Sluiten van topics

Pagina: 1
Acties:
  • 313 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Adjes,

Ik zag vandaag weer een leuk voorbeeld van een topic die tot 2x toe werd gesloten. De reden was terecht daar niet van.

Zie topic Kan ik vcd's afspelen op de PS2?

Maar TheWill draagt hier aan dat de persoon in kwestie niet goed gezocht had. Dit klopt ook. Maar euhm ik denk dat er dan heel wat meer topics dan eigenlijk op slot kunnen, omdat zowat alles te vinden is met google of andere goeie searchengine.

Dan kan dit wel bij veel meer topics gezet worden. Denk dat mensen maar ies moeten leren eerst zelf te zoeken voor een topic te plaatsen. En er moet daar wat strenger tegen opgetreden worden.

Just my thoughts.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

>>>**Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!**<<<

lees dit eens :)

btw, dit (jouw post hier) gaat dus niet om jouw topic(s) misschien, maar dit soort "waarom gaan topics zo snel dicht" topics komen ook vaak voorbij :)

en een onderwerp met slechts 1 antwoord, as in --> kan dit?

dan is t antwoord dus
a: nee
b: ja, mbv .....

dit is dus neit echt spannend en makkelijk te vinden.

En momenteel is t/r een soort oorlog tegen een laag niveau, omdat t niveau op GoT de laatste tijd (jaar/jaren) achteruit boert..

[ Voor 44% gewijzigd door Okyah op 04-12-2002 20:38 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Dus? zullen we het forum maar sluiten dan? :P

sommige vraagjes gaan nu eenmaal dicht omdat ze OF heel vaak zijn langsgekomen, OF heel simpel bij google en/of search te vinden zijn.

De een wat makkelijker dan de ander, als het wat minder makkelijk te vinden is, krijgt het nog al eens de voordeel van de twijfel.

Verder is heel belangrijk om te laten zien wat je zelf al geprobeerd hebt, een beetje uitgebreide topicstart waarin staat waar je al naar gezocht hebt btw. Als dat uitblijft, tsjah dan is dat je eigen schuld en laat je niet echt zien dat je er zelf moeite voor wilt doen, waarom zouden de mensen hier dan wel moeite voor jou gaan doen? :)

edit: je hebt er iets aan toegevoegd, wat dit hele topic ineens anders maakt :D

maarreeh, wat is dan nu je vraag :? volgens mij doen modjes dat toch al? ;)

[ Voor 11% gewijzigd door LuNaTiC op 04-12-2002 20:39 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze proberen het nivo hoog te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okyah schreef op 04 december 2002 @ 20:35:
>>>**Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!**<<<

lees dit eens :)

btw, dit gaat dus niet om jouw topic(s) misschien, maar dit soort "waarom gaan topics zo snel dicht" topics komen ook vaak voorbij :)
I know ;)

Maar het vreemde is dat dit schijnbaar niet duidelijk genoeg is. Misschien maar linkje plaatsen naar dit verhaal als men een topic wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 20:34:
Maar euhm ik denk dat de helft van alle topics dan wel op slot kunnen omdat zowat alles te vinden is met google of andere goeie searchengine.
Eindelijk iemand die het doorheeft _/-\o_

Even zonder gekheid, er zijn twee soorten topics. Topics waarbij de topicstarter moeite heeft gedaan voordat hij op GoT om hulp kan vragen, en een waarbij er zomaar even een vraag neergekwakt wordt. De eerste zal over het algemeen eerder open blijven de de tweede, tenzij het natuurlijk een enorm basic vraag is. De reden? Zie onder andere hier.

Zal waarschijnlijk wel een edit komen, deed het linkje uit m'n hoofd :7

edit:
Juiste link.
Wie verzint nou ook dat /forum/ gedeelte :P

[ Voor 9% gewijzigd door Compubiter op 04-12-2002 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 20:34:
Maar TheWill draagt hier aan dat de persoon in kwestie niet goed gezocht had. Dit klopt ook. Maar euhm ik denk dat er dan heel wat meer topics dan eigenlijk op slot kunnen, omdat zowat alles te vinden is met google of andere goeie searchengine.
tuurlijk alles is te vinden ;)
maar het kan altijd voorkomen dat je gewoonweg niets kan vinden, om wat voor een reden dan ook, een topic wordt niet gesloten als uit de topicstart blijkt dat een user echt (veel) moeite heeft gedaan, en GoT dan als een laatste redmiddel gebruikt.
Echter vaak wordt GoT als eerste gebruikt, lekker makkelijk enzo, je pleurt er een topic en komt even later terug, en voila je antwoord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op 04 December 2002 @ 20:41:
[...]

tuurlijk alles is te vinden ;)
maar het kan altijd voorkomen dat je gewoonweg niets kan vinden, om wat voor een reden dan ook, een topic wordt niet gesloten als uit de topicstart blijkt dat een user echt (veel) moeite heeft gedaan, en GoT dan als een laatste redmiddel gebruikt.
Echter vaak wordt GoT als eerste gebruikt, lekker makkelijk enzo, je pleurt er een topic en komt even later terug, en voila je antwoord :P
Ik begrijp wat je bedoeld. Als iemand ergens moeite voor doet zal ik ook meer moeite doen om die persoon te helpen.

Alleen kom ik persoonlijk (voornamelijk ook op werk) zovaak tegen dat mensen niet verder kijken dan hun neus lang is. Ik word werkelijk gek van computer gerelateerde vragen, technisch of softwarematig waarvan ik denk. Kun je dan helemaal zelf niks :?

Ik ben na vele malen een persoon te hebben geholpen een keer uit m'n slof geschoten. En dan krijg je zo'n reactie terug waarvan je denkt. "Hij snapt het echt niet".

