Ik heb een NT4 server staan als proxy, mailserver firewall en als printserver... nou hangen daar 3 werkstations aan... waarvan een een w2k machine... aan m'n nt4 server hangt dus een hp710c, die deel ik, alles goed en wel, het werkt onder windows 98 perfect. Op het moment dat ik dat ding ga benaderen vanaf w2k, moet ik 'm eerst installeren, dus kies ik installatie van een netwerkprinter, en dan gaat windows de drivers van de nt4 pc afhalen, in de veronderstelling: 'dat is ook een nt, dus w2k pc, dus daar kan ik best drivers vanaf halen'. Dan krijg ik een foutmelding, dat de drivers niet goed zijn, nogal logisch, winnt4 drivers werken niet onder w2k. Dan vraagt ie om een .inf file voor de printer. Die is nergens te krijgen. Dus heeft iemand een hp710c .inf file voor w2k, of een andere oplossing???
Ik heb een 720c gedeeld op een win '98 machine, en heb gewoon op de workstations eerst de printer lokaal geinstalleerd en toen de printerpoort veranderd.
Dat geldt niet voor alle drivers. De meeste NT drivers doen het prinma onder W2K.
Meh ...
Op de HP site staan Win2000 drivers. www.hp.com download die, installeer deze op je win2k machine als lokale printer op LPT1. Als je dit gedaan hebt, rechtsklik dan op de printer op de win2k bak, ga naar details en vul bij de poort in \\ntservernaam\printersharenaam ipv LPT1
Je kan ook LPT1 mappen naar \\ntservernaam\printersharenaam en dan op die win2k je hp710 naar lpt1 laten printen. Zo werkt het ook bij mij, dus moet het ook bij jouw setup werken. Ik heb dus ook een NT4 server met een HP710C en Win2k client.
Suc6.. icq me anders ff.. 33227150
Je kan ook LPT1 mappen naar \\ntservernaam\printersharenaam en dan op die win2k je hp710 naar lpt1 laten printen. Zo werkt het ook bij mij, dus moet het ook bij jouw setup werken. Ik heb dus ook een NT4 server met een HP710C en Win2k client.
Suc6.. icq me anders ff.. 33227150