Ik heb vandaag het @home basispakket ontvangen. In die doos zat oa. een motorola SB4000E modem en een USB to Fast Ethernet Converter. Dat laastste was neit de bedoeling, ik had een netwerkkaart gevraagd. Dus ik heb ff naar de support gebeld. Hij zei dat hij me een netwerkkaart kon sturen maar dat dit weinig zin had omdat het modem alleen usb ondersteunt. Dit is denk ik neit waar omdat er naast een usbaansluiting ook een utp aansluiting op het modem zit. Op de beschrijving van het modem staat dus dat ik vanuit het modem een utp-kabel naar een ethernetkard kan trekken. Me vraag is nu of ik wel een ethernetcard kan gebruiken bij het modem wat eigenlijk bij een usb pakket hoort. Die man zei van niet, maar lijkt me toch dat als het op het modem staat dit wel moet kunnen?
Verwijderd
het moet met beide kunnen lukken. Maar als je echt een netwerkkaart wilt hebben moet je em terugsturen met de bijgeleverde antwoord kaart (te vinden achterop je startersgids).
Inderdaad, anders moet je weer wachten en kan het alleen maar langer duren. Een realtekje kost je tegenwoordig maar 10 euro.Fantomas schreef op 04 december 2002 @ 20:14:
Inderdaad.
Koop gewoon een netwerkkaartje van 10 euro en probeer het gewoon even.
rm -r *
Ik geloof dat jij het even niet helemaal goed ziet. Op de motorola modems ( heb dr zelf ook 1tje) zit een utp en een usb aansluiting. Op usb levert @home helemaal geen support. Die usb to fast ethernet die je hebt gekregen is gewoon een usb netwerkaart. vanuit daar trek je een utp kabel naar de motorola modem. Dit doen ze bij essent omdat die pci kaartjes vaak moeilijk te instaleren zijn voor de gebruikers zelf en bij @home basis je toch alles zelf moet doen.Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 20:09:
Ik heb vandaag het @home basispakket ontvangen. In die doos zat oa. een motorola SB4000E modem en een USB to Fast Ethernet Converter. Dat laastste was neit de bedoeling, ik had een netwerkkaart gevraagd. Dus ik heb ff naar de support gebeld. Hij zei dat hij me een netwerkkaart kon sturen maar dat dit weinig zin had omdat het modem alleen usb ondersteunt. Dit is denk ik neit waar omdat er naast een usbaansluiting ook een utp aansluiting op het modem zit. Op de beschrijving van het modem staat dus dat ik vanuit het modem een utp-kabel naar een ethernetkard kan trekken. Me vraag is nu of ik wel een ethernetcard kan gebruiken bij het modem wat eigenlijk bij een usb pakket hoort. Die man zei van niet, maar lijkt me toch dat als het op het modem staat dit wel moet kunnen?
CISSP! Drop your encryption keys!
Inderdaad, dus ipv een netwerkkaart in je PCI slot heb je er nu een aan je USB hangen.
Net zo makkelijk.
Net zo makkelijk.
Is geregeld nu, ik krijg gewoon me ethernetkaart als nog opgestuurd. Die man had dus blijkbaar niet erg veel verstand ervan
Ik heb ook @home basis, werkt prima het ging mij voornamelijk om het surfen, downloaden doe ik wel op mijn werk waar we Mxstream hebben. Gelukkig kreeg ik wel gewoon een pci kaartje (maar ja als je al een netwerkkaart in je pc hebt hangen niet echt nodig:) ).
Pagina: 1