Beetje meer zelfinitiatief is niet zo moeilijk. Leren zoeken met een searchengine is ook niet moeilijk. Beetje logisch denken is ook niet al te moeilijk. En nee je hebt geen IQ van Einstein daarvoor nodig. Dit wou ik ff kwijt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 20:47:
Alleen kom ik persoonlijk (voornamelijk ook op werk) zovaak tegen dat mensen niet verder kijken dan hun neus lang is. Ik word werkelijk gek van computer gerelateerde vragen, technisch of softwarematig waarvan ik denk. Kun je dan helemaal zelf niks :?
Werkgerelateerd vind ik totaal iets anders.
Gathering of Tweakers.net is een forum dat bedoeld is voor mensen die bovenmatig geïnteresseerd zijn in computers en de randverschijnselen daarvan. Het voorziet haar bezoekers in de behoefte om op niveau over deze zaken te discussiëren en te communiceren, en probeert hier een lichte vorm van ontspanning aan toe te voegen.
Als jij mensen op je werk iets probeert uit te leggen over computers, kun je niet van hen verwachten dat ze ook maar enige voorkennis hebben. Dit verwachten we op GoT wel. Ik heb ook een jaar in een computerwinkel gewerkt, waarbij mensen met vragen kwamen, die wij als vanzelfsprekend zien: "Met een DVD-speler, kun je daar ook CD's mee lezen?". Dat soort vragen. Ach, dan kan ik me er ook echt niet kwaad druk om maken :).
edit:
Kwaad is niet echt het woord wat ik wil gebruiken, het zal je namelijk niet zo snel lukken om mij kwaad te krijgen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Compubiter op 04-12-2002 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jawel ik pakte het als voorbeeldje omdat kennis van pc's en software noodzakelijk is op m'n werk. En ik hoor mensen op 't werk wel ies met elkaar babbelen over tweakers. En als ik dan zie welke mensen 't hoogste woord hebben. Hmmm tja. Ik denk dat ik m'n mond maar verder hou ;) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DEVON-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-07 14:07
Ik loop hier al een aardig tijdje rond ik begin te merken dat juist hele serieuze topics gesloten worden, omdat ze "Het is te simpel, (maar wij weten het antwoord niet)".

En je ziet van de users die het "zo goed weten" dat ze de meeste bullshit typen en er helemaal niks vanaf weten. :r :r :r

Maargoed dit mag hier niet gezegt worden... want dan maak je kans op een ban en worden je topics gesloten, voordat iemand serieus de kans krijgt om te reageren. Ook willen de modjes je mail niet beantwoorden en ICQ hebben ze uitstaan, stel je voor dat iemand ze daarop kan bereiken...

Kortom, GOT is voor achterlijke newbee's die geen zak van de pc weten en daarom maar iedereen afsnouwen die het beter weet.

Maarja die mening is niet gewenst hiero, dus ik kan wel vast gaan wachten op m'n ban.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 06:15

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

-DEVON-
Dit is niet echt een manier om een discussie aan te gaan.
Onderbouw ze eens met argumenten!
Zal wel niet lukken omdat er nix van klopt.

1ste:
Ook willen de modjes je mail niet beantwoorden en ICQ hebben ze uitstaan, stel je voor dat iemand ze daarop kan bereiken...
modjes zijn wel degelijk berijkbaar: ICQ IRC SeM LA, need I say more? oh ja Mail ;)

2de:
Kortom, GOT is voor achterlijke newbee's die geen zak van de pc weten en daarom maar iedereen afsnouwen die het beter weet.
Lekker onderbouwd, neit de moeite om er op in te gaan.
Net als
En je ziet van de users die het "zo goed weten" dat ze de meeste bullshit typen en er helemaal niks vanaf weten.

Maargoed dit mag hier niet gezegt worden... want dan maak je kans op een ban en worden je topics gesloten, voordat iemand serieus de kans krijgt om te reageren
Waarom doe je de moeite om het in te tikken? als het je hier niet bevalt ga dan ergens anders naartoe. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit stukje schrijf je nu vanwege Reactie op Simpel CMS

Pluk een roos jongen, morgen kijk je er weer anders tegenaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

-DEVON- schreef op 05 december 2002 @ 20:27:
Ik loop hier al een aardig tijdje rond ik begin te merken dat juist hele serieuze topics gesloten worden, omdat ze "Het is te simpel, (maar wij weten het antwoord niet)".

En je ziet van de users die het "zo goed weten" dat ze de meeste bullshit typen en er helemaal niks vanaf weten. :r :r :r

Maargoed dit mag hier niet gezegt worden... want dan maak je kans op een ban en worden je topics gesloten, voordat iemand serieus de kans krijgt om te reageren. Ook willen de modjes je mail niet beantwoorden en ICQ hebben ze uitstaan, stel je voor dat iemand ze daarop kan bereiken...

Maarja die mening is niet gewenst hiero, dus ik kan wel vast gaan wachten op m'n ban.
Ik ben het geheel NIET met je eens, de topics die gesloten worden zijn vaak simpel, en daarom makkelijk te vinden, vaak is het antwoord letterlijk terug te vinden in een van de FAQ's of met een simpele zoek query hier of bij google ;)

Als modjes niet reageren?? lijkt me raar, vergeet niet dat modjes ook simpele stervelingen zijn die niet 24x7 online zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:59
[nohtml]

yeah sure. Wij weten er niks vanaf, en we sluiten de moeilijke topics.... Heb je het over dat CMS topic? Dat was helemaal geen moeilijk topic. Het was gewoon geen p&w topic.
Ik zet niet altijd m'n icq aan nee, en dat is mijn zaak.
En ik ga ook niet om de 2 minuten m'n mail gaan checken neen. Ik heb trouwens al een antwoord gestuurd op jouw mail.
yeah yeah... :/

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Als je het nou eens wat vriendelijker bracht (zonder al die :r smilies, minder aso taalgebruik), was dit geen flame geweest.
Een ban zal je denk ik niet te pakken hebben, een OW misschien wel.

Trouwens, je bent hier te gast, en je hoeft hier niet te komen. Als de regels en de gang van zaken hier je niet bevallen, houd niemand je tegen om te gaan...

