"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Verwijderd
Voor de mensen die hier ook in geintereseerd zijn: Klik hier
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 14:53 . Reden: Opgelost... ]
Kan best zijn dat ik nu klink als een zeurpiet (inderdaad), maar alle apparatuur in mijn werkkamer is zwart of zilvergrijs (zelfs de meubels en vloerbedekking zijn in grijstinten). Ik doe dan ook erg mijn best om dat zo te houden
Verwijderd
Er is hier al een paar pagina's terug ook al even over gediscussieerd met foto's erbij enzo, maar je bent idd niet de enige!epoman schreef op 07 January 2003 @ 15:10:
FF origineel binnenkomen: ik vind de p800 erg stoer (ben ik niet de enige mee), maar ik vind de kleur eerlijk gezegd foeilelijk. Nu hebben ze in de DAD-trailers wél een grijs/antracietkleurige (mineral grey, zeg maar)... Dat vind ik wél zeer stijlvol, maar is er bekend of dit ding überhaupt in andere kleuren leverbaar wordt?
offtopic:
Kan best zijn dat ik nu klink als een zeurpiet (inderdaad), maar alle apparatuur in mijn werkkamer is zwart of zilvergrijs (zelfs de meubels en vloerbedekking zijn in grijstinten). Ik doe dan ook erg mijn best om dat zo te houden...
Ik vind hem ook wel vet ja, misschien iets saaier, maar wel zakelijker. Vooralsnog heeft SE nog geen andere kleuren aangekondigt voor zover ik weet. Dit blijft voorlopig dus een eenmalig exemplaar!
Dat wordt (case)modden dusVerwijderd schreef op 07 January 2003 @ 15:31:
[...]
Er is hier al een paar pagina's terug ook al even over gediscussieerd met foto's erbij enzo, maar je bent idd niet de enige!
Ik vind hem ook wel vet ja, misschien iets saaier, maar wel zakelijker. Vooralsnog heeft SE nog geen andere kleuren aangekondigt voor zover ik weet. Dit blijft voorlopig dus een eenmalig exemplaar!
Hmm, bij nader inzien is in de eerste 2 al voorzien, waterkoeling en blowholes lijken me niet meer nodig, dus houden we de paintjob over...
Verwijderd
De emulator draait op een W2k Pro bak en we zitten hier op een netwerk met ADSL. Webwatcher (of iemand anders natuurlijk), hoe heb jij deze instellingen gemaakt?
PS: Ik heb waarschijnlijk morgen mijn P800 in huis
[ Voor 12% gewijzigd door wace op 07-01-2003 17:39 . Reden: ps ]
mazzelaar... morgen in huiswace schreef op 07 January 2003 @ 17:38:
Ik weet niet in welke mate het plastic frame van de P800 gemakkelijk en zonder beschadigingen af te halen is, maar anders moet het verven geen probleem zijn. Helemaal niet als je een 2e reserve kunt kopen die je normaal laat.
PS: Ik heb waarschijnlijk morgen mijn P800 in huis
verven lijkt me niet echt een lekkere oplossing... dat komt er in 2 dagen weer af zetten... imho
voor de mensen die 'm gewoon in nederland kopen... kijk hier dan ff... onderaan de pagina...
en de prijs hierVoor de (on)geduldigen onder ons:
De levering van de p800 in zowel NL als BE start vanaf week 6-7.
In den beginne (zei HIJ=SE) beperkt leverbaar. Op=dan even op.
De vraag is wereldwijd momenteel nogal groot.
Vanaf medio februari gaat de Software stormlopen (bron: Developers Forum), onbekend is nog wanneer de 128 MB Memory Sticks Duo gaan komen.
Sony Ericsson P800 Levering verwacht vanaf begin februari 2003
Bijgaande info ontving ik vandaag van mijn contactpersonen in de groothandel.
Type Sony Ericsson P800
Dealerprijs prijs per stuk € 636,50
Major Dealerprijs prijs > 5 stuks € 630,20
Retailprijs prijs > 10 stuks € 624,00
Prijzen gelden vanaf 7 januari 2003
Prijs- en modelwijzigingen voorbehouden
Prijzen zijn in euro's en exclusief BTW
[ Voor 57% gewijzigd door Fear-factoR op 07-01-2003 18:07 . Reden: xtra ]
Verwijderd
Hoe maak ik daar de meeste kans op om er een te bemachtigen,
Moet ik bij vivacom.nl of zo`n organistatie een bestelling plaatsen
hoe maak ik de meeste kans
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 19:03 . Reden: spelling ]
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
En hoe heb je die emulator werkend gekregen dan? Welke tools heb je ervoor nodig?Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 16:26:
Ik heb de emulator draaien, maar ik krijg hem niet aan de praat met het internet.
