Toon posts:

Voodoo2 SLI probs, w98 loopt vast na login

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voodoo2 SLI probs, w98 loopt vast na login

ik heb al wat gezocht hier op GOT, en ik heb heel veel over SLI gelezen bij voodoofiles en andere voodoo site's maar zonder succes, ik zou het wel vet vinden; zo'n kast met daar aan de achterkant 5 D-sub connectoren de allemaal doorverbonden zijn en uiteindelijk bij mijn monitor uitkomen :)

de pc:
athlon slot A 700Mhz
MSI 6167 mobo
diamond (sis) speedstar a50 agp
3com nic 10Mb/s
256mb pc100 dimm

de voodoo's:
hier zit een probleem want ze zijn niet helemaal hetzelfde en ik kan moeilijk de fabrikanten en of productie datums vinden. daarom noem ik ze ff "groen" en "rood" omdat dat de kleur is van de printplaat.
voodoo2 groen 12MB:
deze heeft 3dfx 2455p op de plank en op de chippen dus ik denk dat deze van 3dfx zelf komt. deze heeft aan de voorkant 4 groepjes van 4 geheugen modulen zitten en aan de achter kant ook. dus 12 MB in 24 modulen.
voodoo2 rood 12MB
behalve de kleur en wat meer van die kleine rotzooi tussen de chips ziet deze er aan de voorkant niet anders uit. maar aan de achterkant zitten geen geheugen modules. dus 12MB in 12 modulen.
verder kan ik op de kaart zelf geen fabricant naam vinden of iets wat meer verteld over de kaart.

ik weet alleen van sisoft sandra dat ze allebei 12MB zijn. verder heb ik ze allebei tweedehands gekocht en niet bij dezelfde "verkoper".

ik gok dat de rode kaart nieuwer is dan de groene omdat deze dus minder geheugen modules heeft en niet minder geheugen.

ok nou weet ik dat je eigenlijk 2 dezelfde voodoo's moet hebben, maar ik heb ook in faq's gelezen dat het best mogelijk is als je de 3.02.02 driver gebruikt van www.voodoofiles.com en daar bij ook nog "mismatch" dit is een setje aangepaste *.Dll files die je in je sysmap van je windoos moet zetten.

elkekeer als ik een driver van 1 van de voodoo2's installeer dan krijg ik een rij groene blokjes ongeveer op 1/5 van de bovenkant van mijn scherm over mijn bureaublad heen. en als ik mijn muis niet beweeg loopt mijn pc vast, als ik mijn muis wel beweeg dan start hij opnieuw op.

ik heb allebei de voodoo's onafhankelijk getest, en ze lijken prima te werken.

1. heeft iemand een id wat die groene blokjes kunnen betekenen of waarom mijn pc-tje vast loopt?
2. heeft iemand eerder 2 verschillende voodoo2's in SLI gekregen en hoe?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 18:51 ]

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

start in win98 het prog > msconfig

zet bij het laatste tabblad het dinkie van de voodoo2 uit, dat moet werken, dat moet het zijn voor het vastlopen van een enkele voodoo2 onder win98 met een AMD :)

en met dezelfde voodoo2's bedoelen ze merk en aantal MB geheugen. meer niet

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Verwijderd

Topicstarter
voodooman:

ik heb het geprobeerd
men pc-tje is vastgelopen wederom, maar geen groene blokjes nou
is dit vooruitgang?????

edit:

haha, na ctrl-alt-del krijg ik wel groene blokjes :(

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 15:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~j.neggers/v2slifout.jpg

ff voor de duidelijkheid heb ik met paint geprobeerd na te tekenen wat ik hierboven beschijf.

die blokjes moeten groen zijn, maar door het resizen van het plaatje zijn ze wat kleur verloren.

• ^Ripper
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-07-2025
Hmm met de laatste drivers van de voodoo2 maakt het niet uit welke merken voodoo2 kaarten je hebt.
Ik heb zelf ook 2 verschillende kaarten in m'n systeem.
De drivers gaan dan altijd naar de timings van de langzaamste.
Trouwens Voodoo II kaarten zijn 3D kaarten, je hebt als het goed is ook een 2D kaart in je systeem.
Ik denk dat je je probleem daar moet zoeken

http://www.voodoofiles.com/1843 hier haal je de laatste drivers vandaan die bij mij perfect werken.
Ook DirectX 8.1 ff opnieuw installeren kan geen kwaad ;)

Oh en niet vergeten het SLI(flatbed) kabeltje tussen de kaarten te plaatsen ;)

