[routers] Netwerk opzetten dmv een router

Pagina: 1
Acties:

• dbakker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-06-2024
Poging nummer 2... mijn vorige topic werd gesloten wegens het geven van te weinig informatie :S.

Oke, ik heb thuis 2 computers staan (1 PC WinME + 1 Laptop WinXP), beide voorzien van een netwerkkaart. Mijn @Home (kabel)i'net verbinding wordt dmv een SiteCom Broadband-router DC-201 gesplitst in de 2 computers.

Omdat mijn laptop niet beschikt over een brander wil zou ik het fijn vinden als ik bestanden kon delen met de andere PC. Maar omdat beide PCs aangesloten zijn op een router vraag ik me af of dit mogelijk is, en zo ja hoe kan ik dit 'netwerk' dan het beste configgen? Ik heb me nu een uur lang al rot gezocht op (met name GoT) maar ik heb niets kunnen vinden over het delen van files in een netwerk dmv een router.

Ik hoop dat jullie dit maal wel kunnen helpen, zonder dat de lieve Modjes hier de topic weer direct sluiten. Ik heb de FAQ etc. nu gelezen, maar duidelijk kan ik echt niet zijn.

MvG,
Daniel

-- edit: deze topic is nu wel serieus bedoeld... ik heb zoveel mogelijk informatie erbij gezet! --

[ Voor 7% gewijzigd door dbakker op 04-12-2002 20:30 ]

• Zucht388
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:15

Zucht388

Dreadhead

hier heb je volgens mij een switch voor nodig

de router deelt het internet en de switch de bestanden, daarom kan je ze meestal gecombineerd kopen?

Who the hell is general failure and why is he reading of my hard-drive?

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Is eigenlijk een standaard verhaal, je kunt het allemaal in de FAQ of met de search vinden. Toch een paar dingen om op te letten:

- ik neem aan dat je al internettoegang hebt? Dan kun je verder, zo niet: even de gebruiksaanwijzing van de router lezen en de pc's instellen.

- Die router heeft begrijp ik een ingebouwde switch en DHCP-server. Ze krijgen dus automatisch een ip-adres in dezelfde range. Je moet er alleen voor zorgen dat beide in dezelfde workgroup zitten.

- Verder moet je op de XP bak een account maken met dezelfde loginnaam en wachtwoord als op de ME computer (en daar dus ook) óf de guest account enablen. Dit, ervan uitgaande dat je vanuit beide computers op de andere wil kunnen kijken.

- En natuurlijk iets sharen. De map waar je bestanden staan. Als je alleen maar een back-up op de ME computer wilt maken, kun je volstaan met daar file and printersharing aan te zetten (installeren in netwerklocaties-eigenschappen) --edit-- ... en een map of schijf te sharen.

[ Voor 3% gewijzigd door pinockio op 04-12-2002 20:34 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• dbakker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-06-2024
De sitecom bb-router Dc201 is voorzien van een ingebouwde switch, het probleem is dat ik niet verder kom met het configgen. Een geheel complete oplossing hoef ik niet... ik vraag gewoon om wat tips e.d.

-- sorry... vorige post nog niet gelezen!

[ Voor 11% gewijzigd door dbakker op 04-12-2002 20:36 ]

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
phpfreaky schreef op 04 December 2002 @ 20:34:
De sitecom bb-router Dc201 is voorzien van een ingebouwde switch, het probleem is dat ik niet verder kom met het configgen. Een geheel complete oplossing hoef ik niet... ik vraag gewoon om wat tips e.d.
Het configgen van wat? Van de router? Van de clients? Heb je al internet maar kun je geen bestanden delen? Etc. etc.

Geef aub ALLE details die je kent, hoe ver je bent etc., want "ik kom niet verder met het configgen".

Huur anders een echte tweaker in (telefoonnummer: 06-181xxxCENSORED: SPAM >:) ) Tweaken kost tijd! - en je moet er een BEETJE aanleg voor hebben). :+

Edit: beetje opgevrolijkt.... :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door pinockio op 04-12-2002 21:02 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je originele internet pc heeft als werkgroep @HOME neem ik aan. Stel dat ook in als werkgroep op de andere pc's.

Zorg dat de account op je XP machine die je standaard gebruikt administrator rechten heeft.

Kopieer deze gebruiker naar je andere (ME) machine.

Zorg ervoor DAT JE INLOGT op niet XP machines... (anders gaat het hele werkgroepfeest niet door!)

Mocht je gewoon toegang willen hebben tot alle bestanden typ dan \\pcnaam\c$ (als gebruiker met administrator rechten) (pcnaam dus vervangen door de naam van de betreffende pc)

Veel meer hoef je niet te doen.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Topicstarter: contact me even op msn/mail als het niet lukt :) Adres kun je in mijn profile vinden
Pagina: 1