De emulator draait op een W2k Pro bak en we zitten hier op een netwerk met ADSL. Webwatcher (of iemand anders natuurlijk), hoe heb jij deze instellingen gemaakt?
BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS
Hmm... Dat is dus begin februari.Fear-factoR schreef op 07 January 2003 @ 17:52:
voor de mensen die 'm gewoon in nederland kopen... kijk hier dan ff... onderaan de pagina...
[...]
Verwijderd
Daar vind je deze link:
Het is even een flinke download, maar dan kun je er ook goed tegen aan.[b][message=16662926,noline]SpaGroen schreef op 07 januari 2003 @
Voor de mensen die hier ook in geintereseerd zijn: Klik hier
De emulator zit erbij. Het bestandje wat aangeeft dat het de emulator is (die van 113 Kb) dat is alleen maar de skin.
Verwijderd
Verwijderd
Dat is makkelijk zeggen voor iemand die de P800 al heeftVerwijderd schreef op 08 January 2003 @ 09:30:
De emulator is leuk, maar weinig userfull, je kan idd wat dingen herkennen en exploren, maar in het echt is ie toch anders, positief
Verwijderd
Pure jaloezie hoor! De emulator was me idd ook wel wat tegengevallen.
Hoe zit dat trouwens Webwatcher, als je thuis met Bluetooth aan de gang gaat...
Kun je dan overal in je huis internetten zonder dat het foontje connectie maakt via GPRS of Dial up? Dat zou toch moeten kunnen toch? Maar omdat ik net de discussie lees over het feit dat er geen profielen zijn...
Verwijderd
Dus hij is ook in Frankrijk gearriveerd nu?
Verders, wace, veel plezier en pics!
Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl
Heb nu de T68i waar ik wel redelijk tevreden over ben. Over 1 week neem ik de 7650 voor tijdelijk gebruik en wil daarna zo snel mogleijk naar de P800.
Misschien moeten we een "Co-Buy" doen mbt geheugen ofzo?
16mb is nl. wel weinig voor Mp3 e.d. Ik had al moeite met de 32mb uit mijn SL45.
American Express vraagbaak
Ja, ik heb ook moeite met 32mb... dus zo'n co-buy lijkt mij ook wel een goed idee.Stinger_Ventura schreef op 09 januari 2003 @ 21:28:
Misschien moeten we een "Co-Buy" doen mbt geheugen ofzo?
16mb is nl. wel weinig voor Mp3 e.d. Ik had al moeite met de 32mb uit mijn SL45.
zijn er overigens nog mensen die de P800 al hebben gereserveerd, of zal ie ook nog te koop zijn als je m niet reserveert?
Sony-Ericsson P800
Vanwege de gigantische vraag naar dit ding is onze telefoonlijn en e-mailverkeer overbelast. Helaas is het toestel nog niet leverbaar en wordt pas ergens in februari verwacht! Zodra hij leverbaar is, ziet u dit direct op de website! U hoeft hier niet meer voor te mailen, wij zullen de mailtjes onbeantwoord laten!
[ Voor 2% gewijzigd door Fear-factoR op 09-01-2003 23:19 . Reden: xtra ]
Verwijderd
Ik heb voor mijn sl45 128 mb gekocht en dat bevalt me best. Maar ik heb heel internet al afgezocht naar een memory stick duo van MEER dan 16 mb: resultaat: Ze zijn nog niet verkrijgbaar. Zowel sony als andere website's laten nog niets los over Sony MS duo. In nederland hebben ze het nu over 3 soorten : normaal(paars), magic gate(wit) , en Aibo (roze). En dit terwijl ms duo al vanaf april 2000 al aangekondigd is. Nu kloppen die drie kleuren natuurlijk wel maar het duo formaat wordt nergens beschreven op de sony sites.Haso2000 schreef op 09 January 2003 @ 21:54:
[...]
Ja, ik heb ook moeite met 32mb... dus zo'n co-buy lijkt mij ook wel een goed idee.
zijn er overigens nog mensen die de P800 al hebben gereserveerd, of zal ie ook nog te koop zijn als je m niet reserveert?
hier is een roadmap van de memory stick(link ff koppipeesten)
[update=00.56] 'k had nog ff wat moeten checken... (nieuws link)[/update]
prijs 64mb ms duo: 70$ , 128 mb ms duo: 110$
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 00:58 ]
Verwijderd
is inderdaad te kort voor het mooie
128 mb 2 cdtjes klinkt beter
dan moeten jullie ff naar de tweakers newspagina nieuws: Sony kondigt Memory Stick Pro producten aanVerwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 23:54:
[...]
