Toon posts:

harddisk installatie met MAXBLAST software

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn probleem is dat mijn harde schijf (maxtor) van 60 gig niet werkt op mijn comp.dat kan wel met MAXBLAST soft door de cap limit (jumpers) in te schakelen.door dan te formateren met MAXBLAST kan ik de volle 60 gig gebruiken,maar daar zit t probleem want bij t formateren vraagt ie dan om een bootupdisk (kan ook zonder maar dan krijg ik t bericht bij t opstarten `Ntldr is missing`).mijn vraag is dus....hoe maak ik een bootupdisk voor windows prof 2000.
je zou zeggen SYMANTEC GHOST maar weet niet hoe ik daar een OS IMAGE maak van w2000prof....wie heeft voor mij een duidelijk en helder antwoord????
alvast heel erg bedankt!!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:56

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Begin 'ns met een duidelijke en heldere vraag. ;)

Bij het formateren vraagt ie om een bootupdisk?
Dat NTLDR Missing is dat kan kloppen. Er staat nog geen OS op. Windows2000 is gewoon bootable vanaf de CD zelf, dus ik zie het probleem niet.

Het maken van een bootupdisk moet je maar 'ns opzoeken in de help van windows 2000 zelf, dat is zo basic, ik denk dat niemand je hier gaat helpen aan het antwoord.

Image? Waar komt die vandaan? Als je een image hebt, dan heb je volgens mij niks met formateren te maken. Dat doet het image-restore proggie voor je.

Kortom, de kernvraag is niet duidelijk, probeer het 'ns beter te verwoorden en post ook even de specs van je PC erbij. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Lastig te lezen.

In de WOS FAQ staan links naar boot-diskettes. Je kunt ook vanaf de win2k cd booten. Dan fixboot in de console.

Verwijderd

Topicstarter
haha duidelijke taal morphie,kzal me er aan houden voortaan...ik had al geprobeerd w2000 op te starten maar dan krijg ik dus de mededeling `kan wisselbestand niet vinden` ,en images heb ik ook al gemaakt,maar dan krijg ik de mededeling in de MAXBLAST soft `no os detected` ,mijn computer is al wat ouder, p3 500mhz ,dus vandaar dat ie ook geen 60 gig pakt,32 is normaal gesproken de limit denk ik

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:44
Probeer anders eens een nieuwe bios versie van je mobo erop te flashen, waarschijnlijk kan het dan ineens wel.

Ik had een keer op een duitse site over mijn aldi pc (maart 2000) gelezen dat het bios ook maar 32 GB aankon, zonder bios update. Nou kon er bij mij wel gewoon een 80 GB in dus ik denk dat er al een nieuwer bios opstond. Volgens mij is ff flashen handiger dan dat soort vage tools....

Strava

Verwijderd

Topicstarter
prulleman,goeie tip,maar ik kijk altijd uit met dat soort updates,had wel een update gevonden maar schijnt erg gevaarlijk te zijn....vandaar dat ik daar dus liever niet aan begin

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:44
je moet er iig voor zorgen dat je diskette niet brak is, of anders kijken of het ook mogelijk is om het flash prog en de file vanaf je HD je runnen, dan heb je al een stuk minder risico. Het enige wat dan nog mis kan gaan is dat de stroom uitvalt.....

Als het misgaat dan heb je idd een probleem, dan kan je je mobo terugsturen om er een nieuwe chip op te laten zetten, of gewoon gelijk weggooien :P

\edit

ik moet zeggen dat ik wel een beetje opgelucht was dat mijn schijf gewoon gelijk herkend werd :)

[ Voor 12% gewijzigd door Prulleman op 04-12-2002 19:26 ]

Strava

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:59

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Bij het gebruik van Maxblast wil hij je harddisk niet alleen partitioneren
maar ook direct bootable maken.
Gezien Windows 2000 niet 1 maar 4 opstart diskettes nodig heeft,
is het handiger om in de eerste instantie een windows 98 opstart diskette
te gebruiken (dat is er maar 1).
Na het installeren van Maxblast met die windows 98 opstart diskette,
kan je met de harddisk in dos modus opstarten.
Daarna kan je windows 2000 daaroverheen installeren,
optioneel een format c: /u /q uitvoeren om win98 te wissen.
Maar dat kun je ook met windows 2000 (opstarten vanaf cdrom) doen.

Maar een bios update is de beste oplossing.
Als je bijvoorbeeld ooit eens je bootrecord kwijtraakt (fdisk /mbr)
dan kan je niet meer bij je data,
lukt alleen weer na herstellen via de Maxblast software,
niet via windows 2000.
Dus altijd die maxblast diskette goed bewaren!

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Pagina: 1