[ Voor 21% gewijzigd door Rafe op 05-12-2002 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:02

D2k

-DEVON- schreef op 05 December 2002 @ 20:27:

gezien het feit dat je "mijn litemods" aanvalt

best lastig te vinden allemaal
NEEM CONTACT OP met de mod die je topic sluit
wij zijn ook maar mensen (ja echt)

[ Voor 3% gewijzigd door LuNaTiC op 06-12-2002 02:11 ]

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 21:40

bloasfist

Slot-A Crew

[..]
Shit, je hebt "ons" door :(
Nou zal iedereen er achter komen dat niemand hier op het forum ook maar iets van PC's afweet, en daarom iedereen afsnauwt. :|

Even serieus, ik weet niet wat voor hersenspinselen jij hebt, maar als je nuchter nadenkt en hier rondkijkt kun je _niet_ tot de conclusie komen dat een dergelijke conspiracy theory de werkelijkheid is.
Ik had verwacht dat je dat in de bijna 1 jaren dat je hier rondloopt wel door zou hebben.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DEVON-
Moet ik me nu bedreigt voelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

:?

je snapt het echt niet he :D

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-DEVON- schreef op 05 december 2002 @ 23:49:
Nee. Je moet de informatie uit de antwoorden halen en er je voordeel mee doen.

En als de reacties van anderen wat agressief overkomen, ligt dat misschien aan het feit dat je nogal agressief kritiek leverde (o.a. in de vorm van kots-smiles). "Wie de bal kaatst, kan hem terug verwachten ..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D2k schreef op 05 december 2002 @ 20:41:
wij zijn ook maar mensen (ja echt)
Ja??? :9~
Ik vind het nogal maf dat je zo uitvalt, open dat eerste topic maar en kijk maar naar de 2e result die google geeft... Veel succes met je PS2-tje nog.

Owja, als je simpele vragen wilt laten beantwoorden:
www.beginnersweb.nl
www.howstuffworks.com
www.hardware.info

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2002 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

-DEVON- schreef op 05 december 2002 @ 23:49:
Er wordt je uitgelegd hoe het zit (wat je zelf ook wel snapte) en dan ga je zo reageren. Ik wil je aanraden voortaan iets beter te lezen en na te denken voordat je zulke dingen tikt. :{

ik denk dat je met jouw instelling beter een ander veel beter forum op kan zoeken waar ze jou wel waarderen en goed helpen!!! Als wij het hier zo kut doen, moeten die er wel zijn en moet je daar maar posten.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 december 2002 @ 00:01:
[...]

Ja??? :9~
Ik vind het nogal maf dat je zo uitvalt, open dat eerste topic maar en kijk maar naar de 2e result die google geeft... Veel succes met je PS2-tje nog.

Owja, als je simpele vragen wilt laten beantwoorden:
www.beginnersweb.nl
www.howstuffworks.com
www.hardware.info
Ik denk niet dat je op deze (bovengenoemde) forums snel een behoorlijk antwoord krijgt op je vraag. Wie weet zitten er achter de simpele vragen ook heel wat mensen die bij de buurman moeizaam met een modempje zich registreren om 1 voor hun uiterst lastige vraag te stellen.

Maw misschien een ideetje om er een categorie bij te verzinnen zoals "helpdesk" of "noobsector" waar deze topics naartoe verplaatst worden? Deze kun je ook na een paar dagen uit de database gooien... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:52
Met als resultaat dat er meer newbies bij komen, terwijl GoT juist bedoeld is voor de wat meer ervaren computer gebruiker. Overigens zullen er waarschijnlijk niet al te veel mensen zijn die zin om hebben om de hele tijd n00bvragen te beantwoorden, waardoor de newbies niet snel genoeg antwoord krijgen, en die vragen alsnog in de 'ervaren' tech fora belanden.

De reden dat ik het topic heb dicht gegooid is overigens omdat het ten eerste de 2e hit is bij google, en ten tweede omdat er de dag daarvoor nog een topic over was.

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The Will schreef op 06 December 2002 @ 00:41:
Met als resultaat dat er meer newbies bij komen, terwijl GoT juist bedoeld is voor de wat meer ervaren computer gebruiker. Overigens zullen er waarschijnlijk niet al te veel mensen zijn die zin om hebben om de hele tijd n00bvragen te beantwoorden, waardoor de newbies niet snel genoeg antwoord krijgen, en die vragen alsnog in de 'ervaren' tech fora belanden.

De reden dat ik het topic heb dicht gegooid is overigens omdat het ten eerste de 2e hit is bij google, en ten tweede omdat er de dag daarvoor nog een topic over was.
Niemand zal daar ook aan twijfelen dat jij 'm dichtgegooid hebt. Zoals ik al zei terecht.

Maar misschien is het een optie om die push messages te gebruiken in dit soort gevallen. Als mensen dus regelmatig iets posten wat makkelijk in het forum of met een search engine te vinden is, kan op deze manier dit tegengegaan worden.

Dus mensen krijgen een push message. Dit wordt toch bijgehouden per account voor zover ik weet. Als iemand dan te vaak dit soort grapjes uithaalt OW.

Veel mensen lezen FAQ en policies niet of onvoldoende. Hierdoor gaan ze posten in de hoop van dat iemand het werk voor hun gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DEVON-
Het ging me dus om een normaal antwoord. Ik ben nu weer wat afgekoeld en zal weer wat redelijker praten. Als je terugkijkt op m'n topic ging het over een simpel cms systeem. Als je zoekt om google en de 1e of 2e hit zal iets staan van simpel, dan wil het nog niet zeggen OF het wel simpel is OF het wel gratis is. Ik had het als serieuze vraag bedoeld en ben echt niet zo'n iemand die zomaar iets hier neergooit. Ik ben meer een mens van lezen. Ik zoek gigantisch veel in Google, Altavista en nog wat meer zoekmachines, dus zoeken doe ik wel. Ik hoop dat mensen me nu snappen want ik zit nog steeds om het antwoord verlegen en ik heb het zeer dringend nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dan moet je je vraag op een forum stellen waar dat kan op een manier die volgens de regels is. Dat is alles.

(ps: op ons forum is voor dat soort vragen dus geen plaats, discussie over PW enzo is allang geweest, zie het sticky over gesloten topics bovenaan voor een link naar een relevante discussie).