[ Voor 29% gewijzigd door ^Ripper op 05-12-2002 15:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ripper5555 schreef op 05 december 2002 @ 15:22:
Hmm met de laatste drivers van de voodoo2 maakt het niet uit welke merken voodoo2 kaarten je hebt.
Ik heb zelf ook 2 verschillende kaarten in m'n systeem.
De drivers gaan dan altijd naar de timings van de langzaamste.
Trouwens Voodoo II kaarten zijn 3D kaarten, je hebt als het goed is ook een 2D kaart in je systeem.
Ik denk dat je je probleem daar moet zoeken

http://www.voodoofiles.com/1843 hier haal je de laatste drivers vandaan die bij mij perfect werken.
Ook DirectX 8.1 ff opnieuw installeren kan geen kwaad ;)

Oh en niet vergeten het SLI(flatbed) kabeltje tussen de kaarten te plaatsen ;)
dat sli cabeltje heb ik er tussen (mini floppy cabeltje met een twist er in)
Nu wekt me wel de vraag: Die d-sub cabeltjes aan de achterkant moeten die er eigenlijk in en hoe? ik heb ze nou er allebei in zitten dus van mijn onderste voodoo naar die daar boven en zo naar mijn agp videokaartje die dus boven in zit, de monitor zit dus in de onderste v2. Ik heb nooit ergens gelezen of daar nog een specifieke manier voor is.

welke 2d kaart zou je adviseren dan (wat voor soort) ik heb er nu een speedstar a50 orgineel van diamond, later overgenomen door sonicblue (ak s3) met een gpu(tje) van sis. waar overigens geen drivers meer voor te krijgen zijn via een van de sites van de bovengenoemde fabricanten. Ik heb een of andere super diamond cd met diamond drivers uit 1999, beetje oud dus.

Met die 3.02.02 heb ik heel de tijd al gewerkt omdat dat in de readme van mismatch stond. Heb ik met die 3.02.02 drivers mismatch nog nodig, want uit je post maak ik op van niet.

dx8.1 heb ik net ff herinstalled, maar geen verbetering, toch bedankt voor de tip

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 15:59 ]

• ^Ripper
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-07-2025
mismatch zegt me niets..
Ik heb de 3.02.02 drivers gewoon geinstalleerd voor beide kaarten.
De doorluskabel van je agp kaartje naar 1 van de voodookaarten.
En op die voodookaart ook je monitor aansluiten.
Als agp kaartje heb ik een simpel intel 740 kaartje.

Nou wil ik niet zeggen dat je 2d kaarje naar de knoppen is, maar dat de voodoo2 kaarten eigelijk niets doen als jij problemen krijgt.
De voodookaarten werken pas als een 3d applicatie/game gestart wordt.
Je videosignaal word eigelijk direct doorgelust in 2D
Pas in 3D word het signaal van je 2d kaart 'uitgezet' en gaat de voodookaart werken.

Probeer ff je drivers van je diamond kaartje te updaten.
De VIA 4-1 drivers updaten kan ook helpen, vooral het de AGP aansturing die erin zit.

Tja verder probeer dingen uit...

Verwijderd

Topicstarter
Ripper5555 schreef op 05 December 2002 @ 16:51:
mismatch zegt me niets..
Ik heb de 3.02.02 drivers gewoon geinstalleerd voor beide kaarten.
De doorluskabel van je agp kaartje naar 1 van de voodookaarten.
En op die voodookaart ook je monitor aansluiten.
Als agp kaartje heb ik een simpel intel 740 kaartje.

Nou wil ik niet zeggen dat je 2d kaarje naar de knoppen is, maar dat de voodoo2 kaarten eigelijk niets doen als jij problemen krijgt.
De voodookaarten werken pas als een 3d applicatie/game gestart wordt.
Je videosignaal word eigelijk direct doorgelust in 2D
Pas in 3D word het signaal van je 2d kaart 'uitgezet' en gaat de voodookaart werken.

Probeer ff je drivers van je diamond kaartje te updaten.
De VIA 4-1 drivers updaten kan ook helpen, vooral het de AGP aansturing die erin zit.

Tja verder probeer dingen uit...
hehe, proberen rulez :)

wat je zegt over die 3d applicatie klinkt logisch, en dus dat me voodoo2's nog nix doen, ik heb alleen dat verband met de v2 gelegt omdat ik na het installen van me "v2.3.02.02" drivers die fouten allemaal kreeg.

mismatch is te DL-en bij voodoofiles http://www.voodoofiles.com/6049

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
Sade als je me even icqed dan kan ik je wel wat drivers sturen.
Die zullen wel werken.
/edit fuck ik mag nie groeten lol :P

[ Voor 17% gewijzigd door Unique op 06-12-2002 20:28 ]

Verwijderd

Jongens, vast bedankt ik ga ermee aan de slag _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Unique, bedankt!!!!! het werkt, die win98 drivers die je me stuurde samen met een (zoveelste) nieuwe installatie met dx8.1 was de oplossing voor mij, thx
Pagina: 1