Toon posts:

[adsl] ik zoek 100 KB+ up

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de topic titel al zegt ben ik op zoek naar een adsl verbinding die mij een 100 KB up verbinding kan geven.
De bedoeling is om een eigen webserver op te zetten(en evt. een cs-server :7).
De provider moet het dus goedkeuren dat er servers op draaien en dat ik een thuisnetwerk aan mag leggen.
Het liefst zou ik ook meerdere ip's van de isp kunnen krijgen maar als dat niet kan..... dan maar niet.

Ik heb de search gebruikt maar kon echter niets vinden wat aan mijn wensen voldoet.

• Syndicate
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-07 10:18
100Kbyte up?????
Cistron heeft met Maxx abo 512kbit up en das ongeveer 55-60kbyte up irl.
hmz dat word dan al, hoe noemen ze dat, sdsl.
Dat is 2mbit up en down..

maar dat gaat in de kosten lopen :)

Verwijderd

Hmmm. Dat word niet makkelijk voor een particulier. De meeste bedrijven leveren 60kb. Dit is trouwens genoeg voor een cs server hoor. voor zo'n 16 spelers is dit echt genoeg. Voor webserver ook. Ik draai hier webserver op een kabel abo met 30 UP. En ik heb nog geen klachten gehad over de verbinding. :D

Mocht je echt een 100kb willen. Dan denk ik dat dat lang zoeken word. Als je een bedrijf zou zijn is dat meestal geen probleem (Als je het kan betalen)

Jij kunt beter geen ADSL verbinding nemen maar een DSL verbinding. :P

Verwijderd

kijk anders effe op speedtest.nl daar kun je ook gelijk zien hoe snel het in jouw postcode gebied is. ( staan verschillende providers op)

Verwijderd

Syndicate schreef op 04 december 2002 @ 20:03:
100Kbyte up?????
Cistron heeft met Maxx abo 512kbit up en das ongeveer 55-60kbyte up irl.
hmz dat word dan al, hoe noemen ze dat, sdsl.
Dat is 2mbit up en down..

maar dat gaat in de kosten lopen :)
SDSL? Nooit van gehoort. Waar kan ik hier meer informatie over vinden? :?

Verwijderd

Topicstarter
misschien kan het dan ook wel met 256 kbit maar dan moet ik echt precies uitrekenen hoeveel alles in beslag gaat nemen (wil zelf natuurlijk ook nog wel af en toe blijven gamen en mijn broerdje ook). Het zou gewoon het makkelijkst zijn om 100KB te hebben.

Of kan ik misschien beter gaan zoeken naar colocated/virtual/dedicated?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dsl digital subscriber line
adsl asymetric digital subscriber line dus upload not equal to download
sdsl symetric digital subscriber line dus upload equal to download

dacht ik ..........

Iperf

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-08 23:13

Smarron

The bend

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 20:09:
misschien kan het dan ook wel met 256 kbit maar dan moet ik echt precies uitrekenen hoeveel alles in beslag gaat nemen (wil zelf natuurlijk ook nog wel af en toe blijven gamen en mijn broerdje ook). Het zou gewoon het makkelijkst zijn om 100KB te hebben.

Of kan ik misschien beter gaan zoeken naar colocated/virtual/dedicated?
Ja ik ken het probleem. Zo gauw ik een game ga spelen word de snelheid van de server drastisch verlaagt.

Maar goed ik denk dat je toch van die 100kb moet gaan afzien. 60 Kb is wel het hoogste. :r

Je bent goedkoper uit met een web/cs server te huren :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 20:12 ]

Verwijderd

pak 2 keer ut UltaDSL pakket (dus 2×512kbps up) van TweakDSL en dan 2 netwerkkaarten in de server (en loadbalancing instellen?)... maarja kost wel veel pleuroooo's!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 20:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er staat bij de standaard snelheden 1536/256Kbps en bij "hoogste snelheid/ laagste prijs" 2-8/1Mbps* . er staat dat dat ook maar 1 jaar geldig is en dan verval ik dus in 256 kbps en dat komt dus neer op 32 KB/sec en dat is echt te weinig.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Adsl is in de praktijk vrijwel niet mogelijk met een 1mbit upstream.
Dit kan alleen in de gunstigste gevallen (perfect koperlijn, minder dan 50m van centrale).