[ Voor 48% gewijzigd door JvS op 06-12-2002 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

-DEVON- schreef op 06 December 2002 @ 15:29:
Het ging me dus om een normaal antwoord. Ik ben nu weer wat afgekoeld en zal weer wat redelijker praten. Als je terugkijkt op m'n topic ging het over een simpel cms systeem. Als je zoekt om google en de 1e of 2e hit zal iets staan van simpel, dan wil het nog niet zeggen OF het wel simpel is OF het wel gratis is. Ik had het als serieuze vraag bedoeld en ben echt niet zo'n iemand die zomaar iets hier neergooit. Ik ben meer een mens van lezen. Ik zoek gigantisch veel in Google, Altavista en nog wat meer zoekmachines, dus zoeken doe ik wel. Ik hoop dat mensen me nu snappen want ik zit nog steeds om het antwoord verlegen en ik heb het zeer dringend nodig.
Sowieso is PW hier niet het juiste forum voor. Hier wordt dit opgevat als een script request.

P&W gaat om het zelf programmeren van zaken en de problemen die je hierbij tegenkomt. Je zult met me eens moeten zijn dat jouw vraag niet tot deze categorie behoort.

De meeste kans heb je bij dit soort dingen bij sites als hotscripts.com, etc.
Via Google betwijfel ik of je dit soort zaken wel tegenkomt.
Kortom: je hebt het dus imho in een compleet verkeerd forum geplaatst.. :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devon, als beleid in P&W is gekozen om script requests niet toe te staan. P&W is namelijk bedoeld voor programmeurs en door programmeurs. Een kant en klaar stuk software zoeken is eerder een topic voor Software Algemeen.

Als je zelf van plan bent om iets te gaan programmeren, dan hoort het wel in P&W thuis, maar dan is het de bedoeling dat je ook initiatief toont. Als je een beginnetje maakt en je komt niet verder, dan zijn er zat mensen die je een duwtje in de juiste richting willen geven. Jouw post leek daar echter in de verste verte niet op, en vandaar snap ik de beoordelling "script request" ook, en had zelf ook zo geoordeeld.

Als je het niet eens bent, mail dan gewoon de mod's in kwestie, stuur ze een ICQ bericht, maar ga niet een tweede topic openen waarin je je frustratie uit. Bedenk dat Mods er zijn om de regels te handhaven, en dat niet doen om andere te kleineren. Als je goede argumenten hebt om een topic te heropenen, dan wordt dat gewoon gedaan. Aan de andere kant moet je ook bedenken dat ze door veel gefrustreerde users van (terecht of niet terecht) gesloten topics dergelijke verzoeken krijgen. Daarbij helpt het als je respect en vriendelijkheid betracht.

Mijn vraag aan jou: zou jij naar mensen willen luisteren die jou agressief benaderen, alleen omdat jij je werk doet? Zou jij ze willen helpen, ook al heb je al hetzelfde gebrek aan respect van 5 tot 10 anderen die dag over je heen gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
^^^
Wat ik je dus gisteren ook al in dat mailtje probeerde duidelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ehm hallo?

Allemaal leuk en aardig. Maar voor het bovenstaande heb ik dit topic niet gemaakt.
:|

Dat is meer een vorm van private warfare. Ik doel met dit topic meer over het algemeen gezien en hoe dit misschien te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

wat en hoe moet er veranderd worden dan :?

ik snap de bedoeling achter je topic niet echt. Je stelt een probleem, dat er veel mensen niet zoeken en daarom veel topics worden gesloten. Dus, wat moeten wij als modjes nog meer doen dan dit soort topics sluiten en mensen zoveel mogelijk er op blijven wijzen dat men meer moet zoeken, meer zelf moet proberen, etc :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LuNaTiC schreef op 06 December 2002 @ 17:52:
wat en hoe moet er veranderd worden dan :?

ik snap de bedoeling achter je topic niet echt. Je stelt een probleem, dat er veel mensen niet zoeken en daarom veel topics worden gesloten. Dus, wat moeten wij als modjes nog meer doen dan dit soort topics sluiten en mensen zoveel mogelijk er op blijven wijzen dat men meer moet zoeken, meer zelf moet proberen, etc :?
Ik deed een mogelijk voorstel.

Zie Verwijderd in "Sluiten van topics"

Of gebeurt dit al? Kan zijn dat ik achter loop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Natuurlijk maken we daar gebruik van, als dat gepast is :)

we hebben daar altijd vroeger via mail gedaan, en gewoon in topics aanspreken. In de notes zetten en desnoods weer mailen, eventueel met waarschuwing of tempban.

Push messages is echt NET nieuw, en zal voor velen daarvoor nu ingeschakeld worden... Maar het is alleen maar een 'vervanging' van de oude oplossingen, en of het werkt moeten we maar afwachten. Maar feitelijk is het geen revolutionaire vernieuwde oplossing ofzo, meer een vervanging :)

dus vandaar dat ik dit topic een beetje raar vind :P :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DEVON-
Ik ben nu tevreden met de reacties die jullie hebben gegeven. Ik geen van mijn kant uiteraard ook toe dat ik het in het verkeerde forum heb geplaatst, mijn excuses daar ook voor. Toch nog bedankt (degenen die hier serieus reageerden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pearl
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:42
Heb je een keer een vraag wordt je topic gesloten, ik heb zolang ik hier zit 3 topics geopend
waarvan 2 bijna gelijk gesloten werden, en natuurlijk zijn mijn problemen nog steeds niet opgelost.
Af en toe zie ik topics die nergens op slaan of erg simpel zijn en die vrolijk open blijven.
Ik vind dit erg vervelend daar ik zo geen oplossingen krijg.
En ja, ik zoek eerst zelf bijzonder veel.

