[Asp]Image laten draaien

Pagina: 1
Acties:

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 13:18
Ik ben bezig met een soort van fotoalbum te maken in asp, maar ik zit een beetje met het volgende. Sommige foto's staan er op de kop op, nu wil ik graag dat gebruikers deze zouden kunnen draaien (scheelt mij weer een hoop werk :)), maar op welke manier zou ik dit voor elkaar kunnen krijgen?

Ik heb aan een aantal dingen zitten denken. Ik had laatst iets gevonden waarmee je zelf plaatjes kon maken, zoals op dit forum het email adres gemaakt wordt in je profiel. Alleen ben ik hier de naam van vergeten van dit component :/. Nu weet ik niet of het daar mee mogelijk is, maar dat was iig 1 idee van mij. Hier ga ik iig even haastig naar op zoek.

De andere was om met behulp van een textstream het jpg uit te lezen en dan doormiddel van een algoritme (als die er al is) het plaatje te laten draaien.

Maar ik zit dus ook nog met het probleem dat het weleens behoorlijk wat sources van mijn server zal vragen om dit te doen. Heeft iemand van jullie dit wel eens bij de hand gehad? Of weet iemand een id hoe dat te doen?

18-12-2002 -- Oplossing:
Helaas geen oplossing voor gevonden. Er zijn wel enkele componenten aanwezig, maar ik wou dat eigenlijk zonder doen. Als iemand ooit nog eens het antwoord te binnen schiet, mag hij / zij mij dat natuurlijk laten weten :)
edit:
Ik heb trouwens wel mogelijkheden gevonden om dit te doen in Asp.net, maar dat ben ik nog aan het leren, dus wou het eigenlijk in Asp houden.

[ Voor 18% gewijzigd door Phenomenon op 18-12-2002 15:30 ]

Verwijderd

je kunt imagemagick gebruiken, of GD maar ik weet niet of die er is voor asp.....

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:59

TeeDee

CQB 241

- AspImage
- AspSmartImage

Of ASP.NET ondersteund het standaard :) (is ook nog eens sneller dan een COM+ component!)

Als je dat niet kan, weet wilt, moet je het volgende eens proberen:

http://www.serverobjects.com
daar ASP Exec downen en installen op je server.

Daarna haal je XnView binnen, en dan met de ingebouwde convert tool kan je precies hetzelfde bereiken.

Ja ik doe graag moeilijk :)]

[ Voor 56% gewijzigd door TeeDee op 04-12-2002 18:19 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 13:18
En natuurlijk vergeten erbij te zetten. Maar ik ben driftig opzoek naar een freeware versie :)

Zit anders te denken om met VB zlef een component te schrijven, maar voor zoiets zal dat mijn eerste keer zijn, zal denk ik net zoveel tijd gaan inzitten als in alles handmatig draaien :)

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:59

TeeDee

CQB 241

dan asp.net is het sleutelwoord in dit geval (of vb.net :))

Dit kan je trouwens mooi gebruiken om te leren :+

[ Voor 31% gewijzigd door TeeDee op 04-12-2002 18:25 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:49
TeeDee schreef op 04 december 2002 @ 18:25:
dan asp.net is het sleutelwoord in dit geval (of vb.net :))

Dit kan je trouwens mooi gebruiken om te leren :+
Dat kan dus ook met Visual Studio .net ?
Dit heb ik hier al een poosje liggen maar nog nooit geïnstalled namelijk maar ja sinds ik sinds kort weer bezig ben met asp (dreamweaver Ultradev) begin ik toch een beetje de limitaties tegen te komen (code schrijf ik zelf maar het is af en toe makkelijk om gelijk wat web elemant goed neer te zetten zoals een formpje in een tabel).
Ja ik weet dat het een lange zin is om te lezen

Taal fouten inbegrepen ;)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:58

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

klaasbram schreef op 04 december 2002 @ 19:08:
[...]

Dat kan dus ook met Visual Studio .net ?
Kort antwoord: ja. Hier zit VB.Net / C# bij. Code en of voorbeelden zijn wel te vinden op Internet.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1