Ik heb voor mijn sl45 128 mb gekocht en dat bevalt me best. Maar ik heb heel internet al afgezocht naar een memory stick duo van MEER dan 16 mb: resultaat: Ze zijn nog niet verkrijgbaar. Zowel sony als andere website's laten nog niets los over Sony MS duo. In nederland hebben ze het nu over 3 soorten : normaal(paars), magic gate(wit) , en Aibo (roze). En dit terwijl ms duo al vanaf april 2000 al aangekondigd is. Nu kloppen die drie kleuren natuurlijk wel maar het duo formaat wordt nergens beschreven op de sony sites.
hier is een roadmap van de memory stick(link ff koppipeesten)
Niet alle huidige producten zijn compatible met Memory Stick Pro, maar in sommige gevallen kan dat met een firmware update opgelost worden
The MagicGate Memory Stick Duo card will be available at retailers nationwide and at www.sonystyle.com in 64MB and 128MB capacities for about $70 and $110, respectively. Both will ship with an adapter that is compatible with all devices with a Memory Stick media slot.
Verwijderd
er is al rekening mee gehouden bij het ontwerpen van de p800 (nee, weet geen bron mee
B0MBACI schreef op 10 January 2003 @ 01:43:
En als je die artikel verder leest dan staat er
***The MagicGate Memory Stick Duo card will be available at retailers nationwide and at www.sonystyle.com in 64MB and 128MB capacities for about $70 and $110, respectively. Both will ship with an adapter that is compatible with all devices with a Memory Stick media slot. ***
Voorlopig was t toch alleen maar van WinME tot WinXP?DarkChylde schreef op 10 January 2003 @ 12:38:
ik geloof dat je een goede samenwerking tussen een apple en een p800 kan verwachten.
er is al rekening mee gehouden bij het ontwerpen van de p800 (nee, weet geen bron mee)
Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon
Die adapter is als je de duo memorystick wil gebruiken als een normale memory stick.Haso2000 schreef op 10 January 2003 @ 15:58:
[...]
een tussenstukje (adapter)... k hoop niet dat dat er gaat uitsteken...
antwoord, nee helaas nog geen harde leverdatum, maar wel 60 mensen voor mij met dezelfde vraag }:)
Het wil wat zeggen over dat het toestel toch wel heel erg gewild is en dat is alleen maar goed voor SE, want ze draaiden volgens mij ver onder de verwachting.
Daar heb je wel gelijk in, maar er zullen veel mensen afhaken nadat ze de prijs te horen krijgen....
-
Verwijderd
Dit nederlandse bedrijf claimt ze te hebben: www.mindmerge.nl/p800
Volgens mij vertelde SE mij via de telefoon een advies prijs zou hebben van € 765,00 incl. BTWDe P800 is nu bij ons te bestellen voor de internationaal concurrerende prijs van €950,- incl. BTW.
Nu weet ik het niet meer
-
He dat bedrijf zit vlakbij mijn woonplaats, in Oss, tis alleen maar een postbus, dus of ze er ook echt zitten en betrouwbaar zijn, sowieso is 950 euo veel geld...wace schreef op 11 januari 2003 @ 17:13:
Voor die genen die nog wel de P800 willen hebben, en geen maand willen wachten:
Dit nederlandse bedrijf claimt ze te hebben: www.mindmerge.nl/p800
We verwachten de volgende zending met 6 units:
Donderdag 16 januari.
Onder voorbehoud
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Daar ben ik ook mee eens er zouden een aantal versies moeten komen net zoals bij nokia die hebben ook bij 8910(black/titanium) versie die duurder dan de standaard versie. Als ze dit ook bij de p800 doen, dus een james bond versie uitbrengen die duurder is. Op die manier zullen mensen toch voor de goedkope versie gaan. En mensen die 'exclusiviteit' willen hebben, die kiezen voor de duurdere.Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 20:07:
ik hoop dat de p800 erg duur word dan kan teminste niet iedereen hem kopen. 750 vind ik persoonlijk nog wel een lage prijs . maar ik vind het ook een beetje irritant worden dat het zo lang duurt , voor mij gaat de pret een beetje over (omdat het zoooooooooo lang duurt )
Maar aan de andere kant, ik denk dat veel mensen geinteresseerd zijn in de p800. Dit zie je doordat ze veel informeren bij de telefoon winkels en op internet. Maar als hij beschikbaar komt dan staan ze echt voor de keuze om die 750 euro uit te geven aan die telefoon(of 500 euro met 2 Jaar te duur abonnement). En dan zullen er nog een hoop mensen afvallen. Zo werkt het ook met een sport auto. Er gaan veel mensen naar de dealer. Alleen mensen die het er echt voor over hebben kopen uiteindelijk zo'n ding. En zo zal het denk ik ook werken met een telefoon van 750 euro terwijl een telefoon van 300 euro (t300 van Ben met camera) ook al aardig wat functies heeft.
Het is geen telefoon voor mensen die een telefoon nodig hebben "om mee te bellen". Dat is wat ik elke keer hoor wanneer mensen m'n toestel zien.