Een specialist weet alles van niks en een generalist weet niks van alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

en blijkbaar is het je teveel moeite om aan te geven wat je al geprobeerd hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Pearl schreef op 07 December 2002 @ 19:38:
Heb je een keer een vraag wordt je topic gesloten, ik heb zolang ik hier zit 3 topics geopend
waarvan 2 bijna gelijk gesloten werden, en natuurlijk zijn mijn problemen nog steeds niet opgelost.
niet rot bedoeld hoor, maar die 2 topic's van jou zijn echt vragen die erg eenvoudig zijn en derhalve al vaak langs gekomen zijn en dus eenvoudig te vinden, mits je zelf maar moeite doet ;)
en ben je het niet eens met een slotje, moet je gewoon een vriendelijk mailjte sturen naar de desbetreffende mod ;)
Af en toe zie ik topics die nergens op slaan of erg simpel zijn en die vrolijk open blijven.
dan post je in Schop een Modje
Ik vind dit erg vervelend daar ik zo geen oplossingen krijg.
En ja, ik zoek eerst zelf bijzonder veel.
blijkbaar niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pearl
"niet rot bedoeld hoor, maar die 2 topic's van jou zijn echt vragen die erg eenvoudig zijn en derhalve al vaak langs gekomen zijn en dus eenvoudig te vinden, mits je zelf maar moeite doet
en ben je het niet eens met een slotje, moet je gewoon een vriendelijk mailjte sturen naar de desbetreffende mod"

Krijg mijn mail terug ,onbekend, en op mijn vragen via die topics heb ik geen antwoord gevonden, ook niet op GoT, dat ze vaak langs zijn geweest is dan niet terug te vinden via search, ik melde dit al, als het zo eenvoudig zou zijn had ik deze topics niet geopend, ben niet gemakzuchtig maar wel moe van het zoeken.
Nogmaals, ik doe dit niet voor mijn lol maar om een serieus antwoord te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter

Compubiter

Think again

Zoeken met de omega search naast 'internet explorer compleet downloaden'
En dit werkt zowel voor 5, 5.5 en 6 ;).

Ik hoop hiermee te hebben aangetoond dat het best mogelijk is. Hopelijk red je de andere zelf :).

edit:
Ik zal het zelf ff testen, heb het hier namelijk vaak genoeg gedaan :P

edit:
Geen enkel probleem :)

[ Voor 30% gewijzigd door Compubiter op 07-12-2002 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Pearl schreef op 07 december 2002 @ 20:03:

Nogmaals, ik doe dit niet voor mijn lol maar om een serieus antwoord te krijgen.

en dat is een reden om topics op een manier die niet volgens de policy is te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pearl
"C:\ie6\ie6setup.exe" /c:"ie6wzd.exe /d /s:""#E"
Is het commando, deze gaat niet verder na de installopties en sluit af.

Maare, laat maar, zal alleen bij mij zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Geef volgende keer aan waarom het niet lukt, dat scheelt ;)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter

Compubiter

Think again

OK, laten we het hierbij zitten. Lijkt me sowieso niet verstandig om hier een groot: "Mijn topics zijn onterecht dicht"-topic van te maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Compubiter schreef op 07 december 2002 @ 21:10:
OK, laten we het hierbij zitten. Lijkt me sowieso niet verstandig om hier een groot: "Mijn topics zijn onterecht dicht"-topic van te maken :).
nee want daarvoor moeten we immers de modjes mailen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga ik ook maar even klagen. 2 topics geopend toevallig de laatste tijd en ze worden echt binnen een minuut gesloten. Ik heb even nog meer gesloten topics gelezen en vaak worden deze zonder normaal commentaar gesloten. Blijkbaar zijn er modjes geirriteerd ofzo.
Ik vraag me af of hiermee de toegankelijkheid vergroot wordt. Namelijk moet je toch wel een expert zijn om hier dingen te posten en daar is dit forum toch niet voor bedoeld.

Vooral doorgaan met dit beleid en dan zal er zeker maar een beperkt groepje overblijven die elkaar bij posts gelijk beginnen af te zeiken dat het allemaal wel op google te vinden is (is toch ook waar?!?!)
Dat is dus waar. ALLES is op internet te vinden, waarom dan dit forum??!
Daar zou ik graag van iemand een antwoord op krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter

Compubiter

Think again

suprguard: Heb je het topic wel gelezen?
Misschien ook slim om dit topic even te lezen, daar heb ik ook het een en ander uitgelegd over het beleid: Lastige 'usuals' op een prima forum....

En om eerlijk te zijn vond ik de reactie van Pelle op jou laatste topic vrij gevat :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrij gevat, maar echt volwassen is het niet.

Maar ben ik ook geholpen? Zoek maar eens op google, je zult het namelijk niet vinden dat is nu net het probleem...

Blijkbaar neemt niemand de moeite mijn topic goed te lezen.

Jammer, maar helaas. Devon had trouwens zeker een punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Nu online

gorgi_19

Verwijderd schreef op 09 December 2002 @ 11:44:
Vrij gevat, maar echt volwassen is het niet.

Maar ben ik ook geholpen? Zoek maar eens op google, je zult het namelijk niet vinden dat is nu net het probleem...

Blijkbaar neemt niemand de moeite mijn topic goed te lezen.

Jammer, maar helaas. Devon had trouwens zeker een punt.
[rml][ html] web foto album programma[/rml]

Gaat het over, gok ik

Als je het niet op Google kan vinden, dan zit er niets anders op dan het zelf te maken. Je zegt zelf: in ASP. (Ik zal je helpen: wat jij wilt kan niet alleen in plain text html).

ASP = PW, je zit sowieso dus al in het foute forum.
In PW gaat deze ook dicht. Het gaat het over het zelf maken van scripts en het ontwikkelen hiervan. Zoals het er nu staat, komt het over als een script request, programma request, whatever. Duidelijk in de FAQ staat dat deze niet toegestaan zijn.

