Toon posts:

volcano 7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb meeste topics en alles door geploegd maar kon geen goed antwoord krijgen op mijn vragen.

Ik heb laatst een athlon XP2000+ gekocht met alles erop en eraan.

Zit een volcano 7 koeler op, die zich zelf regelt.

Ik vroeg dus nog in de winkel.
Of dat allemaal wel kon met extra kast ventilatie enzo. en dat was allemaal geen probleem.
En anders moest ik het weerstandje maar door knippen ofzow.

(persoonlijk vind ik dat de koeler tezacht draait, 2700rpm)

En nou wil ik dus weten of dat eigenlijk wel zomaar kan >
En wat voor direkte gevolgen daar aan vast zitten >

Is er iemand hier die hier ervaring mee heeft?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 17:48 ]

• tisloafp
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-01 13:56
hoe bedoel je "te zacht"?
het maakt niet uit hoe zacht je koeler draait, als je cpu maar niet te warm word. De koeler regelt zichzelf, dus het is vast nog niet te warm.

Ik snap je probleem niet echt, want hoe zachter je fan draait, des te minder herrie aan je kop.

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-02 12:57
inderdaad.

Als je de fan op max speed laat draaien maakt ie ook het geluid erna. Ik zou eerst eens posten wat je temps zijn en dan kijken of je er wat aan moet veranderen. Denk het niet want dan was je fan wel sneller gaan draaien.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

ga em iig niet proberen op te voeren, dan sterft ie. als je denkt dat je koeler een mietje is moet je eens bij het merk Alpha gaan zoeken, die hebben monstertjes die 7000rpm halen.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:49

Smarron

The bend

AtomicShockwave schreef op 04 December 2002 @ 20:17:
ga em iig niet proberen op te voeren, dan sterft ie. als je denkt dat je koeler een mietje is moet je eens bij het merk Alpha gaan zoeken, die hebben monstertjes die 7000rpm halen.
Of je zet er simpel een andere 80mm fan op die ook de 7000rpm haalt :Z

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Die koeler is toch geen mietje, hij maakt echter een flinke hoop kabaal als hij volgas geeft, en bij een Athlon 1800+ op een A7V333 was dat (niet overklokt) 99% van de tijd... Ik zou maar blij zijn dat hij zich rustig houdt, tenzij je wilt gaan overklokken (?)

Verwijderd

Topicstarter
mjah, herrie boeit me niet :)

hele kast hangt al vol met fans :)

en in dit opzicht ben ik hard hoorend.

Maar ik wil gewoon even weten of ik dat ding harder ken laten lopen door dat weerstandje er uit te halen.

temps zijn 2000+ @ 2100/2200 rond de 50 graden full load.

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-02 12:57
dan denk ik dat je niet hoeft te klagen.

En als geluid je niet boeit moet je er een straaljager alpha fan opzetten. Maakt kabaal maar dan heb je ook wat luchtverplaatsing. Al zie ik het nut er niet voor in momenteel.

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik heb hem er zelf nog niet afgeknipt (mij maakt hij sowieso teveel lawaai dus) maar ik had inderdaad begrepen dat hij op alleen nog de hoogste versnelling kent als je die sensor eraf knipt. Overigens wat heb je voor moederbord wat die Volcano ertoe doet besluiten zo langzaam te draaien? Op een Asus A7V zit hij dus wegens de hoge read out van Asus (rond 60) continu volgas.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een soltek sl-75frv purple ray :)

• Gianni Rombios
  • Niet online
2000+@2100/2200: zijn dat ECHTE megaherzen? Dan zou ik hem zeker op volle snelheid laten draaien voor de zekerheid.

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
kep ook een 7+, kwou eigenlijk een 9+ maar dat liet mn budget ffies niet toe... tog sta ik best wel te kijken van wat dit blauwe schatje nog wil presterenmn procje blijft keurig 50c op mn 1800+@2000+ had gedacht dak er niet zo ver mee zou komen.

haha achteraf bleek dit een goede uitkomst te zijn :) want zo hou ik deze maand geld over voor mn Alpha heatsink met Enermax of Papst fan

• FlotterPower
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-01 00:34

FlotterPower

Boxy Brown

Gianni Rombios schreef op 04 December 2002 @ 23:30:
2000+@2100/2200: zijn dat ECHTE megaherzen? Dan zou ik hem zeker op volle snelheid laten draaien voor de zekerheid.
tuurlijk niet
zijn talloze topics over de echte clock speeds van de XP serie

I don't want no cake, I want me some pie!

Verwijderd

Topicstarter
lollie :)

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:49

Smarron

The bend

Je hoeft dat weerstandje toch zowieso niet aan te sluiten? Dan loopt hij op 1 snelheid ongeacht de CPU-load. Ik heb meteen na het kopen van die Volcano die fan eraf gesloopt en er een Papst 8412 NGM opgeschroefd. Mijn XP1800+ zit idle iets onder de 40 graden :Y)
En die fan maakt maar 26dB aan geluid.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Topicstarter
uhmz,

denk dat ik er dan maar eens alleen een andere fan op ga zetten :)

• Gianni Rombios
  • Niet online
flotterpower schreef op 05 December 2002 @ 13:20:
[...]

tuurlijk niet
zijn talloze topics over de echte clock speeds van de XP serie
Jaja dat weet ik ook wel, ik wilde even de MHzen weten, maw.
Het stond er dus fout.

[..]

Ik heb er overigens ook meteen een 1000 tot 3000 toeren Enermax opgezet die maar iets over de 1000 toeren draait.
Pagina: 1