[ Voor 32% gewijzigd door wace op 12-01-2003 00:13 ]
Verwijderd
Je betaald niet 800 euro voor een telefoon maar voor een toestel met PDAfunctie, touchscreen beeldscherm, belfunctie, GRPSfunctie, MP3 speler, fotocamera, videospeler en gameconsole in één. Dan is 800 euro echt niet veel hoor.
Een Nokia 9210 met veel minder functies kostte bij de lancering 1100 euro.
Verwijderd
Maar toch wordt hij overal ( in vele reviews en fotosessies) vergeleken met de P800! en qua telefoonfuncties zijn ze erg vergelijkbaar alleen het PDA aspect is veeel en veeeel uitgebreider op de P800, of heb ik het mis!Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 11:46:
7650 valt toch in het niets bij de P800?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 11:51 ]
Verwijderd
Ja, dat is waar. Maar ik denk dat de kracht van de P800 juist in de PDA functies liggen. Maar ik koop straks eerst een 7650 met een 1 jarig abonnement en daarna stap ik over op SE.Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 11:49:
[...]
Maar toch wordt hij overal ( in vele reviews en fotosessies) vergeleken met de P800! en qua telefoonfuncties zijn ze erg vergelijkbaar alleen het PDA aspect is veeel en veeeel uitgebreider op de P800, of heb ik het mis!
Verwijderd
Verwijderd
Nou nou, niet overdijven, 5 maandjes maar!dominator schreef op 12 January 2003 @ 12:24:
Ik ben in ieder geval blij dat ik 2 maanden geleden voor de 7650 heb gekozen. Anders was ik nu nog steeds aan het wachten op die verdomde P800. Tis een tof toestel hoor, maar SE zou er wel eens voor mogen zorgen dat we dat ding hier in de winkels zien liggen..... (onderhand, ding is bijna een jaar uitgesteld)
een jaar geleden gingen de eerste prototypes wel al de wereld rond, misschien is ie daar mee in de war.
Die vergelijking wordt alleen maar gedaan omdat ze alletwee op Symbian draaien. En Nokia blaast nogal hoog van de toren met de 7650.Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 11:49:
[...]
Maar toch wordt hij overal ( in vele reviews en fotosessies) vergeleken met de P800! en qua telefoonfuncties zijn ze erg vergelijkbaar alleen het PDA aspect is veeel en veeeel uitgebreider op de P800, of heb ik het mis!
Ik doe zelf eerst ook een jaar een 7650, die is nu betaalbaar, en ik zie over een jaar wel wat voor nieuw speelgoed er bij is gekomen. Misschien is de P800 dan alweer achterhaald (of iig aanzienlijk minder prijzig), maar ook de Neonode vind ik een stoer apparaatje. Er komen vast nog veel meer 'innovatieve' spullen beschikbaar, dus ik ga rustig om me heen kijken dit jaar.
Verwijderd
Precies! Misschien heel erg verwend hoor, maar ik wacht nog ff tot de mogelijkheden nog aantrekkelijker worden dan de SEP800. Het gaat de laatste tijd namelijk in een rap tempo. Over een jaar heb je de keuze uit 5 SEP800 achtige modelletjes...epoman schreef op 12 January 2003 @ 15:36:
[...]
Die vergelijking wordt alleen maar gedaan omdat ze alletwee op Symbian draaien. En Nokia blaast nogal hoog van de toren met de 7650.
Ik doe zelf eerst ook een jaar een 7650, die is nu betaalbaar, en ik zie over een jaar wel wat voor nieuw speelgoed er bij is gekomen. Misschien is de P800 dan alweer achterhaald (of iig aanzienlijk minder prijzig), maar ook de Neonode vind ik een stoer apparaatje. Er komen vast nog veel meer 'innovatieve' spullen beschikbaar, dus ik ga rustig om me heen kijken dit jaar.
dan kan je net zo goed nog een jaartje w88, dan zijn de mogelijkheden nog groter... zo kan je wel eeuwig blijven w88, als je op dit moment een gsm nodig hebt dan koop je er toch gewoon één.Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 15:44:
[...]
Precies! Misschien heel erg verwend hoor, maar ik wacht nog ff tot de mogelijkheden nog aantrekkelijker worden dan de SEP800. Het gaat de laatste tijd namelijk in een rap tempo. Over een jaar heb je de keuze uit 5 SEP800 achtige modelletjes...
Tegen die tijd heb je weer genoeg gespaart om een nieuwe te kopen, 't is toch lekkerder om het beste telefoontje te kopen dat er nu is. niet straks, imho.
