Toon posts:

Data-overdracht werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Abit AT7-max2 (1) met onboard LAN en een Abit KT7A (2) met 2 realtek NIC's. Wanneer ik data van (1) naar (2) pomp dan gaat het met een jojo-snelheid, dus van +/- 0.5% naar 50% op 100Mbps Full-duplex.
Data van (2) naar (1) kapt hij er na een tiental seconde mee en krijgt een foutmelding: "Cannot copy X: The specified network name no longer available".
Ik heb op beide systemen een kale windows met natuurlijk de drivers geinstaleerd, ook al volgende geprobeerd; (1)=XP en (2)=W2K, met beide Xp zelfde probleem, (1) zonder Raid, andere NIC( pci realtek) of geen geluidskaart maakt niets uit, ook al laatst via4in1-drivers geprobeerd op AT7-max2. Heb op beide systemen al zitten spelen met full/halfduplex en 10/100Mbps of auto- nagotiate, maar maakt ook niets uit.

Heb al door tig posts en sites gespit, maar niets werkt.

Heeft iemand hetzelfde en/of weet iemand een oplossing?

:X

• survivor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-12-2021
Gaat dat via een switch of zijn ze met gekruiste utp met elkaar direct verbonden?

Asus A8N-SLI SE,AMD X2 4200+,2 x 1024MB Apacer,Nvidia GeForce 8500GT,Plextor PX-708A,Plextor Premium,Plextor PX-116A2,Seagate ST3320620AS 320 GB(Vista),Seagate ST3250410AS 250GB x 2 raid0(XP),Samsung HD502IJ 500GB(Open Suse 11.0)

Verwijderd

Topicstarter
Dit is met een crosscable, heb ook NIC's in andere pci- sloten gedaan.

• survivor
is de utp kabel wel in orde?

Asus A8N-SLI SE,AMD X2 4200+,2 x 1024MB Apacer,Nvidia GeForce 8500GT,Plextor PX-708A,Plextor Premium,Plextor PX-116A2,Seagate ST3320620AS 320 GB(Vista),Seagate ST3250410AS 250GB x 2 raid0(XP),Samsung HD502IJ 500GB(Open Suse 11.0)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het kabeltje is OK, want er zou dan geen communicatie zijn en ik zou deze post dan ook niet hoeven plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt nog veel leuker. Als ik aan beide kanten het IPX/SPX/NetBios-protocollen installeer, werkt het gewoon goed. Ik kan dus data overpompen zonder enig probleem.
Rara wat is er nu aan de hand? Het probleem treed dus ergens bij het TCP/IP-protocol op en kale installatie maakt niets! Ik heb TCP/IP nodig, anders kan ik geen NAT draaien.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 23:20:
Het wordt nog veel leuker. Als ik aan beide kanten het IPX/SPX/NetBios-protocollen installeer, werkt het gewoon goed. Ik kan dus data overpompen zonder enig probleem.
Rara wat is er nu aan de hand? Het probleem treed dus ergens bij het TCP/IP-protocol op en kale installatie maakt niets! Ik heb TCP/IP nodig, anders kan ik geen NAT draaien.
Heb hetzelfde probleem met tcp/ip en 2 realteks. Met ipx & netbios werkt het idd wel goed. Heb het al vaker gepost, maar schijnt dat niemand het weet... :|

Misschien gewoon brakke realteks? :? Ik heb 8139 B kaartjes en een crosscable(gamerskit van sweex). Welke versie gebruik jij?
Zou ooit nog eens een ander merk kaart willen proberen, maarja het werkt nu bij mij met ipx. Misschien dat een gewone intel of 3com het probleem wel zou kunnen oplossen 8)7

Verwijderd

probeer op systeem 2 eens een andere NIC (dus geen 2x Realtek). Wellicht dat het systeem moeite heeft me de te kiezen kaart. Bij XP schijn je dat aan te kunnen geven zodat het systeem altijd weet hoe het zit.

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ik heb nooit problemen gehad met 100Mbit link tussen 2 realtek NIC's met TCP/IP en IPX enzo geinstalleerd, misschien idd een brak kaartje ofzo? enneh, misschien werkt et goed bij ons omdat we NAT via WinRoute doen... Windows Connection SHaring gaf bij ons ook conflicten. (machines draaien bijde w2k)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd met realtek naar realtek en realtek naar onboard VIA NIC, maar bij allebei het zelfde probleem. Kale windows XP->XP en kale W2K->XP allebei zelfde probleem.
Zou het geen probleem van Windows XP kunnen zijn, ik ga vanavond of morgen w2k naar w2k ff uitproberen, kijken of dat helpt. Want het heeft goed gewekrt met 2 realtek's.

Verwijderd

Topicstarter
Dit een log van de fout die optreed tijdens het overpompen van data:
----------------------------------------------------------------------------------
source: EventSystem
Category: (52)
Event_ID: 4354

Description:

The COM+ Event System failed to fire the ConnectionMadeNoQOCInfo method on subscription {06CBBFE1-529D-4134-A97A-346AC20D3697}-{00000000-0000-0000-0000-000000000000}-{00000000-0000-0000-0000-000000000000}. The subscriber returned HRESULT 80010105.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
-----------------------------------------------------------------------------------

Wie heeft een vermoeden wat hier fout gaat? Ik snap er geen %$%$^ van.
Trouwens Microsoft heeft geen info in hun database over dit probleem.

Verwijderd

de kabel kan wel bijna OK zijn, waardoor dit soort gekke zaken optreden, want dat is het wel.
Loop alle kaarten ook nog eens na op goed kontakt, je weet maar nooit. Had net hier nog een videokaart die niet helemaal strak stond, rare meldingen krijg je...

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

yep maak eerst maar eens 100% zeker of het kabeltje helemaal goed is, vage meldingen/dingen zijn meestel het gevolg van hardware die net niet helemaal 100% in het PCI/AGP/ISA-slot zit of in dit geval misschien van kabeltjes die ergens een klein breukje hebben waardoor hij niet kan zorgen voor een constante datastroom oid :)

Hoi

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan, heb net een nieuwe cross-cable gehaald, zelfde resultaat, zuigt dus nog steeds. Maximale overdracht is 4%.
Ik heb voor de gein windows 2000 er opgezet en en: loopt nu op ongeveer 7.8 mBps dat is dus zo'n 63% overdracht, is dus een toename van meer dan 55%. Ik heb alleen driver van realtek geinstalleerd en 4in1 rijders.
wat zou er in XP dan verrot kunnen gaan. Dit is toch wel het bewijs dat het iets softwarematigs is.

• survivor
Al eens achter andere driver gezocht of geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Het kloterige is dat het een gloed nieuwe kt400 is met onboard-LAN, heb LAN ook al uitgeschakeld en met realtek-NIC, maakt niets uit. Onboard-audio is ook disabled en gebruik Soundblaster 5.1 met een Radeon 8500.
Pagina: 1