Exirion, dit forum, TMF heeft juist als onderwerp de beoordeling van posts op de FP;
in die zin is 'moralisme' nu juist een essentiele en gewenste eigenschap voor mensen die hier posten. Dat domweg afwijzen als 'politiek-correct' en geen verdere discussie toelaten is dom, dan moet je een man zijn en algemeen de waarde van '-1 troll' ter discussie stellen.
Uiteindelijk kan niemand vanuit zijn persoonlijke visie de waarde 'doorduwen', maar je kunt wel op een open en eerlijke manier je mening openbaren en hierover in discussie gaan.
'Wat is de waarde van een post' ; dan heb je het impliciet al over een moraal, of die nou links is, rechts, of zich bevindend aan de Molice-kant van het universum.
Ik vind het persoonlijk best een interessante vraag.
Tnet is geen Fok! en aldus bevinden zich er nauwelijks politieke onderwerpen, het is dus wel degelijk de vraag of je dat mag laten meewegen in je beoordeling, of dat je dat terzijde moet schuiven, de user zal niet bewust die post gedaan hebben met de wens een bevolkingsgroep te kwetsen, aan te zetten tot haat ertegen.
voor Spook, artikel 1 van de grondwet definieert dat
de wet niet mag discrimeren, cq onderscheid mag maken tussen mensen op bepaalde gronden, dat betekent niet dat artikel 1 voor ingezetenen van Nederland dat verbiedt, daarvoor bestaat nog altijd artikel 7, lid 3 dat de vrijheid van meningsuiting vrijwaart tenzij hiermee wetten overtreden worden.
Discrimantie verbieden is onzinnig, zo behandel ik verschillende mensen altijd anders, ik hou rekening met de mens en maak aldus onderscheid tussen mensen.
offtopic:
ambtenarenstoelen rrulen, die mensen weten tenminste wat goed zitten is
[
Voor 7% gewijzigd door
RM-rf op 05-12-2002 16:19
]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen