Toon posts:

Computer boot niet..

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hee mensen problemen met een computer asus moederbord(heb nog niet gechecked welke), mensen hebben hem gebracht en wisten mij te melden dat hij het eerst gewoon deed en nu helemaal niet meer, echt informatie waar je wat aan hebt.

Hij start niet eens op, voeding is wel goed cooler draait zit spanning op het mobo draait ook het enige wat hij doet is een piepje en dan kapt hij er gewoon helemaal mee, bekabeling is ook in orde. Videokaart gechecked, ram gechecked.....

Weet iemand wat hier aan de hand is ??

Alvast bedankt...

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

1)Veel te weinig info
2) http://62.163.169.2:8003/GOT/hangen.html (Opstart problemen FAQ)
3)Wat heb je al geprobeerd?

[ Voor 12% gewijzigd door Leon T op 04-12-2002 20:16 ]

Verwijderd

Idd... en kapt hij er helemaal mee? Gaat hij dan uit, of wat...?

Heb je beeld...?

Reset je bios, en hoera.. hij doet het weer

Verwijderd

Topicstarter
Zo heb toch al het een en ander uitgeprobeerd heb in ieder geval ide kabels vervangen en een ander geheugenbankje ingeplugged, hij blijft nu wel draaien maar hij blijft wel piepen.

Heb het idee dat hij ergens kortsluiting maakt of zo, de bios kom ik niet eens in zover komt ie niet eens dus echt meer info heb ik ook niet.

In ieder geval bedankt voor jullie reaties, ga nu verder kijken en als ik meer weet laat ik het wel weten....

Ow ja hij ging helemaal uit.... :D

Ook geen beeld, zal eens ff proberen om mijn bios te resetten kijken of dat helpt...

Thx

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 20:43 ]

Verwijderd

als hij blijft piepen is je geheugen brak.. niet goed getest dus.. check ook de bios-codes (piep-codes)... eerst zoeken... daarna iets doen

ps: comp. totaal leegstrippen behalve noodzakelijke spul, vervolgens testen:

dus: mobo, cpu, koeler, geheugen, graphics card... en verder NIETS

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 20:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja idd het lijkt me een RAM probleem, maar het vreemde van het verhaal is dat er niets is met het ram zelf maar dat de twee buitenste slots niet werken, (dan gaat de computer meteen uit) maar dat het in het middelste slot wel draait en dan blijft hij dus piepen ram is verder niets mis mee verschillende bankjes uitgeprobeerd. Hou het voor gezien voor vandaag morgen is er weer een dag.....

Had alles al gestripped btw.........

Verwijderd

Misschien heb je hier wat aan :

Award support

Daar staan de error en beep codes van (Award) bios.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 21:19 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.