Kpn adsl -> router

Pagina: 1
Acties:

• Zucht388
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:15
Wij willen een netwerk gaan aansluiten in ons nieuwe huis met een 8 ports router/switch zodat alle kamers het internet op kunnen.

Wij hebben nu Kpn adsl met een usb modem, moeten we nu overgaan op een ethernet modem en die dan in de router doen of kan ik gewoon de telefoon kabel in de router stoppen, want in de beschrijving staat dat de router mxstream ondersteunt, betekent dit dan dat hij de modem vervangt?

ik hoop dat jullie dit even voor mij duidelijk kunnen maken :)

Who the hell is general failure and why is he reading of my hard-drive?

Verwijderd

volgens mij gaat dat niet lukken, tenzij die "router" adsl modem en router in één is?! Ik zou een ethernet modem gaan gebruiken, lijkt mij een stuk makkelijker als je de verbinding wilt gaan delen. USB verbinding kun je wel delen maar dan met ICS, maar das denk ik niet wat je wilt....

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 20:31 ]

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
ligt aan het type router , meestal is dit gewoon een apparaat waar je je upt adsl modem aanhangt , Het zou ook kunnen dat er USB routers zijn, maar dan zou je ff moeten zoeken op inet , je zou natuurlijk je modem kunnen vervangen.

Maar het is ook mogelijk om een oude pc in te zeten met usb en daar smoothwall op installeren en een netwerkkaart erin en daar je swich aan en daaraan je pc`s

usb modem ---> smoothwall -----> switch ------> pc`s
USB UTP UTP

Dan kan je nog een eigen website of iets dergelijks hosten ;-)

• Zucht388
maar waarom heb ik dan een router nodig? als ik een ethernet modem haal van kpn en die op een normale switch aansluit dan kan ik toch ook het internet delen al mis ik dan de firewall?

• raymonvdm

• raymonvdm
denk dat zo`n vigor goedkoper is dan een UTP modem , en dan heb je nog een router ook. Volgens mij werkt het trouwens niet hoor Modem nemen en dan meerder pc`s eraan dan moeten toch al die pc`s inbellen ofzo ??

en volgens mij ken je met ADSL PPTP maar 1 verbinding tegelijk hebben. En dat zou betekenen dat je max 1 pc per keer online kan krijgen

• Zucht388
maar waarom zit er nou een router in een switch? je kan met alleen een switch toch ook internet delen? dat heeft een vriend van mij namelijk met zijn chello( gewoon in de uplink)

bv die sitecom adsl router switches volgens mij belt die router dan in op het modem en dan deelt hij het internet?

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
raymonvdm, je hebt geen gelijk, er zijn namelijk ook routers die zelf de verbinding opbouwen als er een "internet request" komt van 1 van de pc's. Ikzelf heb de edimax adsl/cable router met ingebouwde 4 poorts switch. Daarmee hangen al mijn pc's aan het internet, dat ding draait ook DHCP en NAT. Erg handig. Hij was (in de aanbieding) bij Mycom €62, hij is nu €69 geloof ik. Via je browser kun je hem instellen, met je inbelgegevens enzo.

• Zucht388
Die usb router is erg interessant nu even een 8 poorts zoeken :)

damn die 4 poort kost al 129 pond :(

[ Voor 24% gewijzigd door Zucht388 op 04-12-2002 20:42 ]

• Zucht388
Heeft 1 van jullie ervaring met de Router with built-in ADSL modem van E-tech?

http://www.e-tech.nu/prod...rwithbuiltinadslmodem.htm

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 18:30

MBV

Yep, hiero. Ik heb de ISDN versie, en werkt prima nu de instellingen goed staan. Als je hem installeert, zorg dan dat je "block Hacker Attack"uit hebt staan, anders doet SSL het niet (hotmail etc), en is internetten erg sloom. Als het goed is kan je ook een poortmap instellen voor een webserver ofzow, maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd. Gewoon instellen volgens het boekje en het werkt.

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08 22:50
Dat de router Mxstream ondersteund betekend dat de router een PPTP verbinding kan opzetten naar het modem. Je moet namelijk bij ADSL 'uitbellen' (een verbinding open zetten). Het gewoon aansluiten van een (standaard) KPN Mxstream modem op een router werkt dus niet omdat iemand de verbinding open moet zetten.

Dat het bij Chello of kabel wel werkt komt omdat je bij kabel een always-on verbinding hebt die door het kabelmodem wordt opgezet.

Succes.

• raymonvdm
Boogie schreef op 04 December 2002 @ 20:41:
raymonvdm, je hebt geen gelijk, er zijn namelijk ook routers die zelf de verbinding opbouwen als er een "internet request" komt van 1 van de pc's. Ikzelf heb de edimax adsl/cable router met ingebouwde 4 poorts switch. Daarmee hangen al mijn pc's aan het internet, dat ding draait ook DHCP en NAT. Erg handig. Hij was (in de aanbieding) bij Mycom €62, hij is nu €69 geloof ik. Via je browser kun je hem instellen, met je inbelgegevens enzo.
Ja maar nou haal je routers en modem door elkaar heen !

Er zijn inderdaad routers die zelf verbinding maken denk maar aan de alcatel 510i v4 en andere mulit pc modems (zijn dus eigenlijk routers)

Allen de standaard ADSL Modem kan dat dus niet !!

Dus waar hebben we het over een Modem of een Router

En als je een router aan een gewoon kabel modem hangt dan stel je in de router je inbel gegevens in !

[ Voor 8% gewijzigd door raymonvdm op 10-12-2002 17:05 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 19:18
pierkwam schreef op 04 December 2002 @ 20:41:
Die usb router is erg interessant nu even een 8 poorts zoeken :)

damn die 4 poort kost al 129 pond :(
USB router is imho duur, voor 't zelfde geld koop je een E-tech modem + Router....

en dan houd je nog eens een usb modem over ;)

Meeste routers zijn maar 4-poorts, maar goed, who carez
Gewoon een simpel hubje erachter. Een 16-poorts hub is 2e-hands ook al voor bijna nix te scoren, en als 't puur voor inet is is hub ruim voldoende.

Als je ook lekker wil pompen koop je voor een euro of 120 gewoon een 10/100 switch (16prt)
Pagina: 1