Dus je zou de mogelijkheid van hierboven kunnen proberen, doormiddel van load balancing.
Of je zou een Sdsl lijn kunnen nemen, hierboven staat al uitgelegd wat die term betekent en een dergelijke verbinding kan je bij oa. Cistron krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 20:14:
pak 2 keer ut UltaDSL pakket (dus 2×512kbps up) van TweakDSL en dan 2 netwerkkaarten in de server (en loadbalancing instellen?)... maarja kost wel veel pleuroooo's!
Is dit haalbaar. dat als ik 2 x een adsl lijn neem en dat dus bundel? ivm met aansluiting enzow?

• Syndicate
dat gaat dus niet werken.. je heb maar 1 foon lijn liggen als t goed is

Verwijderd

Topicstarter
[Airwolf] schreef op 04 December 2002 @ 20:17:
Adsl is in de praktijk vrijwel niet mogelijk met een 1mbit upstream.
Dit kan alleen in de gunstigste gevallen (perfect koperlijn, minder dan 50m van centrale).

Dus je zou de mogelijkheid van hierboven kunnen proberen, doormiddel van load balancing.
Of je zou een Sdsl lijn kunnen nemen, hierboven staat al uitgelegd wat die term betekent en een dergelijke verbinding kan je bij oa. Cistron krijgen.
Op www.cistron.nl zie ik alleen bij de broadband services de maxx connectie en die heeft ook maar 512 kb/s

Verwijderd

Topicstarter
Syndicate schreef op 04 december 2002 @ 20:18:
en als je isdn aan zou leggen? dan wel?

• Syndicate
nee dan ook niet want fysiek heb je nog steeds maar 1 lijn

• Attilla
Syndicate schreef op 04 December 2002 @ 20:18:
Er liggen standaard 10 aders naar je huis toe.
Dit betekent technisch dus 5x een adsl lijn. In hoeverre dit in de centrale mogelijk is ben ik niet van bewust.

Het is dus wel zo dat je een 2'de telefoon abbo moet aanvragen, voordat je op dat nummer een adsl verbinding kan krijgen.
Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 20:20:
[...]

Op www.cistron.nl zie ik alleen bij de broadband services de maxx connectie en die heeft ook maar 512 kb/s
http://www.cistron.nl/node.php?id=189
Syndicate schreef op 04 December 2002 @ 20:21:
nee dan ook niet want fysiek heb je nog steeds maar 1 lijn
/onzin dus.

• Syndicate
Nah zal wel allemaal, als dat waar is zal je iig nog een telefoon abbo moeten afsluiten...

Verwijderd

Topicstarter
En die kwaliteitsfactor die daarbij staat 1:10 bijv. wat hoed dat precies in? dat ik dan 1/10 van de snelheidhaal.... of wat?
weet je dat ?

• Attilla
Syndicate schreef op 04 december 2002 @ 20:27:
Nah zal wel allemaal, als dat waar is zal je iig nog een telefoon abbo moeten afsluiten...
Dat zeg ik, Gamma. :P
Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 20:29:
[...]

En die kwaliteitsfactor die daarbij staat 1:10 bijv. wat hoed dat precies in? dat ik dan 1/10 van de snelheidhaal.... of wat?
weet je dat ?
Nee.

Jij heb je eigen telefoonlijn naar de centrale vanaf je huis. Bij deze centrale loopt een 140mbit lijn (bij kpn is dit iig het geval) naar een "grote centrale" toe (bij kpn zeker, neem aan dat dit bij bbned ook het geval is). Op deze lijn zitten een hoop aantal mensen, dat wil zeggen dat hier zoveel mensen op zitten dat als hun allemaal gaan downloaden dat er een 1400mbit lijn moet liggen.
Dit houd dus 1:10 in, echter zal je het bijna niet (lees:nooit) tegenkomen dat je daar iets van merkt.

• Xandrios
  • Laatst online: 09-08 18:57
Vergeet het maar. ADSL kan officieel maar 768k upload maximaal aan, maar de providers cappen bijna allemaal op 512k.
Dit is ook te vinden met google btw :)

Er is een uitzonderng, en wel hier:
speedling adsl...1mb upload??

Succes ! :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.