FTPen in netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Marc
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-12-2021
gegroet,
ik heb nu na flink wat gepruts een linux server met 3 windows clients. alles loopt lekker, mail enzo werken allemaal ideaal. alleen ftp-en van een windows client werkt niet, als ik probeer te connecten staat er: no route to host. ik denk persoonlijk dat die ftp server mijn client niet kan vinden omdat hij wil connecten met m'n server, maar dat is eigenlijk ook weer onlogisch omdat internet dan ook niet zou moeten werken.
iemand ideeen?

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:27
Sanchez schreef op 04 December 2002 @ 17:52:
gegroet,
ik heb nu na flink wat gepruts een linux server met 3 windows clients. alles loopt lekker, mail enzo werken allemaal ideaal. alleen ftp-en van een windows client werkt niet, als ik probeer te connecten staat er: no route to host. ik denk persoonlijk dat die ftp server mijn client niet kan vinden omdat hij wil connecten met m'n server, maar dat is eigenlijk ook weer onlogisch omdat internet dan ook niet zou moeten werken.
iemand ideeen?
Helaas laat mijn alwetendheid me vandaag een klein beetje in de steek en is het me helaas dus niet gelukt uw instellingen te achterhalen.

meer info dus!

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• Marc
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-12-2021
okeeee, server is mandrake 8.1 (ouderdeoud-oud), client is windows 98 (nog ouderdeouderoudst), het internet wordt doorgelinked met ipforwarder (nat), de server draait telnet, ftp, http en mail server... genoeg?

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:27
Sanchez schreef op 04 December 2002 @ 20:39:
okeeee, server is mandrake 8.1 (ouderdeoud-oud), client is windows 98 (nog ouderdeouderoudst), het internet wordt doorgelinked met ipforwarder (nat), de server draait telnet, ftp, http en mail server... genoeg?
En ipgegevens enzo, ftpserver/clients kan er ook bij...

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Verwijderd

Het geen jij zelf aandraagt kan een probleem zijn, hiervoor moet je router speciale ftp modules inladen.:
/sbin/insmod ip_nat_ftp

Dit lijkt me alleen niet het probleem. Je client geeft namelijk de no route to host. Kijk he routing tabbellen van windows eens na en probeer eens meerde ftp-servers te benaderen.