Ik kan me wel voorstellen dat nieuwe users in het begin schrikken van de 'vijandige' reacties die ze voor hun kiezen krijgen. Als iemand compleet nieuw is, en wel de FAQ gelezen heeft, dan weet hij/zij nog steeds niet hoe het er aan toe gaat @ GoT.
Als je nieuw bij een bedrijf komt werken krijg je misschien een pakketje huisregels mee, maar dan nog ken je de bedrijfscultuur niet. Die leer je alleen kennen door er tijd door te brengen. Daar zijn collega's die je de weg wijzen, en je op de hoogte brengen van alle dingen die je moet weten.
Op GoT wil het nogal eens voorkomen dat nieuwe users een topic openen, en dan door tientallen users op een niet altijd even vriendelijke manier op zijn fouten gewezen wordt. Op zich terecht, mits het in de juiste vorm gezegd wordt, en het binnen proporties blijft.
Ik kan me voorstellen dat een user die met allerlei linkjes en "

"-smilies om de oren gesmeten wordt, denkt: ja daaag, en hij vertrekt. Met name goedwillende users met veel kennis zullen dit niet pikken.
Het is de taak (cq. het voorrecht) van regulars om nieuwe users op een positieve manier kennis te laten maken met GoT. Het is dan misschien wel verstandiger om hier meer gebruik van te gaan maken. Wanneer je een beleid gaat voeren waarin je users dit soort dingen niet meer laat doen, en meer gebruik gaat maken van regulars, denk ik dat dat de sfeer absoluut ten goede zal komen.
//edit
Lang verhaal getikt, veel replies bijgekomen..

Kunnen regulars ook pushmessages sturen?
* BreadFan vermoedt van niet
Zou me op zich geen slecht idee lijken, omdat een topic waarin een sturende opmerking staat niet altijd terug gelezen wordt. Juist via pushmessages kun je even iets uitleggen, het is net iets persoonlijker dan in een topic, en ik denk dat het uist doordat het persoonlijker is ook beter overkomt.
[
Voor 22% gewijzigd door
BreadFan op 04-12-2002 18:45
]