Verder, als je het niet eens bent met de sluiting, mail je toch een moderator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik net gedaan. Nu geef je een normale reactie op mijn topic. Blijkbaar had iemand er toch een goeie oplossing voor. Ik ben nu verder geholpen. Mijn voorstel was asp, maar ik heb het liever in html uiteraard en liever heb ik gewoon een programma dat het voor me doet. Gelukkig heb ik het net gevonden, ik zal niet vertellen welke, want je kunt het makkelijk vinden op google, duhuh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 12:06:
Heb ik net gedaan. Nu geef je een normale reactie op mijn topic. Blijkbaar had iemand er toch een goeie oplossing voor. Ik ben nu verder geholpen. Mijn voorstel was asp, maar ik heb het liever in html uiteraard en liever heb ik gewoon een programma dat het voor me doet. Gelukkig heb ik het net gevonden, ik zal niet vertellen welke, want je kunt het makkelijk vinden op google, duhuh.
kijk GoT is er voor iedereen die een probleem heeft ofzo, maar wel ZELF eerst moeite wilt doen ;)
dus als je bij je topic start duidelijk aangeeft wat het probleem is, wat je zelf al gedaan en gevonden hebt en waarom dat niet geheel de oplossing is, is de kans heel heel erg klein dat er een slotje op komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 16:20

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op 09 December 2002 @ 12:06:
Ik zal niet vertellen welke, want je kunt het makkelijk vinden op google, duhuh.
doe niet zo eigenwijs en kinderachtig.
Als je eventjes de tijd neemt om te kijken hoe het er in de Devschuur® aan toegaat, dan begrijp je dat jouw soort vragen beter op een andere manier zijn op te lossen:
google, hotscripts helpen je beter en sneller dan maar 'eventjes' de vraag stellen op een forum en verwachten van mensen dat ze jou gaan verwijzen naar die sites.

De mensen waarvan je dat verwacht, krijgen misschien wel dagelijks van dit soort verzoeken te horen en weten altijd dat dat oop te lossen is dor goed te zoeken.

jouw topic had misschien best een bestaansrecht, enkel had je het dan compleet anders op moeten zetten om te voldoen aan Devschuur®-normen.
Waar men daar allergisch voor is, is iemand die de indruk wekt ''help me ff snel..'-vragen te stellen.
iemand die snel wat foto's wil batch-resizen en niet wil weten _wat_ de mogelijkheden zijn, de voor- en nadelen van verschillende werkwijzes en alternatieven/vereisten.
maar gewoon dit 5 minuten erug al klaar wilde hebben.
Voor een topic waarin algemeen dit soort methodes besproken kunnen worden zal best wel plaats zijn, maar het "Zo'n soort programma dus"-zinnetje leid bij jouw post tot de tongue-in-cheek-opmerking van Pelle, dat komt gewoon erg lui en makkelijk andere mensen voor jou aan het werk willen zetten, over.

In je posthistory op GoT, staan nu vlak onder elkaar 4 slotjes in W&G; Ik ga ervanuit dat je op andere GoT-subfora; WOS, AV, PM een zeer behulpzame user bent, maar helaas is het niet zo dat je dan 'andere rechten' krijgt op een subfora waar je verder niet actief bent.
Als je gebruik zou willen maken van de kennis op W&G is het aan jou om een methode te vinden hoe mensen te bereidheid te geven op jouw vragen antwoord te geven, en dat is niet met:
"Zo'n soort programma dus"-opdrachten

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je trekt je eigen conclusies. Je hebt mijn topic niet goed gelezen. Ik zoek geen script. Ik wil het ook niet in 5 minuten af hebben. Lees eerst goed voordat je reageert.

Ten tweede was mijn opmerking niet kinderachtig en eigenwijs, maar sarcastisch.

Iedereen kan wel lopen bleren dat ik fout zit en bla bla, maar ik ben/was daadwerkelijk al een lange tijd op zoek naar zo'n soort programma. Ik heb er nu 1 en dat is jammergenoeg java en geen dhtml.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 09 December 2002 @ 11:36:

Ik vraag me af of hiermee de toegankelijkheid vergroot wordt. Namelijk moet je toch wel een expert zijn om hier dingen te posten en daar is dit forum toch niet voor bedoeld.
Ow?

Voor de duidelijkheid: om over dingen te discusseren, niet om als helpdesk te functioneren, al lijkt het de laatste tijd meer op. Er zijn andere fora waar je dat wel kan, bij ons is het niet echt de bedoeling en als je wel vrage hebt, is het de bedoeling dat je op z'n minst al zelf geprobeerd hebt en in het topic ook duidelijk aangeeft wat en waarom dat niet werkte...

Deze discussie is hier al twee weken geleden erg uitgebreid voorbij gekomen, als ik hier nog een iemand zie reageren die gefrustreerd is omdat z'n eigen topic dicht ging, gaat ook deze dicht en kunnen we verder gaan in deze (ik verbied deze discussie niet, maar herhaling van hetzelfde lijkt me overbodig).

Ik verwijs dus naar deze:
[rml][ Alg] We zijn hier toch om elkaar te helpen[/rml]

(eerst doorlezen alvorens te reageren)

[ Voor 40% gewijzigd door JvS op 09-12-2002 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 16:20

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 12:46:
Je trekt je eigen conclusies. Je hebt mijn topic niet goed gelezen. Ik zoek geen script. Ik wil het ook niet in 5 minuten af hebben. Lees eerst goed voordat je reageert.
hmm, hoe moet ik dat weten?
uit de door jou verstrekte informatie, zie ik enkel iemand die drie programmaatjes heeft geprobeerd maar deze bevallen niet (waarom, schrijf je niet, enkel dat ze niet voldoen, je zegt dat ze niet genoeg opties hebben, maar met photoshop batch verwerkingen en wat inventiviteit kan je exact uitvoeren wat jij wilt)
vervolgens dat je een programmaatje hebt maar dat ondersteund je provider niet (waarom zoek je dan geen andere provider?)

en dan eindig je met een door mij als negatieve opgevatte opdarcht om als beantwoorder dan maar 'even' snel jou het juiste programma te geven.