Verwijderd
Ja, maar nu is de SEP800 one of a kind. Straks niet meer. Producten kunnen alleen maar beter worden als er concurrentie is. Ik heb nu geen geld voor de SEP800. Daarom neem ik een N7650 met een 1 jarig abonnement (gratis). Over een jaar zal de SEP800 een stuk goedkoper zijn en heb je ook nog eens keuze uit andere smartphones.Fear-factoR schreef op 12 januari 2003 @ 16:10:
[...]
dan kan je net zo goed nog een jaartje w88, dan zijn de mogelijkheden nog groter... zo kan je wel eeuwig blijven w88, als je op dit moment een gsm nodig hebt dan koop je er toch gewoon één.
Tegen die tijd heb je weer genoeg gespaart om een nieuwe te kopen, 't is toch lekkerder om het beste telefoontje te kopen dat er nu is. niet straks, imho.of ben je al in het bezit van een 7650???
Daar sluit ik me bij aan (krijg m'n 7650 als het goed is over een paar dagen). Niet helemaal gratis, maar een stuk goedkoper dan de P800.Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 16:33:
[...]
Ja, maar nu is de SEP800 one of a kind. Straks niet meer. Producten kunnen alleen maar beter worden als er concurrentie is. Ik heb nu geen geld voor de SEP800. Daarom neem ik een N7650 met een 1 jarig abonnement (gratis). Over een jaar zal de SEP800 een stuk goedkoper zijn en heb je ook nog eens keuze uit andere smartphones.
Het wordt tijd dat er meer P800's, XDA's etc. uitgebracht worden, zodat er een 'marktsegment' onstaat. Dat is er nu niet, omdat er maar één of twee toestellen zijn die zoveel mogelijkheden bieden. Daarbij is mij altijd geleerd (en heb ik zelf ervaren) met dit soort zaken even de kat uit de boom te kijken, en niet meteen de eerste de beste 'aanbieding' pakken.
Ik wil best een P800, maar dan moet ik eerst zien dat-ie z'n geld waard is. Er is op dit moment namelijk nog geen écht alternatief beschikbaar, of iets waaraan je de kwaliteit kunt meten.
Verwijderd
Zit ik fout omdat :
a) voordat er umts telefoons zijn duurt nog 38932890 jaar. (dat zal toch niet)
b) deze telefoon gaa umts ondersteunen (ik heb daar alleen niets over gelezen)
c) umts gaat floppen
Verwijderd
C) daarom investeren alle telecom bedrijven zoveel miljard erin ???
Ze dachten ook van Wap dat het helemaal het einde werd.Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 19:52:
Je ziet het, compleet geflopt. Zijn ook miljarden in geinvesteerd
Zou ook best met UMTS kunnen gebeuren
"I don't have a computer at home. Is the Internet available in book form?"
Nou ik heb geloof ik recentelijk een stuk gelezen waarin stond dat hetgeen de kpn geinvesteerd heeft in umts er bij lange na de eerst komende 5+ jaren nog niet uit is, en dat veel mensen zijn blijgemaakt met een dooie mus. (ik denk dat ik het ergens op de frontpage heb gelezen oid).Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 19:52:
A+B)jah en daarom heet de serie 3g van third generation die gebaseerd zijn op alle mogelijkheden van umts gprs enz....
Kortom: umts, net als i-mode is een goed iets, en KAN heel goed worden, maar het probleem zit hem in de kapitalistische manier waarop dat aan de man wordt gebracht, en daarom verkoopt het niet.. het is gewoon TE duur.
Als je bijvoorbeeld kijkt naar imode, dat zou hier net zo'n succes worden als in japan, aldus de kpn..
Ja, dat HAD het kunnen worden, als ze het protocol hetzelfde hadden gehouden (zodat er meer beschikbare toestellen waren) en de prijs gelijk aan die van japan (praktisch nihil in vergelijking met hier).
Om terug te komen op umts, dit gaat dus gewoon dezelfde richting in als bovengenoemde. Zelfde als platenmaatschappijen die klagen dat er veel minder verkocht wordt, maar ze weigeren te geloven dat het de prijzen zijn.
T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.
Zou je soms dan niet meteen daar op willen wachten? 't zal waarschijnlijk weer beter zijn dan UMTS.
ik zit al een paar jaar te wachten om een ultieme pc te kopen... maarja, elke week vind je wel weer wat beters... op een gegeven moment zou je toch iets moeten kopen.
Wat betreft een mobieltje: voor mij is t nu toch echt tijd...
precies mijn gedachteHaso2000 schreef op 13 januari 2003 @ 00:49:
Wat betreft een mobieltje: voor mij is t nu toch echt tijd...
Was O2 niet samen met nog iemand een UMTS-netwerkje aan 't opzetten? Weet ff niet meer precies hoe het zit (is me nog te vroegVerwijderd schreef op 12 January 2003 @ 19:52:
A+B)jah en daarom heet de serie 3g van third generation die gebaseerd zijn op alle mogelijkheden van umts gprs enz....
