Toon posts:

[winxp] toevoegen van een schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
elke keer als ik een schijf toevoeg aan me bestaande winxp installtie start winxp niet meer op. Wat is dit? bij normale win9x kon je gewoon een schijfje toevoegen maar nu niet meer. Dit gebeurd overigens bij twee verschillende computers met verschillende harde schijven.

ik gebruik win xp home maar bij Pro doet hij ook het zelfde

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Staat de jumper van de HDD die je toevoegd wel goed (master/slave/cable select) :?
Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 20:31:
het zijn meerdere harde schijven die goed staan met jumpers....
Staat je computer tijdens het toevoegen van de HD's uit? :P
Wat start niet meer? Windows of je hele computer, krijg je een foutmelding of zit je naar een zwart scherm te kijken, hoor je piepjes uit je computer komen? etc...

[ Voor 73% gewijzigd door InSPiRE op 04-12-2002 20:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
het zijn meerdere harde schijven die goed staan met jumpers....

Verwijderd

Beetje meer info graag. Piept de pc geeft ie een melding?

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

is de schijf geformateerd ? welk filesystem staat er op?
hoe groot is de schijf ?
enz. zoals KoeNijn zegt,beetje meer info is welkom :)

http://www.NUiPhone.nl/

Verwijderd

dat file system kan ut toch niet zijn? tenminste ik had linux partities op een 2e schijf en die na dr hand in mn pc gehangen en win2000 (schijf1) boote wel maar bleef wel lang hangen tijdens ut boote, maar starte wel gewoon. (ik heb de 2e schijf toen maar uitgeschakeld in win2000)

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 16:18
Als je met een dosdisk boot, kan je dan wel je schijf zien (als ie fat is...) of partitioneren met fdisk ofzo?

Strava

Verwijderd

Topicstarter
alles werkt normaal zoals het werkt, maar ook als ik een schijf verwijderdt (geen systeem schijf) start winxp niet meer.
dus ik snap niet wat het kan zijn het ligt niet aan de schijf , welk merk of wat vor computer.
elke keer moet ik dan windows weer opnieuw instaleren maar daar heb ik nou niet echt veel zin in.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

veilige modus :?

[ Voor 4% gewijzigd door SilentStorm op 06-12-2002 23:42 ]

Localhost is where the heart is

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

nighttiger, er staan nog een hoop vragen open. Zie de posts hierboven. We hebben nl. wat info nodig voor we een beeld kunnen vormen voor hoe je PC er uit ziet en dus wat het probleem is. Dus geef dat even aub, dan kunnen we je helpen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Je weet zeker dat de jumpers goed staan? Niet per ongeluk 2 op master? Enneh, in bios zijn de settings ook nog goed?

info :)

Verwijderd

volgorde van de jumpers wil nog niet alles zeggen, de kabel volgorde moet ook goed zijn.
maar gaarne in het nederlands meer info en je probleem wordt wel verholpen.

Verwijderd

Topicstarter
nou de spec van me pctjes is een p4 asus moederbord met een 1,7 wilmanette core ghx , met een 400 mhx fsb, 512 rimm, nou de schijven in overvloed van maxtor ,wd en futsji. ook nog een cd burner van lg en een asus geforce 3. voor de rest nog een soundblaster 1024 en een firewire kaartje een promise 133 ide card, en vergeet niet een netwerk kaartje.

ph voor ik het vergeet ook een nog floppy.....
en op de andere pc waar het ook niet werkt een 700 mhz met een moederbod van freetech 100 mhz 512 ram, futjsi hardeschijf

goed kunnen we nu tot oplossing komen. ook al maken de spec voor geen drol uit omdat we praten over twee totaal verschillende computers zijn met de zelfde problemen

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

je geeft ook niet echt nuttige specs moet ik zeggen. Dr zitten een paar goeie bij, maar wat hebben we hier aan snelheid en hoeveelheid ram :? Waar we wel wat aan hebben, zijn van de hardware vooral merken en types. En nog belangrijker: driverversies, wat heb je nog meer geinstalleerd? Zie je overeenkomsten? Welke hardware is gelijk? Same for software.

Localhost is where the heart is

Pagina: 1