Je bent afhankelijk van interpretatie van _jouw_ tekst door iemand anders, en misschien 'weet' die persoon helemaal niet hoe integer je bent, maar reageert enkel op de getoonde impulsen, en 'excuses voor de alarm-klok'; nee, jouw manier van posten in die vier gepostte vragen in W&G (die ik allemaal wel gelezen heb, bedankt voor je ongegronde beschuldiging) komt geen aardig beeld van jouw persoon naar voren, enkel dat van iemand die 'snel klaar wil zijn.

als je dat beeld niet wilt verspreiden, moet je jouw manier van posten veranderen en niet makkelijk de schuld bij een heleboel anderen leggen, die allemaal fout zijn, en jij natuurlijk nooit een foutje maakt

[ Voor 7% gewijzigd door RM-rf op 09-12-2002 13:33 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry JVS, maar wat je zegt gaat nergens over. Dat is mijn mening hoor, iemand anders is het misschien wel met je eens.

discussieren lijkt me ook niet echt de bedoeling. Dit forum is naar mijn mening bedoeld om oplossingen te bieden voor problemen. Niet om te discussieren. Discussieren doen we op www.chat.com
;P

Ik vind het gewoon erg dat een expert (;)) als ik zaken post die binnen 1 minuut gesloten worden zonder geldig argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 09 December 2002 @ 13:35:
Sorry JVS, maar wat je zegt gaat nergens over. Dat is mijn mening hoor, iemand anders is het misschien wel met je eens.

discussieren lijkt me ook niet echt de bedoeling. Dit forum is naar mijn mening bedoeld om oplossingen te bieden voor problemen. Niet om te discussieren. Discussieren doen we op www.chat.com
;P

Ik vind het gewoon erg dat een expert (;)) als ik zaken post die binnen 1 minuut gesloten worden zonder geldig argument.
pardon?
dit is echt geen helpdesk ofzo, gewoon discussieren enzo ;)
topics worden altijd gesloten met geldig argument, zo niet, dan mail je de persoon die het gesloten heeft, simpel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 13:35:
Nou, ik ben het wel met JvS eens. :)
;P
Een forum is er toch wel om te discussieren. Als je eens nagaat van waar het woord 'forum' komt:
afaik was een forum in het oude Griekenland een plaats in de stad/dorp waar men samenkwam om te discussieren. ;)
Op www.chat.com discussieer je niet, daar chat je. Een forum is een plaats waar er over problemen/onderwerpen gediscussieerd wordt.

Ik heb jouw topics die gesloten zijn nog niet bekeken, maar als een topic dicht gaat, wil dit wel zeggen dat het topic niet voldoet aan de forum policy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter

Compubiter

Think again

suprguard: Ik snap niet dat als 5 6 mensen tegen jou zeggen dat het hier geen helpdesk is maar een discussieforum dat jij daar recht tegenin gaat. Alle 5 6 lopen we hier al een tijdje rond, weten we hoe het gaat op GoT, en jij denkt dat je het beter weet? Als mensen (onderbouwde) argumenten geven, zeg jij alleen maar: "Dat slaat helemaal nergens op", zonder ook maar enig tegenvoorbeeld of tegenargument te geven. Makkelijke manier van discussieren heb jij :z.

edit:
Hi whoami :P

[ Voor 7% gewijzigd door Compubiter op 09-12-2002 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Compubiter schreef op 09 December 2002 @ 13:41:
Makkelijke manier van discussieren heb jij :z.
dit is toch geen discussie forum :? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Nu online

gorgi_19

[quote]Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 12:46:
Ten tweede was mijn opmerking niet kinderachtig en eigenwijs, maar sarcastisch.
En je wordt weer bedankt... Ik probeer op een normale manier uit te leggen waarom Pelle jouw topic sloot (bot gezegd, omdat je redelijk wat regels overtreedt) en ik krijg een sarcastische opmerking naar m'n hoofd geslingerd.

[ Voor 23% gewijzigd door gorgi_19 op 09-12-2002 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*zucht*

iedereen voelt zich te snel aangevallen. Ik heb een mening en daar blijf ik bij. Dat iemand anders zich daar niet lekker bij voelt kan best, maar reageer dat niet op mij af.

Iemand heeft het zelfs over regels overtreden. Sorry hoor, maar als we zo gaan praten (discussieren) wordt het nooit wat. Btw, we zijn aan het discussieren, maar ik heb van 5 mensen begrepen dat dat ook de bedoeling is hier. Bij deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

**discussie**
wat is het verschil tussen chatten en discussieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 13:57:
**discussie**

als je het niet weet denk ik dat je de grote knop aan de voorkant van je pc moet indrukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 13:57:
**discussie**

chatten = blaten
discussieren = blaten over een bepaald onderwerp met goede, onderbouwde argumenten.

Hi Compubiter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Nu online

gorgi_19

Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 13:55:
*zucht*

iedereen voelt zich te snel aangevallen.
Hoe moet je anders een sarcastische opmerking opvatten? :?
Ik heb een mening en daar blijf ik bij. Dat iemand anders zich daar niet lekker bij voelt kan best, maar reageer dat niet op mij af.
Er wordt niets afgereageerd. De meeste zaken gaan imho nog onderbouwd ook. En dat je je mening houdt, is jouw goed recht.
Iemand heeft het zelfs over regels overtreden. Sorry hoor, maar als we zo gaan praten (discussieren) wordt het nooit wat.
Iedere discussie heeft een kader. Binnen dat kader heeft men de bewegingsruimte. Dit kader wordt begrensd door regels. Als niemand zich aan de regels houdt, dan is er ook geen discussie mogelijk.
Simpel een idee van je focussen op doelgroepen. Past jouw onderwerp niet in deze doelgroep (lees: is er niet het juiste forum voor): jammer dan. Dan zul je op zoek moeten naar een andere plaats hiervoor.

Het verschil tussen chatten en discussieren is wel duidelijk gemaakt door whoami, imho.

[ Voor 14% gewijzigd door gorgi_19 op 09-12-2002 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 13:55:
iedereen voelt zich te snel aangevallen. Ik heb een mening en daar blijf ik bij.

Geen goeie basis om te discussieren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grmbl, net een heel verhaal ingetikt valt mijn pc op'.
Nog maar een keer dan.

Jullie nemen het te serieus. Ik wou alleen maar aangeven dat sommige topics gewoon te snel gesloten worden zonder argumentatie terwijl dit wel gesuggereerd wordt.

Verder reageren sommigen iets te overhaast zonder alles doorgelezen te hebben.

Wat betreft chatten en discussie.