Alle telecomproviders kopen licenties voor nieuwe technieken. Dat doen ze om:
a) Naar de klant laten zien dat ze innoveren
b) Mocht het interessant zijn, dan is het handig dat je het mag gebruiken
c) Wanneer ze het niet doen, kunnen ze later niet alsnog licenties kopen (daar zijn het veilingen voor)
Het kost ze klauwen met geld, en vervolgens stoppen ze de licenties gewoon in de ijskast, om 'oude' technieken eerst uit te buiten (GPRS/MMS bijvoorbeeld). Ook loop je tegen andere problemen aan: Als je die licentie hebt, heb je nog geen netwerk. Dat moet je ook nog gaan bouwen, met alle problemen die daar bij komen kijken (apparatuur, servicecontracten, bouwvergunningen etc.). Pas daarna kun je fatsoenlijk gaan testen en het product aan je klanten gaan aanbieden.
En dan moet je nog een keer winst gaan maken ook, dat schijnt ook nogal tegen te vallen... Hardstikke leuk allemaal. De staat verdient miljarden, en om er voor te zorgen dat je ook iets gaat doen met je licenties, moet je (voor UMTS bijv.) binnen 4 jaar na aankoop een netwerk hebben. Anders vervalt je licentie weer, en mag je opnieuw gaan betalen (heeft te maken met eerlijke concurrentie; het mag niet zo zijn dat één aanbieder alle licenties koopt en die in de kast legt).
sails in December by the Phonehouse Sweden
P800 is a star of Sony Ericsson Hollywood Premiere PartyGEAB said early demand for Sony Ericsson's much-anticipated P800, which combines the functions of a phone and personal digital assistant, was strong. The high-end phone has accounted for 13.6% of the retailer's sales, measured by revenue, since it went on sale Dec. 23, a spokeswoman said.
A successful debut for the P800 is seen as crucial for Sony Ericsson, the loss-making handset joint venture of Telefon AB LM Ericsson and Sony Corp. that hopes to reach profitability in 2003.
In terms of the number of phones sold in December, Nokia held five of the top 10 spots at GEAB, while Sony Ericsson had four.
[ Voor 19% gewijzigd door Fear-factoR op 13-01-2003 12:34 . Reden: typo ]
Bij de phonehouse in zweden gaat het dus wel aardig met die P800... Maar als SE echt zo slecht draait dat het hele bedrijf min of meer afhankelijk is van het succes van de P800, zou de introductie van een speciale editie (in lunar grey ofzo, alleen de kleur aanpassen is eigenlijk al voldoende) de verkoop kunnen stimuleren. Maar idd, als er maar 1 uitvoering van komt (zoals met de 7650 nu ook het geval is), straalt de exclusiviteit er niet bepaald vanaf.Verwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 22:17:
[...]
Daar ben ik ook mee eens er zouden een aantal versies moeten komen net zoals bij nokia die hebben ook bij 8910(black/titanium) versie die duurder dan de standaard versie. Als ze dit ook bij de p800 doen, dus een james bond versie uitbrengen die duurder is. Op die manier zullen mensen toch voor de goedkope versie gaan. En mensen die 'exclusiviteit' willen hebben, die kiezen voor de duurdere.
Maar aan de andere kant, ik denk dat veel mensen geinteresseerd zijn in de p800. Dit zie je doordat ze veel informeren bij de telefoon winkels en op internet. Maar als hij beschikbaar komt dan staan ze echt voor de keuze om die 750 euro uit te geven aan die telefoon(of 500 euro met 2 Jaar te duur abonnement). En dan zullen er nog een hoop mensen afvallen. Zo werkt het ook met een sport auto. Er gaan veel mensen naar de dealer. Alleen mensen die het er echt voor over hebben kopen uiteindelijk zo'n ding. En zo zal het denk ik ook werken met een telefoon van 750 euro terwijl een telefoon van 300 euro (t300 van Ben met camera) ook al aardig wat functies heeft.
Ik snap best dat ze ondanks de mogelijkheden van het apparaat een zo breed mogelijk publiek willen aanspreken, maar met zo'n prijskaartje gaat dat gewoon niet lukken (zeker niet in nederland). GSM's die icm met een abonnement nog meer dan 300 of 400 euro kosten, worden hier nu eenmaal niet zo veel verkocht...
beetje fishy, imo... eerst een belaggelijke prijs vragen, en nu verlagen terwijl de vraag naar de P800 enorm is. beetje vreemd misschienwace schreef op 13 januari 2003 @ 18:21:
Ter informatie: Op www.mindmerge.nl/p800 hebben ze de prijs voor een P800 verlaagd naar €785... Ze zeggen dat ze er deze week een aantal binnenkrijgen.
