uit, maar dat wil niet zeggen dat hij ook niet meer verantwoordelijk is. Hij is de wederpartij in de overeenkomst en blijft dus altijd als eerste aansprakelijk.
Bedenk goed dat een vervelende klant vaak slechter wordt geholpen. "Per ongeluk" een doos uit je handen laten vallen van zo'n klant gebeurd zeer regelmatig. Natuurlijk mag je van mij best een eikel zijn. Maar gaan dan niet hier lopen zeveren dat je bent behandelt als een eikel.
En wat is de funtie van het "per ongeluk" laten vallen. Waar werk je? Mag je mijn ter reparatie ingeleverde monitor van 3 hoog "per ongeluk" laten vallen. Mag de winkel daarna gewoon een nieuwe leveren hoor. Ze zijn gewoon aansprakelijk (los van het argument dat je je als klant ook redelijk moet opstellen en niet meteen hoog van de toren blazen, maar dat maak je met je per ongeluk laten vallen niet sterker)
Dit geld ook voor onze ADSL vriend ;), als je kabel/adsl neemt, hou dan gewoon rekening met een maandje rommel. Dan valt het vaker mee dan tegen.
Heel veel produkten hebben opstart problemen (bv. een nieuwe auto)
Nee, onze ASDL vriend hoeft niet met een "weekje rommel" rekening te houden. Dan moet de leverancier dat weekje rommel maar voor zijn rekening nemen. En ik weet niet waar jij je auto's koopt, maar is ik met mijn nieuwe auto de eerste week elke dag naar de garage moet, heeft de leverancier een probleem (nooit gehad overigens, miscchien als je opel rijdt, maar anders niet). Daarbij gaat het vergelijk tussen ASDL toegang en een auto niet op. ASDL = een dienst, een auto is een product. Geen ASDL = geen dienst = niet betalen.

En waar hij boos over was, was de de KPN hem meldde dat de lijn niet was opgeleverd en hij maar daarop moest wachten. Vandaar zijn boosheid op KPN en dat hij niet direct aan zijn modem begon te twijfelen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Topicstarter
En waar hij boos over was, was de de KPN hem meldde dat de lijn niet was opgeleverd en hij maar daarop moest wachten. Vandaar zijn boosheid op KPN en dat hij niet direct aan zijn modem begon te twijfelen.
mooier als dit kan ik het niet verwoorden.

En mark hopelijk bellen ze uit utrecht zo nog even terug. Het stukke modem moet nl wel omgeruild worden en ze belde net toen ik naar me oom was om zijn leenmodem te halen.
dus ik wacht het even af, allemaal bedankt daar bij KPN behalve die mevr vd helpdesk!

Verwijderd

Volgens heeft het idd te maken met een test van de lijn, officieel is de lijn dan nog niet in de lucht...maar is er wel een verbinding mogelijk omdat ze 'm aan het testen zijn. Is mij eens verteld door Demon.

Je zal binnenkort wel bericht krijgen dat alles is getest en dat je vanaf dan gebruik kan gaan maken van de lijn.

Wees trouwens blij dat je ADSL of ISDN hebt, wij wonen 2000 meter een van de meest geavanceerde netwerken (Universteit Twente) en bij ons is aleen een telefoon internet verbinding mogelijk omdat onze centrale in een gehuchtje 5 km verderop staat...en ombouwen voor ADSL doen ze niet omdat dat te duur zou zijn...er zouden nl te weinig afnemers zijn... :(

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 06 December 2002 @ 13:19:
om iedereen hier het antwoord te geven het ligt aan me modem ben nu online met een geleend modem van me oom. dus dat word het modem omruilen, wat mark al voor me aan het regelen is!! bedankt voor alle moeite we zijn er uit :)
Verwijderd schreef op 06 december 2002 @ 13:59:
Volgens heeft het idd te maken met een test van de lijn, officieel is de lijn dan nog niet in de lucht...maar is er wel een verbinding mogelijk omdat ze 'm aan het testen zijn. Is mij eens verteld door Demon.
Anders lees je eerst even...

de betaler vervuilt

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-08 15:37

DynaMikeY

1976 Kever 1300

(nooit gehad overigens, miscchien als je opel rijdt, maar anders niet).
Dit is waar :(

Heb 2x een nieuwe Opel Astra gehad, die allebei dikke problemen hebben gehad in de eerste paar maanden.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Topicstarter
lol me buren werken allebei bij opel (van voorden almere, hilversum) ga dit dus voor ze uitprinten :+

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:43
Errrh, spreken we hier van een USB modem? Zo ja, wat voor een chipset heb je van je USB poort?

Dit omdat het schijnt dat modems op de chipset VIA en SIS het kunnen begeven (teveel spanning...) heb ik weer van horen zeggen.

wijze woorden

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:47
Verwijderd schreef op 06 december 2002 @ 14:31:
lol me buren werken allebei bij opel (van voorden almere, hilversum) ga dit dus voor ze uitprinten :+
Wie heeft er nu geen kadett(=astra) :?

Verwijderd

Topicstarter
Errrh, spreken we hier van een USB modem? Zo ja, wat voor een chipset heb je van je USB poort?

Dit omdat het schijnt dat modems op de chipset VIA en SIS het kunnen begeven (teveel spanning...) heb ik weer van horen zeggen
Anders lees je eerst even...

LOL :)
Pagina: 1