Chatten is simpel weg kletsen via het toetsenbord.
Discussieren kun je doen dmv van chatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Verwijderd schreef op 09 December 2002 @ 14:28:
Chatten is simpel weg kletsen via het toetsenbord.
Discussieren kun je doen dmv van chatten.

helaas u gaat niet door voor de koelkast

chatten doe je op irc/msn
discussieren hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blackd, ik wil ook geen discussie hierover, dat is nu juist het hele punt, maar op een of andere manier moeten jullie je ei kwijt ofzo.

Gebeurt trouwens vaak bij iemand die zijn nek uitsteekt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d2k, jij hebt het niet begrepen. Lees het verhaal door, mag je nog een keer reageren. *zucht* nu begrijp ik waarom er zoveel topics gesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Nu online

gorgi_19

Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 14:30:
Blackd, ik wil ook geen discussie hierover, dat is nu juist het hele punt, maar op een of andere manier moeten jullie je ei kwijt ofzo.

Niets ei kwijt.. Ik krijg een sarcastische opmerking naar me toe gegooid en ik ben zeer benieuwd naar de argumentatie hiervan.

Daarnaast opvallend.. je wilt geen discussie, maar je plaatst het op een discussieforum.. Had dan gemaild en hier niets gezegd.

Als iemand zijn nek uitsteekt.. Er zijn meer mensen die hun nek uitsteken. En een hoop hiervan worden gewaardeerd, zeker omdat dit op basis van argumenten gebeurd. Ik kan zo een paar users opnoemen, zie een zeer kritische houding hebben naar beleid, maar deze wel baseren of feiten / argumenten.

Het slotje van Pelle was imho terecht. Het topic hoort niet op het forum. Wel had zijn sluitmessage iets uitgebreider kunnen zijn; het resultaat echter blijft hetzelfde, imho.

[ Voor 7% gewijzigd door gorgi_19 op 09-12-2002 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
*zucht* ik heb hier helemaal geen zin meer in.

Chatten: babbelen over koetjes en kalfjes
Discussieren : gericht babbelen over een bepaald onderwerp waar iedere deelnemer zijn standpunten beargumenteerd en luistert naar de anderen, zodat alle partijen hun meningen kunnen uitwisselen en eventueel een andere kijk op de zaken krijgen. (Dus niet 'simpelweg kletsen').

Als je wilt chatten, ga dan - zoals D2k zegt - ff naar IRC ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter

Compubiter

Think again

Ok, iedereen heeft de mening van suprguard gehoord, we gaan allemaal weer verder met ons normale leven, lijkt mij namelijk niet echt nuttig om hiermee verder te gaan :) (hij lijkt het namelijk niet echt te willen snappen :P).

[ Voor 15% gewijzigd door Compubiter op 09-12-2002 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog maar even een reactie richting gorgi. Een sarcastische opmerking hoeft niet meteen perse op een persoon gericht zijn. Het kan ook algemeen zijn. Het ligt vaak sterk aan de persoon of hij zich aangevallen voelt of niet. Die sarcastische opmerking was dus niet op jou gericht, maar gewoon in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 14:30:

Toch vreemd dat je dan hiermee begint:
Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 11:36:
Ga ik ook maar even klagen. 2 topics geopend toevallig de laatste tijd en ze worden echt binnen een minuut gesloten. Ik heb even nog meer gesloten topics gelezen en vaak worden deze zonder normaal commentaar gesloten. Blijkbaar zijn er modjes geirriteerd ofzo.

Vooral doorgaan met dit beleid en dan zal er zeker maar een beperkt groepje overblijven die elkaar bij posts gelijk beginnen af te zeiken dat het allemaal wel op google te vinden is (is toch ook waar?!?!)

Lokt toch iets van discussie uit, nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omg, laat me toch met rust :P
Ha ha, het was geen discussiepunt, maar een vraag. Het is niet de bedoeling dat als iemand wat vraagt je dan een hele discussie start. Zou trouwens wat zijn. Sta je bij de bakker; Mag ik een half bruin gesneden van u? Ja maar wacht eens even zegt de bakker dan, daar moeten we even over gaan discussieren. Haha, laten we maar ophouden, want ik snap het toch allemaal niet (sarcastisch algemeen bedoeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Blijf dan gewoon weg. :P
Ha ha, het was geen discussiepunt, maar een vraag. Het is niet de bedoeling dat als iemand wat vraagt je dan een hele discussie start.
Tja, er wordt een atnwoord op jouw vraag gegeven, daar antwoord er iemand op, jij vind dat antwoord onzin maar je onderbouwt niet waarom, ....
Zou trouwens wat zijn. Sta je bij de bakker; Mag ik een half bruin gesneden van u? Ja maar wacht eens even zegt de bakker dan, daar moeten we even over gaan discussieren. Haha, laten we maar ophouden, want ik snap het toch allemaal niet (sarcastisch algemeen bedoeld)

Nouja, als je het zo ziet. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
Volgens mij is de naam Lieve Adjes wat misleidend tegenwoordig. Je gaat er al vanuit als gebruiker dat je bij de lieve adjes je verhaal kan komen halen, en dat is dus niet zo :) Misschien helpt het als je het hernoemd naar een naam met "policy vragen" erin, en in de beschrijving van het forum zegt dat verhaal halen hier offtopic is. Dan kan je alle vragen zoals deze sluiten met het linkje van traag?

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 14:43:
Haha, laten we maar ophouden, want ik snap het toch allemaal niet (sarcastisch algemeen bedoeld)

Je snapt inderdaad het verschil tussen de vraag "waarom zou je wit brood eten als er bruin brood" en "mag ik een brood hebben, meneer de bakker?" niet helemaal.

Geeft niet hoor, met het ene lok je een discussie uit met een andere niet. Ooit zal je leren dat niet alles zwart wit is :). Zo heb je verschillende soorten vragen die verschillende dingen uitzoeken.

Ik zal je met rust laten, door dit topic maar op slot te zetten. Dit gaat helemaal nergens meer over, je bent nu alleen maar koppig aan het doen. Ga even rustig ergens anders frustreren en gek doen, maar hou je op ons forum aan onze regels...

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.