Door nieuwe voorraad is de prijs drastisch naar beneden gegaan. Echter, voorraad blijft zeer beperkt.
maar de prijs heeft ook verdacht veel weg van de prijs die op uaemall wordt gegeven
Maar dan bestel je wel in, wat is het, Arabië. Zo kun je het gewoon in Nederland bestellen.
Maar je hebt gelijk, het is wel toevallig.
Is dit een betrouwbaar bedrijf?
het is de Verenigde Arabische Emiraten, deze bron is wel betrouwbaar geloof ik.wace schreef op 13 January 2003 @ 20:28:
Hah... Lachen.
Maar dan bestel je wel in, wat is het, Arabië. Zo kun je het gewoon in Nederland bestellen.
Maar je hebt gelijk, het is wel toevallig.
er zijn in ieder geval mensen die daar gekocht hebben, en daar melding van gemaakt hebben op www.howardforums.com.
bovendien vindt ik het vreemd dat ze op die andere site maar twee andere (rare) producten aanbieden.
http://sep800.mine.nu/
Vet veel leuke animaties/backgrounds/midi's en nog een zootje programma's enzo... Is dat wat voor jou webwatcher?
Deze is wel lol
yep die had ik al gezien, staat al op m'n websiteMartijn02 schreef op 14 januari 2003 @ 09:44:
Had iemand deze site al gezien?
http://sep800.mine.nu/
Vet veel leuke animaties/backgrounds/midi's en nog een zootje programma's enzo... Is dat wat voor jou webwatcher?
Deze is wel lol
[afbeelding]
er staat daar wel lekker veel, maar ik geloof dat iedereen van elkaar copieerd...
veel van die dingen heb ik ook al op andere P800 sites gezien.
Verwijderd
(heb door werk geen tijd om dit na te checken, hint,
Ik heb in juli 2002 met het vodafone citypoint in Utrecht afgesproken,DarkChylde schreef op 15 January 2003 @ 15:16:
zou het mogelijk zijn om ze te reserveren met die vette ben kortings acties die op dit moment lopen?
(heb door werk geen tijd om dit na te checken, hint,)
dat ik zou wachten met een toestel tot de P800 leverbaar is (bij m'n toen afgesloten vodafone 180 abbo).
En dat met behoud van abbo toestelkorting en de extra 100 euro toestelkorting (dat was de actie die toen bij hun liep).
Dit heb ik natuurlijk wel op papier laten zetten, zodat ze later niet kunnen zeggen dat die afspraak helemaal niet gemaakt is
Sindsdien loop ik bijna elke week het citypoint in Utrecht binnen (hoezo bezeten van de P800), om te vragen of ze al iets gehoord hebben...
Ze spreken me al bij m'n voornaam aan
Het lijkt mij dat je met jouw plaatselijke BEN dealer wel een zelfde afspraak moet kunnen maken, in iedergeval als ze een beetje redelijk zijn...
Voor mij is het nu simpel, als ik eerder een Dell Axim PDA kan krijgen als een P800 (releasedate 7 feb volgens Dell), neem ik een Axim met een leuk ander telefoontje erbij, begin het wachten nu echt moe te worden.
www.mindmerge.nl/p800
[ Voor 14% gewijzigd door wace op 16-01-2003 19:20 . Reden: url ]
Verwijderd
Je moet natuurlijk niet denken dat zo'n telefoon sjop verstand heeft van telefoons die nog moeten uitkomen. Vaak als ze in de winkel komen dan kunnen ze pas de specificaties lezen en toestel verkopen. De telefoon shops zijn voor het grootste deel bedoeld als abonnement-afsluit-punt. Ik liep tegen de zelfde problemen aan in die tele-toko's. Het enige wat ze kunnen doen is kijken of hij al op het hoofdkantoor besteld is... Je zou correct business electronics kunnen bellen. Misschien dat ze daar wat kunnen vertellen over de leverdatum en prijs van het toestel. Ze hebben bij elke bestelling die nog niet binnen is wel een verw8e datum dat een product binnen komt. Ik weet alleen niet of ze dat willen doorgeven. In de winter catalogus stond deze phone. Als de telefoon in het systeem staat kun je al direct een bestelling plaatsen. Als ze nix willen zeggen over de telefoon, dan kan ik nog wat connecties checkenLordLynx schreef op 16 januari 2003 @ 17:51:
Ik ben vandaag weer iets van 5 telecom winkels in Rotterdam rondgeweest, en niemand wist een precieze datum of prijs. Lijkt me stug als die over 2/3 weken in de winkel moet liggen dat geen enkele winkel er info over heeft.
