Zou een waterpomp van 2280 l/u teveel zijn?

Pagina: 1
Acties:

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
Zou een Eheim waterpomp met een capaciteit van 2280 l/u niet TE zijn?
Gaat er niets door kapot of iets dergelijks. (Ik kan dat pompje namelijk vrij goedkoop krijgen...).

En maakt ie meer lawaai? Word ie erg warm? Iemand met ervaring?

edit:
In de FAQ staat dit: In principe zijn de pompen tussen de 500L/uur en 1500L/uur geschikt voor waterkoeling.
Waarom zijn pompen met een hogere capaciteit dan niet geschikt?

[ Voor 29% gewijzigd door bart_vd op 04-12-2002 20:48 ]

Verwijderd

Wordt idd warmer , meer lawaai :) en is te groot. Je kan beter een kleinere versie kopen

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

meer lawaai, enne na een bepaalde hoeveelheid maakt het rondpompen ook niet meer uit, je hebt maar 2 liter in je systeem zitten, dus jah, hoef ik jouw niet te vertellen wat je aan een 2280l/u pomp hebt een 600l/u is prima

• bart_vd
Te groot? Volgens mij zijn de afmetingen hetzelfde.

• bart_vd
Hetgeen wat zo jammer is is dat ik die met meer capaciteit voor 45 euro kan krijgen en die met een capaciteit van 1200 kost me 70 euro.

Verwijderd

bart_vd schreef op 04 December 2002 @ 20:50:
Hetgeen wat zo jammer is is dat ik die met meer capaciteit voor 45 euro kan krijgen en die met een capaciteit van 1200 kost me 70 euro.
hee weet je wat wel relaxed is ? je kan buiten een groot reservoir maken zodat die pomp met "veel kracht" heb je dan ook nodig het water kan rondpompen. Gewoon alles even goed isoleren :)

• bart_vd
GreenPower, ik snap niet helemaal wat je bedoelt maar het lijkt me geen goed plan :).

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kheb 2 3000L pompjes droog opgesteld (nee niet voor de pc :P) buiten, en die worden behoorlijk heet. En dat zijn errug zuinige pompjes nog, dus ik raad het je niet echt aan. Het zal iid meer herrie geven ook, maar of de doorvoersnelheid echt een probleem is...denk het niet, als je alles goed monteert iig. :)

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
600 l/h meer dan voldoende voor alleen cpu met vga en chipsten enz er bij kun je 1200 l/h nemen maar is niet nodig.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• -JB-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:40
misschien als je meerdere koelblokjes hebt (vga/northbridge/hd) dat je je systeem kan opsplitsen, dus dat je vanaf je pompje 1 dikke slang hebt, die zich opsplitst naar meerdere kleine, die dan allemaal hun eigen blokje voeden, na de blokjes komen ze weer allemaal samen in een dikke slang die dan weer naar je reservoir/pompje gaat :D

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

Verwijderd

Das wazig veel man, das een vijverpomp. Ik heb hier een 600 l/u pompje, die is superstil en zit CPU en GPU op. Prima temps hoor. En superstil.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Zo'n pomp werkt alleen maar nadelig, de hoge flow merk je geen reet van en die pomp geeft een hele hoop warmte af, dus je temps zijn alleen maar hoger.

45 euro zou ik er niet aan uitgeven, bij de aquariumwinkel hebben ze hele mooie pompjes voor veel minder, een 600l/u pompje kost geen reet.

[ Voor 34% gewijzigd door bobo1on1 op 04-12-2002 23:29 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 23:23:
Das wazig veel man, das een vijverpomp. Ik heb hier een 600 l/u pompje, die is superstil en zit CPU en GPU op. Prima temps hoor. En superstil.
Al die pompjes van Einheim zijn bv vijverpompen dus dat maakt niet uit. Persoonlijk denk ik wel dat deze pomp warmer wordt en meer herry maakt verder denk ik dat het teveel is voor je slangen en deze een beetje gaan opbollen en tenslotte een keer ergens afspringen omdat de druk te groot wordt.. Of je moet natuurlijk alles zwaar uitvoeren.. Een koelblok met kanalen van 2 cm rond ofzo en een aansluiting van 2 cm... Wordt alleen wel heel groot en zwaar :(

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Werkt prima, zo'n pompje, alleen voegen ze nogal wat hitte toe aan het water. De vermogensconsumptie is toch een Watt of 50, en dat gaat grotendeels je water in. En dat is jammer.

Drukopbouw hoef je je niet druk over te maken, ook bij zo'n pomp praten we over hooguit enkele honderden millibars. En dat is niet veel.

• bart_vd
Ok, bedankt mensen, denk dat ik toch maar ga voor een pompje met wat minder capaciteit, simpelweg omdat die waarschijnlijk minder geluid produceren.

Nu nog kiezen tussen een duur Eheim pompje of een goedkope V-tech.
Pagina: 1