Voor mij is het nu simpel, als ik eerder een Dell Axim PDA kan krijgen als een P800 (releasedate 7 feb volgens Dell), neem ik een Axim met een leuk ander telefoontje erbij, begin het wachten nu echt moe te worden.
tja de p800 is nu juist (vind ik) wel het w88 waard omdat het ruimte in je broekzak scheelt. Ik heb nu een psion revo en een siemens sl45i. Het communiceren gaat vlekkeloos(Al moet je wel stil zitten met IR, bijv in de trein). Maar de ruimte in mijn broekzak is te beperkt voor 2 apparaten(al is de revo wel iets te groot). Vooral in de zomer als je je korte broek aan hebt. Maar als je draadloos wil internetten met de axim moet je ook nog een bluetooth adapter erbij kopen(+bt phone). Als je dat wenselijk vindt, tja dat is jouw keuze...
als ze nu hun toestel aan een telecom operator goedkoper aanbieden, vlak voor de p800 uitkomt, dan kunnen ze hun user-base vergroten. en potentiële p800 kopers wegkapen.
strategisch gezien een goede zet. maar ik wil toch een p800
wat denken jullie toeval of strategie?
Verwijderd
Dat zou best wel eens kunnen idd, maar de echte liefhebbers kopen die P800 toch wel!DarkChylde schreef op 17 januari 2003 @ 13:18:
wat denken jullie toeval of strategie?
Ik wil graag een P800, maar omdat de aanschafprijs zo astronomisch hoog is, wacht ik tot ik de prijs acceptabel vind. En tot het zover is dood ik de tijd met een 7650... Het gaat nu alleen om de early adopters, die wachten wel tot het uit is, als het nieuwe eraf is gaat de prijs vanzelf omlaag.
Verwijderd
Precies!epoman schreef op 17 januari 2003 @ 15:16:
Och, liefhebber moet je ruim zien.
Ik wil graag een P800, maar omdat de aanschafprijs zo astronomisch hoog is, wacht ik tot ik de prijs acceptabel vind. En tot het zover is dood ik de tijd met een 7650... Het gaat nu alleen om de early adopters, die wachten wel tot het uit is, als het nieuwe eraf is gaat de prijs vanzelf omlaag.
als je gaat wachten komt er weer iets nieuws uit wat waarschijnlijk weer veeel beter is en dan zou je net zo goed NOG ff kunnen wachten totdat die weer is afgeprijsd.. (hmmm, rendezvous-gevoel
gewoon nu kopen en alvast beginnen met sparen voor een nieuw mobieltje (of voor iets anders)
en de p800 is het enige toestel dat een touchscreen heeft, en bijna een volledige pda is.
ik heb een zeef van een geheugen, en heb er dus echt een nodig... dus iets meer betalen om een van de eersten te zijn neem ik op de koop toe.
maar als je nog makelijk een paar maanden zonder kunt. dan zou ik zeker nog ff wachten tot een leuke aanbieding. want als alle telecom ops hun gprs shit willen pushen is de p800 toch een van de meest ideale toestellen...
en je bent een software en hardware revisie verder....
maar dat is mijn mening
Verwijderd
heb je uberhaupt gprs nodig
Dat ligt er natuurlijk aan wat je met je p800 wil gaan doen.Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 16:39:
Als straks de p800 uit is ben je dan aangewezen op vodafone live voor het optimaal gebruiken van alle mogenlijkheden, of kan je met BEN ook goed uit de voeten komen. (wappen, intetneten, foto`s naar email versturen) aangezien zij nog geen gprs hebben maar waarschijnlijk meer korting zullen gevenen.
Maar BEN heeft wel een GPRS abonnement.
http://www.ben.nl/ik_ben_ben/flash/mms_dieplink.html
Neem een vakantie naar Phuket met Martinair, dan maak je een tussenstop op Dubai om te bij te tanken en heb je de rest van de vakantie wat te doenFear-factoR schreef op 14 januari 2003 @ 00:00:
[...]
het is de Verenigde Arabische Emiraten, deze bron is wel betrouwbaar geloof ik.
er zijn in ieder geval mensen die daar gekocht hebben, en daar melding van gemaakt hebben op www.howardforums.com.
bovendien vindt ik het vreemd dat ze op die andere site maar twee andere (rare) producten aanbieden.
Heeft KPN ook niet alle mogelijkheden die Vodafone heeft? Zeker nu de prijzen voor GPRS nog zo hoog zijn dat je dat niet *wilt* gebruiken?Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 16:39:
Als straks de p800 uit is ben je dan aangewezen op vodafone live voor het optimaal gebruiken van alle mogenlijkheden, of kan je met BEN ook goed uit de voeten komen. (wappen, intetneten, foto`s naar email versturen) aangezien zij nog geen gprs hebben maar waarschijnlijk meer korting zullen gevenen.
Volgens mij hebben inmiddels alle providers dezelfde mogelijkheden als Vodafone live.heron schreef op 19 January 2003 @ 17:20:
[...]
Heeft KPN ook niet alle mogelijkheden die Vodafone heeft?
Maar ik kan me vergissen
Dit topic is gesloten.
![]()